Jena Plânı (öğretim Yöntemi) Alman eğitimci Peter Petersen tarafından Jena Üniversitesi Deneme Okulu'nda geliştirilen sisteme bahşedilen addır Dalton Plânının bireysel çalışması ve Winnetka Plânının kişisel ve grup çalışması dengesine karşın, Jena Plânı grup çalışmalarının önem kazandığı bir sistemdir Petersen; yıllık sınıflar sistemini, notları, karneleri, canice sistemlerini reddediyor Onun eğitim ilkeleri okulda sıcak bir cemaat hayatının yaşanması, eğitimin her yaş, cins, din ve tabakadan insanlara açık genelbir eğitim olmasıdır Petersen, yıllık sınıflar sisteminin yerine yaş grupları sistemini koyuyor Bu gruplar şunlardır: 1) Daha Aşağı gruplar: Öğretimin 13 yıllarındaki çocuklar 2) Orta gruplar: Öğretimin 46 yıllarındaki çocuklar 3) Üstteki gruplar: Öğretimin 678 yıllarındaki çocuklar 4) Gençlik grupları: Öğretimin 8910 yıllarındaki çocuklar Gruplar 26 karakter olabilir ve öğrenciler grup arkadaşlarını kendileri seçerler Bir grupta yeterli olgunluğa ulaşan öğrenci bir üstteki gruba geçer Geçiş notla yok, öğretmenin verdiği raporla olur Grup içinde her öğrenci özgür çalışır Her grubun kendine has bir alıştırma odası vardır Öğretmen bir kılavuz mevkiindedir ve bununla birlikte grupların gizli çalışması için yerinde eğitim ortamları sağlamakla görevlidirler Grup çalışması keza sosyal ve ahlâkî gelişmeyi hem de herkesin kendi yetenek ve gayretine yerinde bir çalışmayı sağlar Her sene grubun üçte biri yukarıya yükseldiği için, grupta defalarca tecrübeli elemanlar bulunur Okulda esas bilgiler sınıf düzeni içinde kazandırılır Belli uzmanlık dersleri ve bağımsızlık çalışmalar gruplar içinde olur Okulda sosyal hayatı güçlendiren tören, müzik çalışması ve toplantılara da çok önem verilir Ali Özdaş Öğretim Ilke ve Yöntemleri, İstanbul 1997
Türkiye'nin en güncel forumlardan olan forumdas.com.tr'de forumda aktif ve katkısı olabilecek kişilerden gönüllü katkıda sağlayabilecek kişiler aranmaktadır.