nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 37
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 95
İnterneti ne için kullanıyoruz ?
Türk internet kullanıcıların yaklaşık yarısı her gün 5 saatin üzerinde online oluyor
29 Kasım
İnteraktif pazarlama ajansı Adinteractive'in araştırmasına tarafından, internet kullanıcılarının takriben yarısı her gün ortalama 5 saatin üzerinde, dörtte biri ise haftada 50 saatin üzerinde online olurken, internet kullanımında eposta, anında mesajlaşma (IM) ve oyun ön plana çıkıyor
Adinteractive, İnteraktif Türkler araştırma raporunu, bin 948 kişinin katıldığı en ince ayrıntısına kadar dijital bir anket yardımıyla şekillendirdi
Katılımcıların yüzde 75,4'ünü ağırlıklı 1835 yaş aralığındakilerin, yüzde 67'sini üniversite düzeyindekilerin, yüzde 43'ünü de kadınların oluşturduğu araştırma sonuçlarına kadar, internet ağırlıklı olarak, eposta, IM ve oyun amaçlı kullanılıyor
Ankete katılanların yüzde 49,5'i her gün ortalama 5 saatin üstünde internette süre geçiriyorken, yüzde 25,1'i haftada 50 saatin üzerinde online oluyor
İnterneti kullananlar içinde epostayı kullananların oranın yüzde 83,9 olarak belirlenirken, katılımcıların yüzde 50'si kesintisiz bu hizmetten yararlandığını ifade ediyor
İnterneti yüzde 91,3 oranında chat, sohbet amaçlı kullananların ise yüzde 48'i fırsat buldukça, yüzde 20'si akşamları, yüzde 16,6'sı ise sürekli olarak bu hizmetten yararlanıyor
Sosyal kalabalık siteleri ağırlıklı öğlen kullanılıyor
Sosyal kalabalık siteleri kullanıcılarının oranı ise yüzde 57,9 olarak belirlendi Bu kullanıcıların yüzde 40,3'i öğlen, yüzde 17,3'ü ise akşam saatlerinde bu siteleri ziyaret ediyor
Iş amaçlı interneti kullanan yüzde 47,3 oranındaki katılımcının büyük bir kısmı durmadan internetten bu amaçla yararlanıyor
Bilgi, haber alma nedeniyle internet kullananların yüzde 35,9'u kesintisiz, yüzde 29,7'si fırsat buldukça interneti kullandığını belirtiyor
Yüzde 67 oranına sahip olan, oyun ve misafir etme amacıyla internet kullananların yüzde 49,7'si fırsat buldukça, yüzde 20,9'u ise akşam saatlerinde internetten yararlanıyor
Araştırma sonuçlarına göre internet, dersatama, müzik dinleme ve indirme, film indirmek ve izlemek, dostluk amaçlı da kullanılıyor
Bankacılık işlemlerini internetten yapanların oranı yüzde 35
Bankacılık işlemlerini internetten gerçekleştirenlerin oranı yüzde 35 iken, bu kullanıcıların yüzde 37,6'sı kesintisiz, yüzde 21,9'u sabahtan, yüzde 16,4'ü ise öğlen saatlerinde işlemlerini yapıyor Kamu hizmetleri işlemlerini internet üzerinden gerçekleştirenlerin oranı da yüzde 18,4 düzeyinde
Blog kullanıcılarının oranı yüzde 12,7, forum kullanıcılarının oranı da yüzde 18,8 İnterneti ticaret amaçlı kullananların oranı yüzde 9,3 olurken, bunların yüzde 70'i sürekli olarak, yüzde 18,7'si ise fırsat buldukça bu hizmetten yararlanıyor Yüzde 33,4 olan internet üzerinden alışveriş oranının yüzde 62,6'sı kesintisiz, yüzde 13,5'i akşamları interneti bu amaçla kullanıyor
Arama motorları dışarıda en sık ziyaret edilen adres
Ankete katılan kullanıcıların arama motorları açık havada en sık ziyaret ettiği adreslere bakıldığında ise Facebook birinci sırayı aldı
Araştırmada içerikli email tıklanma oranlarına bakıldığında, en son gün içinde bir içerikli email'e tıklayanların yüzde 36, son birkaç gün içinde tıklayanların ise yüzde 24,5 oranında olduğu görülüyor
SMS gönderimi
Araştırmaya katılanların yüzde 98,5'i cep telefonu sahibiyken, yüzde 1,5'i cep telefonu kullanmadığını belirtiyor Cep telefonuyla internete ahenkli olarak girenlerin oranı yüzde 41, lokasyon bazlı uygulamaları kullananlar ise yüzde 23 düzeyinde
