
Jaguar, yeni yaptığı duyuruya nazaran büyük "Reimagine" stratejisinin bir modülü olarak, 2025 yılına gelmeden evvel yalnızca elektrikli arabalar üretmeye başlayacak. O noktadan itibaren Jaguar'ın markası büsbütün elektrikli araçlardan oluşacak ve hibrit modeller bile sunulmayacak.
Markanın Land Rover kısmı ise elektriklenmeye hakikat yönelmeye başlayacak ve 2024 yılında başlamak üzere beş yıl içerisinde altı yeni model sunacak. Land Rover, 2030 yılına kadar araçlarının %60'ını büsbütün elektrikli olarak satmayı planlıyor ve bu on yılın sonuna kadar Jaguar Land Rover'ın modellerinin tamamı için büsbütün elektrikli sürümler sunulmuş olacak.
Küme, büsbütün elektrikli güç transferi organları ile uyumlu üç platform kullanacak. Land Rover, KONUT modelleri için EMA (elektrikli modüler mimari) ismi verilen platformu kullanırken hibrit modelleri için MLA (modüler boylamsal mimari) ismi verilen platformu kullanacak. Land Rover şu anda üç farklı SUV ailesine sahip. Lakin Range Rover, Discovery ve Defender ailelerinin hangisinin birinci olarak elektrikleneceği şimdi açıklanmış değil.
Jaguar ise yeni araçları için yeni bir "saf elektrik mimarisi" kullanacak ve bu yıl sunulması beklenen, planlanmış olan XJ limuzin üst düzey aracından vazgeçecek. Firma, yaptığı basın açıklamasında ismin korunması mümkün olsa da, planlanmış Jaguar XJ yedeğinin, markanın "eşsiz potansiyelini yakalamak istemesinden dolayı" seri içerisinde yer almayacağını söyledi.
Jaguar, KONUT model stratejisi hakkında öbür bir bilgi vermedi ve şu anda var olan I-Pace elektrikli SUV modellerinin bu planın neresinde yer aldığını söylemedi. Lakin görünene nazaran şu anca var olan XE, XF, E-Pace ve F-Pace üzere klâsik ve hibrit modellerden vazgeçilerek bunların yerine büsbütün elektrikli sürümleri sunulacak.
Jaguar, yeni stratejiye 2,5 milyar pound yatırım yapacağını ve 2020 yılında AB emisyon gayelerine ulaşamamasından ötürü oluşacak cezaları ödemek için 35 milyon pound ayırdığını söyledi. Ayrıyeten firma, hidrojen yakıt hücreli araçlar üzerinde de çalışıyor ve bu prototipleri bir yıl içerisinde yollarda test etmeye başlamayı planlıyor. CEO Thierry Bolloré, firmanın "hacim yerine kaliteyi" vurgulayacağını ve fabrikalarının hiçbirini kapatmayı planlamadığını söyledi.