Iş Uygun Fark Yaratan Unsur: Kişiler Arası İlişkiler işyerinde nasıl başarılı olunur kişiler arası ilişkiler meslek uygun iletişim işyerinde iletişim Bir düşünün Alanınızda uzmansınız Görevinizdeki teknik yetkinliğiniz bütün yöneticileriniz ve meslektaşlarınız kadar takdir görüyor Peki sizce bu koşul işyerinde başarılı olmanız için tatmin edici mi? Bu soru karşısında ola ki de içinizden hemen ‘evet tabii yeterli, bir çalışandan diğer ne beklenir ki? Böyle bir çalışan işini en iyi şekilde yapar ve başarılı olur’ düşüncesi geçiyor öte yandan unutmamamız gereken, kişiler olarak başarımızda teknik yetkinliğimiz değin hatta bu yetkinliğin ötesinde, kendimizi ifade ediş tarzımızın, öteki kişilerle (çalışanlar, yöneticiler, müşteriler, vb) iletişim ve ilişki kurma tarzımızın kayda değer rol oynadığı Yakın zamanda eski bir arkadaşım işini değiştirdiğinden bahsediyordu Üstteki seviye yönetici olarak geçtiği yeni firmasında arkadaşım, daha ilk hafta içinde uzun bir süredir alınamayan bir kararın alınmasını ve büyük bir anlaşmazlığın çözülmesini sağlamış Kendisine bunu nasıl başardığını soranlara ise irtibat kurma tarzından başka bir yol kullanmadığını dile getiriyordu Evet, hangi alanda, hangi unvanla çalışıyor olursak olalım kişiler arası ilişki kurma becerisi büyük önem taşıyor Bireyler olarak kendimizi ifade etme, ortaya yerleştirme ve kişilerle ilişki kurma tarzımız elde ettiğimiz sonucu belirliyor Daniel Goleman’ın popülerleştirdiği ‘hissi zeka’ kavramı da bireysel ve kişiler arası becerilerin gerek özel gerekse meslek yaşamımızdaki öneminin altını çizerek ‘zeki ve başarılı birey’ kavramına bu doğrultuda yeni bir tasvir getiriyor “Kendinizi idare ederken aklınızı, başkalarını idare ederken kalbinizi kullanın İngiliz AtasözüGenel bir önyargı çerçevesinde irtibat ve ilişki kurma açısından ‘soğuk’ olarak bilinen İngilizler, bu atasözleriyle bireysel gelişim eğitimlerinde verilmek istenen asıl mesajı dile getiriyor Bu durum da doğrusu, ilişkilerde önyargıların ve öbür görüntü açılarının ne dek yönlendirici olduğunun bir kanıtı değil mi? Kişiler arası ilişki kurmanın ve bu alanda da başarılı olmanın temeli, meşhur filozof Socrates’in de öğütlediği gibi önce “kişinin kendisini tanımasından geçiyor Peşinde da diğer kişilerin duygularını ve düşüncelerini kavrayış, başka bir deyişle empati kurma becerileri geliyor Kendisi ile ilgili farkındalığını artırmış, empati becerilerini geliştirmiş bir kişi, öteki kişilerle irtibat kurma becerilerini de zenginleştirdiğinde kişisel tatminin, başarının, diğer kişiler tarafından (yöneticiler, çalışanlar, müşteriler) aranılırlığın ve takdir edilmenin kapıları açılıyor ‘İnsan’ı konu bölge, insan psikolojisini inceleyen, farklı alanlara yönlendirilmiş konu başlıkları aşağı sunulan kişisel gelişim eğitimleri, özellikle çalışanların kendileri ve çevrelerindeki kişilerle ilgili farkındalıklarını artırarak, iletişim kurma, ilişki geliştirme gibi sosyal becerilerini geliştirmeyi, bu doğrultuda kişilerin etki alanlarını artırarak bireylerin meslek yaşamlarındaki başarılarına katkıda bulunmayı hedefliyor Şirketler, çalışanlarının teknik yetkinliklerini artırmayı hedefleyen eğitimlerin yanı sıra, kişisel gelişim eğitimlerine ayırdıkları kaynaklarla insan kaynaklarına fazla kayda değer bir yatırım yapıyor ve çok daha donanımlı bir işgücü sayesinde şirket hedeflerine çok daha destekli bir şekilde ulaşıyor Kişiler arası ilişkilerinizi için: Ilk Olarak kendinizi tanıyın Kendinizi yönetin (Yönetim sadece diğer kişileri idare etmek değildir Öncelik, kişinin kendi duygu, us ve davranışlarını yönetmesindedir!) Empati kurun İyimserliğinizi ve fazla enerjinizi koruyun Kendinizi motive edin, çevrenizdekilerin motivasyonlarını korumalarını sağlayın Diğer bir deyişle, Hissi Zekanızı geliştirin ve kullanın Ve gülümseyin! “Binlerce kilometrelik bir seyahat tek bir adımla başlar Lao TzuEvet, gelin hedeflerimizi koyalım ve gerek kendimizi tanımada gerekse kişiler arası ilişkilerimizi geliştirmede birincil adımımızı atmaya hazırlanalım Hepimize iyi yolculuklar!