Ankete katılan kullanıcıların yüzde 49,5'i cep telefonlarına gelen indirim, promosyon mesajlarını faydalı bulurken, katılımcılar kendilerine atılan SMS'lerde yüzde 44 oranla promosyon ve indirimlerin duyurulmasını istiyor
Cep telefonunuza hangi sıklıkla müzik, resim, oyun veya dilekçe indirirsiniz?sorusuna yüzde 39 aslayanıtını verirken, yüzde 35,5'i ara sıra, yüzde 13,5'i mecburi kaldığında, yüzde 12'si çoğunluklacevabını veriyor
Araştırma sonunda ankete katılan kullanıcıların cep telefonlarını hitabe dışarıda kullandıkları fonksiyonlar; yüzde 92,5 SMS gönderimi, yüzde 77,5 resim çekimi ve yüzde 48,5 uygulamalar, yüzde 44,5 radyo dinleme, yüzde 41,5 internete bağlanma, yüzde 36 oyun oynama, yüzde 33 MMS gönderimi, yüzde 14 GPS navigasyon biçiminde sıralanıyor
İnteraktif TV
Ankete katılanlar arasında interaktif TV sahibi katılımcıların yüzde 98'i konut, yüzde 2'si işyerinde interaktif TV kullanıyor
En fazla izlenen yayınlar yüzde 73 ile ulusal kanallar olurken, bunu haber kanalları, filmdizi kanalları, spor kanalları izliyor
Televizyonda başlıca kimin istediği kanal açık olur?sorusuna katılımcıların yüzde 68'i benimyüzde 14'ü eşimincevabını veriyor Katılımcıların yüzde 33'ü TV'yi kimsesiz, yüzde 31'i ise ailece izliyor
Adinteractive'in Kurucusu ve Başkanı Köksal Abdurrahmanoğlu araştırmaya ilişkin değerlendirmesinde, müşterilerine hiç olmadıkları kadar yakınlaştığını hisseden markaların pazarlama projelerini artan bir şekilde daha ucuz ve daha bereketli bir bölge olan dijital tarafa kaydırmaya başladığını, geleneksel pazarlamanın pastadaki payı azalırken dijital ve interaktif projelerin sayısının katlanarak arttığını vurguladı
Abdurrahmanoğlu, Krizde bu mecraya yatırım yapan markalar keza krizden daha az etkileniyor keza de rakipleri karşı büyük rekabet avantajı sağlıyordedi
*
Türk internet kullanıcıların yaklaşık yarısı her gün 5 saatin üzerinde online oluyor
29 Kasım
İnteraktif pazarlama ajansı Adinteractive'in araştırmasına tarafından, internet kullanıcılarının takriben yarısı her gün ortalama 5 saatin üzerinde, dörtte biri ise haftada 50 saatin üzerinde online olurken, internet kullanımında eposta, anında mesajlaşma (IM) ve oyun ön plana çıkıyor
Adinteractive, İnteraktif Türkler araştırma raporunu, bin 948 kişinin katıldığı en ince ayrıntısına kadar dijital bir anket yardımıyla şekillendirdi
Katılımcıların yüzde 75,4'ünü ağırlıklı 1835 yaş aralığındakilerin, yüzde 67'sini üniversite düzeyindekilerin, yüzde 43'ünü de kadınların oluşturduğu araştırma sonuçlarına kadar, internet ağırlıklı olarak, eposta, IM ve oyun amaçlı kullanılıyor
Ankete katılanların yüzde 49,5'i her gün ortalama 5 saatin üstünde internette süre geçiriyorken, yüzde 25,1'i haftada 50 saatin üzerinde online oluyor
İnterneti kullananlar içinde epostayı kullananların oranın yüzde 83,9 olarak belirlenirken, katılımcıların yüzde 50'si kesintisiz bu hizmetten yararlandığını ifade ediyor
İnterneti yüzde 91,3 oranında chat, sohbet amaçlı kullananların ise yüzde 48'i fırsat buldukça, yüzde 20'si akşamları, yüzde 16,6'sı ise sürekli olarak bu hizmetten yararlanıyor
Sosyal kalabalık siteleri ağırlıklı öğlen kullanılıyor
Sosyal kalabalık siteleri kullanıcılarının oranı ise yüzde 57,9 olarak belirlendi Bu kullanıcıların yüzde 40,3'i öğlen, yüzde 17,3'ü ise akşam saatlerinde bu siteleri ziyaret ediyor
Iş amaçlı interneti kullanan yüzde 47,3 oranındaki katılımcının büyük bir kısmı durmadan internetten bu amaçla yararlanıyor
Bilgi, haber alma nedeniyle internet kullananların yüzde 35,9'u kesintisiz, yüzde 29,7'si fırsat buldukça interneti kullandığını belirtiyor
