Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Kabir nur namazı var mıdır,

Kabir nur namazı var mıdır,
0
123

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
37
F-D Coin
19
Kabir nur namazı var mıdır,
Varsa nasıl kılınır?

Yanıt
Değerli kardeşimiz


Hadis kitaplarımıza ve Rasûlüllah Efendimiz (sav)`in yaşayış tarzını anlatan kitaplara baktığımızda, yer yer öbür kelimeler içermekle birlikte şöyle bir hadisi şerifin olduğunu görürüz:



Allah Rasûlü vitirden sonra oturarak iki rekat namaz kılardıBazı rivayetler bunu bağdaş kurarakdiye de verir (Müslim) Beyhakî de:



Gece de onüç rekât namaz kılardı Dokuz rekâti ayakta kılar ve onlarda vitir yapardı Iki rekât da oturarak kılar, secde gerçekleştirmek istediğinde ayağa kalkıp rukû yapar ve secdeye giderdi Bunu vitirden sonradan yapardı



Diğer bir rivayette:

O iki rekâtta oturarak kıraat ederdi, bir diğerinde:

Bu iki rekâtta (kul yâeyyühelkâfirûn ve izâ zülziletil ardu) sûrelerini okurduilaveleri de vardır Hatta bazı haberlerde:

Yatağına uzanmak istediği süre oraya emekleyerek gider ve uyumadan önce yatağının üzerinde iki rekât namaz kılardı, bu rekâtlarda (Izâ zülziletilardu ve Tekâsür) sûrelerini okurdudenir (Beyhakî, esSünenülkübrâ, NI32; Gazâli, Ihyâ, I196) Az farkla bu hadisleri Ahmed bin Hanbel (Müsned, V260; VI299), Ibn Mâce (Ibn Mâce, ikâme,125), Tirmizî (Tirmizî, vitir,13), Darimî (Darimî, salat, 215) ve Dârekutnî de (Derekutnî, N6251) rivayet etmişlerdir



İbnü`l Kayyim ise bunları değerlendirirken şunları söylemiştir:



Rasulüllah gece namazını üç türlü kılardı:1 Ayakta En fazla yaptığı da budur 2 Kıraati oturarak, rükü`u da oturarak 3 Kıraati oturarak ve kıraattân eksik bir tedarik kalınca kalkıp rükü`u ayakta iken Bu üç türlü kıldığıda doğrudur(İbn Kayyim, Zâd, I110)



Ancak İmam Mâlik bu iki rekât namazı kabul etmez; İmam Ahmed de: Ben kılmam lakin, kılana da mani olmam, der Çünkü gece son kıldığınız namaz vitir olsundiye bir hadisi şerif vardır Onlar bu namazı bu hadise uymuyor sayarlar Bir grup alim de Rasulüllah`ın bu iki rekâtı sırf, vitirden daha sonra da namaz kılmanın caiz olduğunu uygulamak için kılmıştır görüşündedir



Bu iki rekât, sünnet gibi değerlendirilmeli ve vitrin (son namaz vitir olmakla beraber) tamamlayıcısı görülmelidir Çünkü vitir, özellikle de vacip sayanlara göre müstakil bir ibadettir Binaenaleyh, bu iki rekât tıpkı akşamın sünneti gibi olmuş olur Zira o da gündüzün vitri (tekli namazı)`dir Ve sondaki sünneti onun tamamlayıcısıdır Yani sonunda sünnet kılmış olduğu halde kişi, son kıldığım namaz akşam namazıdır diyebilir Bu iki rekât da gecenin vitrinin tamamlayıcısı olmuş olur ve son kılınan namaz yeniden vitirdir denebilir



sonuç olarak böyle bir namaz kılanlara biz, bid`at işliyorlar diyemeyiz Olsa olsa, Ahmed b Hanbel gibi kılmıyorum ama kılana da bir şey diyememderiz Hatta Rasûlüllah`ın böyle bir namaz kıldığı sahih rivayetlerle sabit olmuş olunca, kılanlar kılmayanlardan daha iyi yapıyorlar da diyebiliriz Fakat bu namaza Mezar Namazıdendiğine dair bir bilgiye, bakabıldiğimiz kaynaklarda rastlayamadık



Bu namazın ilmihallerde, hatta fıkıh kitaplarında geçmemasi; onların bunu bilmediklerinden değil, yalnızca en önemli olup, Rasûlüllah`ın hemen hemen aralıksız kıldığı ve tavsiye ettiği sünnet ve müstehap namazları kitaplarına almış olmalarındandır Yahut Rasûlüllah`ın kıldığı daha başka namazlar da vardır



Şart bu olunca şöyle diyebiliriz: Farz namazlar İslam`ın minimum şartıdır ve kulluğun birincil barajıdır Farzların sünnetleri (revâtip sünnetler) farzların koruyucusu ve mükemmelleştiricisidir Teheccüd, Duhâ (kuşluk), Işrak, Tahiyyetül mescid gibi müstehap namazlar Allah`a yaklaştırmada etkin beyhude namazlardır Sözü edilen namaz ve benzerleri de farz, sünnet ve nafilelere tam alışık, ehli takva insanların fırsat bulabilenlerinin yaptıkları amellerin üstüne bir de kaymak sürme kabilinden bir şeydir



Ancak hiç namaz kılmayanlara, arada bir kılanlara, namaz borcu olanlara böyle namazları nasihat etme yerine, kulluğun; minimum şartını yerine getirmelerini öneri etme daha isabetli olsa gerektir *
 
858,505Konular
982,839Mesajlar
33,078Kullanıcılar
uguroguz1Son üye
Üst Alt