Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

karakutuların yapımı

karakutuların yapımı
0
83

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,753
Etkileşim
89
Puan
48
F-D Coin
0
karakutuların yapımı Uçak kazalarında uçak paramparça olsa da, denizin dibine gitse de anında kokpit denilen pilot kabinindeki son konuşmaları kaydeden karakutular aranır Başlıca dehşet kaza enkazı arasından sağlam olarak yer alan bu kutular tamamen kazanın nedenlerine ulaşılır Karakutu bu dek sağlam malzemeden yapılıyorsa neden uçağın tümünde aynı araç gereç kullanılmıyor? Uçakların rahatça havada kalabilmeleri, uzun mesafelere eksik yakıtla ulaşabilmeleri, olası olduğunca hafif malzemeden üretilmiş olmalarına bağlıdır Bu malzemeler genelde alüminyum ve plastiktir Kokpitteki sesleri ve uçuş bilgilerini kaydeden her iki kutu da paslanmaz çelikten yapılır En ve boyları takriben 25'er santimetre, derinlikleri 1213 santimetredir Kutuların et kalınlıkları ise 67 milimetre kadardır Kutular ayrıca ısıya ve yangına karşısında tedbir edinmek üzere plastikle çevrili akıcı köpük ile de donatılmışlardır Kutular öyle sağlamdırlar oysa, denize düşmüş bir uçağın kutuları 7 yıl sonradan çıkarılabilmiş ama buna karşın evraklar dinç olarak dinlenebilmiştir Başlangıçta kutular kanatların birleşme noktasına yakın bir yere konuluyorlardı Bu bölge uçağın en ağır kısmı olduğundan düşüş derhal bu ağır parçalar kutuların üzerlerine düşerek zarar verebiliyorlardı Sonraları kutular uçağın kuyruk kısmına konulmaya başlanıldı Natürel bu, uçağın kuyruk kısmındaki koltuklar insanlar için daha emniyetlidir anlamına gelmez, ama bu yer karakutuların uçağın enkazından en uzağa düşmesini sağlamaktadır Uçak kazalarının nedenleri değişiktir Havada bir şekilde infilak ederek düşen uçaklarda yolcuların kurtulma olasılığı yoktur böylece de uçağın yapıldığı malzeme bu açıdan kayda değer değildir Uçak yere bir bütün halinde çarpsa da düşen bir asansörde olduğu gibi yolcular çarpmanın şiddetinden hayatlarını kaybederler Uçağın içine akıcı köpük yüklemek elektronik aletleri koruyabilir fakat insanların yalnızca vefat nedenlerini değiştirir Uçağın malzemesini karakutu malzemesinden yapmak, dağılma ve yangından hasar görme tehlikelerini önler fakat ne eyvah ki bu malzemeden yapılmış bir uçak da uçamaz Karakutuların renkleri kara değil turuncudur Bu rengin tercih edilmesinin sebebi yıkıntıilginç arasından daha bakımlı ayrım edilmeleri içindir seçme parça  
 
858,500Konular
982,392Mesajlar
32,981Kullanıcılar
ilkinsanSon üye
Üst Alt