iltasyazilim
FD Üye
Hanefi ve Şafii mezhebine göre, Mahrem olmayan kadına dokunmak veya tokalaşmak haramdır Nitekim Hz Peygamber (asv)’e bey’at eden kadınlar; “Ey Allah’ın Resûlü! Bey’at ederken elimizi tutmadınız dediler Bunun üzerine Hz Peygamber (asv) şöyle buyurdu;
“Kadınların elini tutup tokalaşmam (Nesâi, İbni Mace)
Hz Aişe (ra); “Vallahi Allah Resulünün eli asla bir kadının eline değmedi O, kadınlarla sözle bey’atlaştı demiştir (Buhari, Müslim, Tirmizi)
Bunun yanında, Hz Peygamber (asv)’in kadınlarla elinde bez varken bey’atlaştığı haberleri de vardır Bu da O’nun kadınlarla tokalaşmadığını gösterir
Şehvet duyulmayacak derece de yaşlı kadınlara gelince, Hanefi fıkhının meşhur kitaplarından olan elHidaye, onlarla musafahalaşmakta mahzur olmadığını söyler ve delil olarak Hz Ebu Bekir (ra)’in, süt annesinin bulunduğu kabilelere gittiğinde kocakarılarla musafahalaştığı ve Abdullah b Zübeyr’in hasta bakıcı olarak bir kocakarı tuttuğu, ona ayağını ovdurup başını kaşıttığı haberlerini zikreder Fakat Zeylaî bu rivayetin garip olduğunu söylemiştir
Netice olarak; Hanefi mezhebinde fitneden emin olunan ihtiyar kadınlarla musafaha yapılabilirse de, sahih rivayetlerde anlatılan Hz Peygamber (asv)’in yaptığını yapmak ve namahrem olmaları halinde onlarla da musafahalaşmamak en emin yoldur
“Kadınların elini tutup tokalaşmam (Nesâi, İbni Mace)
Hz Aişe (ra); “Vallahi Allah Resulünün eli asla bir kadının eline değmedi O, kadınlarla sözle bey’atlaştı demiştir (Buhari, Müslim, Tirmizi)
Bunun yanında, Hz Peygamber (asv)’in kadınlarla elinde bez varken bey’atlaştığı haberleri de vardır Bu da O’nun kadınlarla tokalaşmadığını gösterir
Şehvet duyulmayacak derece de yaşlı kadınlara gelince, Hanefi fıkhının meşhur kitaplarından olan elHidaye, onlarla musafahalaşmakta mahzur olmadığını söyler ve delil olarak Hz Ebu Bekir (ra)’in, süt annesinin bulunduğu kabilelere gittiğinde kocakarılarla musafahalaştığı ve Abdullah b Zübeyr’in hasta bakıcı olarak bir kocakarı tuttuğu, ona ayağını ovdurup başını kaşıttığı haberlerini zikreder Fakat Zeylaî bu rivayetin garip olduğunu söylemiştir
Netice olarak; Hanefi mezhebinde fitneden emin olunan ihtiyar kadınlarla musafaha yapılabilirse de, sahih rivayetlerde anlatılan Hz Peygamber (asv)’in yaptığını yapmak ve namahrem olmaları halinde onlarla da musafahalaşmamak en emin yoldur