Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Karakutunun Yapılışı

Karakutunun Yapılışı
0
102

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,753
Etkileşim
89
Puan
48
F-D Coin
0
Karakutunun Yapılışı Karakutunun Yapılışı Uçak kazalarında uçak paramparça olsa da, denizin dibine gitse de derhal kokpit denilen pilot kabinindeki son konuşmaları kaydeden karakutular aranır Genelde korkunç kaza enkazı arasından sağlam olarak bulunan bu kutular tamamen kazanın nedenlerine ulaşılır Karakutu bu dek sağlam malzemeden yapılıyorsa niçin uçağın tümünde aynı araç gereç kullanılmıyor? Uçakların rahatça havada kalabilmeleri, uzun mesafelere az yakıtla ulaşabilmeleri, mümkün olduğunca hafif malzemeden yapılmış olmalarına bağlıdır Bu malzemeler başlıca alüminyum ve plastiktir Kokpitteki sesleri ve uçuş bilgilerini kaydeden her iki kutu da paslanmaz çelikten yapılır En ve boyları takriben 25'er santimetre, derinlikleri 1213 santimetredir Kutuların et kalınlıkları ise 67 milimetre kadardır Kutular ayrıca ısıya ve yangına karşı önlem almak üzere plastikle çevrili akışkan köpük ile de donatılmışlardır Kutular öyle sağlamdırlar fakat, denize düşmüş bir uçağın kutuları 7 yıl sonra çıkarılabilmiş fakat buna rağmen arşiv sağlıklı olarak dinlenebilmiştir Ilk Olarak kutular kanatların birleşme noktasına yakın bir yere konuluyorlardı Bu bölge uçağın en ağır kısmı olduğundan düşüş anında bu ağır parçalar kutuların üzerlerine düşerek hasar verebiliyorlardı Sonraları kutular uçağın kuyruk kısmına konulmaya başlanıldı Natürel bu, uçağın kuyruk kısmındaki koltuklar insanlar için daha emniyetlidir anlamına gelmez, fakat bu yer karakutuların uçağın enkazından en uzağa düşmesini sağlamaktadır Uçak kazalarının nedenleri değişiktir Havada bir şekilde infilak ederek düşen uçaklarda yolcuların kurtulma olasılığı yoktur böylece de uçağın yapıldığı araç gereç bu açıdan önemli değildir Uçak yere bir bütün halinde çarpsa da düşen bir asansörde olduğu gibi yolcular çarpmanın şiddetinden hayatlarını kaybederler Uçağın içine değişken köpük yüklenmek elektronik aletleri koruyabilir lakin insanların yalnızca ölüm nedenlerini değiştirir Uçağın malzemesini karakutu malzemesinden gerçekleştirmek, dağılma ve yangından zarar görme tehlikelerini önler ama ne eyvah ama bu malzemeden üretilmiş bir uçak da uçamaz Karakutuların renkleri kara değil turuncudur Bu rengin seçim edilmesinin sebebi ilgi çekici arasından daha rahat ayrım edilmeleri içindir  
 
858,500Konular
982,387Mesajlar
32,979Kullanıcılar
kara kartalSon üye
Üst Alt