Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

İnterneti Ne İçin Kullanıyoruz ?

İnterneti Ne İçin Kullanıyoruz ?
0
98

nicebayan

FD Üye
Katılım
Ara 24, 2016
Mesajlar
94,678
Etkileşim
2
Puan
38
Yaş
37
Web sitesi
nicebayan.com
F-D Coin
95
İnterneti ne için kullanıyoruz ?
Türk internet kullanıcıların yaklaşık yarısı her gün 5 saatin üzerinde online oluyor
29 Kasım

İnteraktif pazarlama ajansı Adinteractive'in araştırmasına tarafından, internet kullanıcılarının takriben yarısı her gün ortalama 5 saatin üzerinde, dörtte biri ise haftada 50 saatin üzerinde online olurken, internet kullanımında eposta, anında mesajlaşma (IM) ve oyun ön plana çıkıyor

Adinteractive, İnteraktif Türkler araştırma raporunu, bin 948 kişinin katıldığı en ince ayrıntısına kadar dijital bir anket yardımıyla şekillendirdi

Katılımcıların yüzde 75,4'ünü ağırlıklı 1835 yaş aralığındakilerin, yüzde 67'sini üniversite düzeyindekilerin, yüzde 43'ünü de kadınların oluşturduğu araştırma sonuçlarına kadar, internet ağırlıklı olarak, eposta, IM ve oyun amaçlı kullanılıyor

Ankete katılanların yüzde 49,5'i her gün ortalama 5 saatin üstünde internette süre geçiriyorken, yüzde 25,1'i haftada 50 saatin üzerinde online oluyor

İnterneti kullananlar içinde epostayı kullananların oranın yüzde 83,9 olarak belirlenirken, katılımcıların yüzde 50'si kesintisiz bu hizmetten yararlandığını ifade ediyor

İnterneti yüzde 91,3 oranında chat, sohbet amaçlı kullananların ise yüzde 48'i fırsat buldukça, yüzde 20'si akşamları, yüzde 16,6'sı ise sürekli olarak bu hizmetten yararlanıyor

Sosyal kalabalık siteleri ağırlıklı öğlen kullanılıyor

Sosyal kalabalık siteleri kullanıcılarının oranı ise yüzde 57,9 olarak belirlendi Bu kullanıcıların yüzde 40,3'i öğlen, yüzde 17,3'ü ise akşam saatlerinde bu siteleri ziyaret ediyor

Iş amaçlı interneti kullanan yüzde 47,3 oranındaki katılımcının büyük bir kısmı durmadan internetten bu amaçla yararlanıyor

Bilgi, haber alma nedeniyle internet kullananların yüzde 35,9'u kesintisiz, yüzde 29,7'si fırsat buldukça interneti kullandığını belirtiyor

Yüzde 67 oranına sahip olan, oyun ve misafir etme amacıyla internet kullananların yüzde 49,7'si fırsat buldukça, yüzde 20,9'u ise akşam saatlerinde internetten yararlanıyor

Araştırma sonuçlarına göre internet, dersatama, müzik dinleme ve indirme, film indirmek ve izlemek, dostluk amaçlı da kullanılıyor

Bankacılık işlemlerini internetten yapanların oranı yüzde 35

Bankacılık işlemlerini internetten gerçekleştirenlerin oranı yüzde 35 iken, bu kullanıcıların yüzde 37,6'sı kesintisiz, yüzde 21,9'u sabahtan, yüzde 16,4'ü ise öğlen saatlerinde işlemlerini yapıyor Kamu hizmetleri işlemlerini internet üzerinden gerçekleştirenlerin oranı da yüzde 18,4 düzeyinde

Blog kullanıcılarının oranı yüzde 12,7, forum kullanıcılarının oranı da yüzde 18,8 İnterneti ticaret amaçlı kullananların oranı yüzde 9,3 olurken, bunların yüzde 70'i sürekli olarak, yüzde 18,7'si ise fırsat buldukça bu hizmetten yararlanıyor Yüzde 33,4 olan internet üzerinden alışveriş oranının yüzde 62,6'sı kesintisiz, yüzde 13,5'i akşamları interneti bu amaçla kullanıyor

Arama motorları dışarıda en sık ziyaret edilen adres

Ankete katılan kullanıcıların arama motorları açık havada en sık ziyaret ettiği adreslere bakıldığında ise Facebook birinci sırayı aldı

Araştırmada içerikli email tıklanma oranlarına bakıldığında, en son gün içinde bir içerikli email'e tıklayanların yüzde 36, son birkaç gün içinde tıklayanların ise yüzde 24,5 oranında olduğu görülüyor

SMS gönderimi

Araştırmaya katılanların yüzde 98,5'i cep telefonu sahibiyken, yüzde 1,5'i cep telefonu kullanmadığını belirtiyor Cep telefonuyla internete ahenkli olarak girenlerin oranı yüzde 41, lokasyon bazlı uygulamaları kullananlar ise yüzde 23 düzeyinde

