iltasyazilim
FD Üye
Allahü teâlâ Kur'ânı kerimde meâlen buyurdu ki:
(Muhakkak ki senin Rabbin) her neyi irâde ederse irâde ettiği gibi yapar (O'nun irâdesi hiç şaşmaz Helâk etmek irâde ettiklerini muhakkak helâk eder, kurtuluşa erdirmeyi irâde ettiklerini kurtuluşa erdirir) (Burûc sûresi: 16)
Allahü teâlânın irâde ettiği olur O, irâde etmezse hiçbir şey olmaz Varlıkları irâde etmiş yaratmıştır (Muhammed bin Kutbüddîn İznikî)
Kâinâttaki her hâdise Allahü teâlânın irâdesi ile olmaktadır Allahü teâlâ irâde etmeyince, hiçbir şey hareket etmez (İmâmı Gazâlî)
Allahü teâlâ her şeyin hâlıkı (yaratıcısı) ve sâhibidir Mülkünde irâde ettiğini yapar O'nun irâdesi sonsuzdur O'na niçin böyle irâde ettin ve böyle yaptın demeye kimsenin hakkı yoktur (Muhammed Hâdimî)
2 İstemek, seçmek, dilemek tercih etmek
Allahü teâlâ kulların ihtiyârî yâni istekli hareketlerini, işlerini yaratması için kullarında ihtiyâr (seçme, isteme özelliği) ve irâde yaratmış, bu irâde ve ihtiyârlarını işleri yaratmasına sebeb kılmıştır Bu yüzden yaptıkları işlerden mes'ûl tutulmuşlardır Cansızların hareketlerinde irâde yoktur Ateş değdiği zaman, yakması, ateşin yakmağı irâde etmesi ve istemesi ile değildir (Mevlânâ Hâlidi Bağdâdî)
3Tasavvuf yoluna yeni girenlerin başlangıç halleri Allahü teâlânın rızâsına kavuşmaya azmedenler, karar verenler için ilk konak
(Muhakkak ki senin Rabbin) her neyi irâde ederse irâde ettiği gibi yapar (O'nun irâdesi hiç şaşmaz Helâk etmek irâde ettiklerini muhakkak helâk eder, kurtuluşa erdirmeyi irâde ettiklerini kurtuluşa erdirir) (Burûc sûresi: 16)
Allahü teâlânın irâde ettiği olur O, irâde etmezse hiçbir şey olmaz Varlıkları irâde etmiş yaratmıştır (Muhammed bin Kutbüddîn İznikî)
Kâinâttaki her hâdise Allahü teâlânın irâdesi ile olmaktadır Allahü teâlâ irâde etmeyince, hiçbir şey hareket etmez (İmâmı Gazâlî)
Allahü teâlâ her şeyin hâlıkı (yaratıcısı) ve sâhibidir Mülkünde irâde ettiğini yapar O'nun irâdesi sonsuzdur O'na niçin böyle irâde ettin ve böyle yaptın demeye kimsenin hakkı yoktur (Muhammed Hâdimî)
2 İstemek, seçmek, dilemek tercih etmek
Allahü teâlâ kulların ihtiyârî yâni istekli hareketlerini, işlerini yaratması için kullarında ihtiyâr (seçme, isteme özelliği) ve irâde yaratmış, bu irâde ve ihtiyârlarını işleri yaratmasına sebeb kılmıştır Bu yüzden yaptıkları işlerden mes'ûl tutulmuşlardır Cansızların hareketlerinde irâde yoktur Ateş değdiği zaman, yakması, ateşin yakmağı irâde etmesi ve istemesi ile değildir (Mevlânâ Hâlidi Bağdâdî)
3Tasavvuf yoluna yeni girenlerin başlangıç halleri Allahü teâlânın rızâsına kavuşmaya azmedenler, karar verenler için ilk konak