Yüzde 67 oranına sahip olan, oyun ve misafir etme amacıyla internet kullananların yüzde 49,7'si fırsat buldukça, yüzde 20,9'u ise akşam saatlerinde internetten yararlanıyor
Araştırma sonuçlarına göre internet, dersatama, müzik dinleme ve indirme, film indirmek ve izlemek, dostluk amaçlı da kullanılıyor
Bankacılık işlemlerini internetten yapanların oranı yüzde 35
Bankacılık işlemlerini internetten gerçekleştirenlerin oranı yüzde 35 iken, bu kullanıcıların yüzde 37,6'sı kesintisiz, yüzde 21,9'u sabahtan, yüzde 16,4'ü ise öğlen saatlerinde işlemlerini yapıyor Kamu hizmetleri işlemlerini internet üzerinden gerçekleştirenlerin oranı da yüzde 18,4 düzeyinde
Blog kullanıcılarının oranı yüzde 12,7, forum kullanıcılarının oranı da yüzde 18,8 İnterneti ticaret amaçlı kullananların oranı yüzde 9,3 olurken, bunların yüzde 70'i sürekli olarak, yüzde 18,7'si ise fırsat buldukça bu hizmetten yararlanıyor Yüzde 33,4 olan internet üzerinden alışveriş oranının yüzde 62,6'sı kesintisiz, yüzde 13,5'i akşamları interneti bu amaçla kullanıyor
Arama motorları dışarıda en sık ziyaret edilen adres
Ankete katılan kullanıcıların arama motorları açık havada en sık ziyaret ettiği adreslere bakıldığında ise Facebook birinci sırayı aldı
Araştırmada içerikli email tıklanma oranlarına bakıldığında, en son gün içinde bir içerikli email'e tıklayanların yüzde 36, son birkaç gün içinde tıklayanların ise yüzde 24,5 oranında olduğu görülüyor
SMS gönderimi
Araştırmaya katılanların yüzde 98,5'i cep telefonu sahibiyken, yüzde 1,5'i cep telefonu kullanmadığını belirtiyor Cep telefonuyla internete ahenkli olarak girenlerin oranı yüzde 41, lokasyon bazlı uygulamaları kullananlar ise yüzde 23 düzeyinde
Ankete katılan kullanıcıların yüzde 49,5'i cep telefonlarına gelen indirim, promosyon mesajlarını faydalı bulurken, katılımcılar kendilerine atılan SMS'lerde yüzde 44 oranla promosyon ve indirimlerin duyurulmasını istiyor
Cep telefonunuza hangi sıklıkla müzik, resim, oyun veya dilekçe indirirsiniz?sorusuna yüzde 39 aslayanıtını verirken, yüzde 35,5'i ara sıra, yüzde 13,5'i mecburi kaldığında, yüzde 12'si çoğunluklacevabını veriyor
Araştırma sonunda ankete katılan kullanıcıların cep telefonlarını hitabe dışarıda kullandıkları fonksiyonlar; yüzde 92,5 SMS gönderimi, yüzde 77,5 resim çekimi ve yüzde 48,5 uygulamalar, yüzde 44,5 radyo dinleme, yüzde 41,5 internete bağlanma, yüzde 36 oyun oynama, yüzde 33 MMS gönderimi, yüzde 14 GPS navigasyon biçiminde sıralanıyor
İnteraktif TV
Ankete katılanlar arasında interaktif TV sahibi katılımcıların yüzde 98'i konut, yüzde 2'si işyerinde interaktif TV kullanıyor
En fazla izlenen yayınlar yüzde 73 ile ulusal kanallar olurken, bunu haber kanalları, filmdizi kanalları, spor kanalları izliyor
Televizyonda başlıca kimin istediği kanal açık olur?sorusuna katılımcıların yüzde 68'i benimyüzde 14'ü eşimincevabını veriyor Katılımcıların yüzde 33'ü TV'yi kimsesiz, yüzde 31'i ise ailece izliyor
Adinteractive'in Kurucusu ve Başkanı Köksal Abdurrahmanoğlu araştırmaya ilişkin değerlendirmesinde, müşterilerine hiç olmadıkları kadar yakınlaştığını hisseden markaların pazarlama projelerini artan bir şekilde daha ucuz ve daha bereketli bir bölge olan dijital tarafa kaydırmaya başladığını, geleneksel pazarlamanın pastadaki payı azalırken dijital ve interaktif projelerin sayısının katlanarak arttığını vurguladı
Abdurrahmanoğlu, Krizde bu mecraya yatırım yapan markalar keza krizden daha az etkileniyor keza de rakipleri karşı büyük rekabet avantajı sağlıyordedi
*