Ankete katılan kullanıcıların yüzde 49,5'i cep telefonlarına gelen indirim, promosyon mesajlarını faydalı bulurken, katılımcılar kendilerine atılan SMS'lerde yüzde 44 oranla promosyon ve indirimlerin duyurulmasını istiyor

Cep telefonunuza hangi sıklıkla müzik, resim, oyun veya dilekçe indirirsiniz?sorusuna yüzde 39 aslayanıtını verirken, yüzde 35,5'i ara sıra, yüzde 13,5'i mecburi kaldığında, yüzde 12'si çoğunluklacevabını veriyor

Araştırma sonunda ankete katılan kullanıcıların cep telefonlarını hitabe dışarıda kullandıkları fonksiyonlar; yüzde 92,5 SMS gönderimi, yüzde 77,5 resim çekimi ve yüzde 48,5 uygulamalar, yüzde 44,5 radyo dinleme, yüzde 41,5 internete bağlanma, yüzde 36 oyun oynama, yüzde 33 MMS gönderimi, yüzde 14 GPS navigasyon biçiminde sıralanıyor

İnteraktif TV

Ankete katılanlar arasında interaktif TV sahibi katılımcıların yüzde 98'i konut, yüzde 2'si işyerinde interaktif TV kullanıyor

En fazla izlenen yayınlar yüzde 73 ile ulusal kanallar olurken, bunu haber kanalları, filmdizi kanalları, spor kanalları izliyor

Televizyonda başlıca kimin istediği kanal açık olur?sorusuna katılımcıların yüzde 68'i benimyüzde 14'ü eşimincevabını veriyor Katılımcıların yüzde 33'ü TV'yi kimsesiz, yüzde 31'i ise ailece izliyor

Adinteractive'in Kurucusu ve Başkanı Köksal Abdurrahmanoğlu araştırmaya ilişkin değerlendirmesinde, müşterilerine hiç olmadıkları kadar yakınlaştığını hisseden markaların pazarlama projelerini artan bir şekilde daha ucuz ve daha bereketli bir bölge olan dijital tarafa kaydırmaya başladığını, geleneksel pazarlamanın pastadaki payı azalırken dijital ve interaktif projelerin sayısının katlanarak arttığını vurguladı

Abdurrahmanoğlu, Krizde bu mecraya yatırım yapan markalar keza krizden daha az etkileniyor keza de rakipleri karşı büyük rekabet avantajı sağlıyordedi
*
 

Similar threads

Mutlu Çocuklar**Derneği ’nce ilköğretim ve lise öğrencilerinin internet tatbik alışkanlıkları**araştırıldı Buna göre, lise öğrencileri interneti müzik, film indirmek için**kullanırken, ilköğretim öğrencilerinin internetteki önceliklerini oyun oynamak *oluşturdu Keza kızlar internette en çok...
Cevaplar
0
Görüntüleme
124
Yapılan araştırmaya göre Türkiye'de interneti erkekler kadınlardan daha fazla kullanıyor Türkiye'deki internet kullanıcıların yüzde 60,9'u erkek, 39,1'i ise kadın İnternet kullanıcılarının yüzde 50,9'u ise 18 – 34 yaş aralığında yer alıyor FACEBOOK İKİNCİ SIRADA Türk Telekom...
Cevaplar
0
Görüntüleme
135
Deloitte Türkiye Teknoloji, Medya ve Telekomünikasyon Endüstrisi Lideri Metin Aslantaş, Türkiye'nin sosyal medya kullanımında ilk sırada yer aldığını belirterek, "Twitter ve Instagram kullanımında Türkiye birinci sırada." dedi. Deloitte tarafından 7 yıldır yapılan Global Mobil Kullanıcı...
Cevaplar
0
Görüntüleme
149
Türkiye’de internet kullanımında geçen yıla oranla yaşanan yüzde 9.3 ‘lük artış sosyal ticaretin de giderek yaygınlaştığını gösteriyor. Sosyal ticarette sepet ortalaması 152 TL’yi aştı Sepet ortalamasının 152 TL’yi aştığı sosyal ticarette satış hacmi ise yüzde 59 arttı. Özellikle ailelerin...
Cevaplar
0
Görüntüleme
149
Türkiye İstatistik Kurumunun (TÜİK) '2021 yılı Çocuklarda Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması'nı yayınladı. Araştırmanın sonuçlarına göre 6-15 yaş grubu çocukların yüzde 55,6'sının bilgisayar, yüzde 82,7'sinin internet, yüzde 64,4'ünün cep telefonu kullandığı belirlendi. İnternet...
Cevaplar
0
Görüntüleme
254
858,505Konular
982,673Mesajlar
33,048Kullanıcılar
Mega00Son üye
Üst Alt