iltasyazilim
FD Üye
İdeal öğretmen nasıl olmalıdır
iyi öğretmen nasıl olmalı
İdeal hoca branşında bir numaradır
Her şeyden önce hoca mesleğini sevmeli ve kendi sahasında laf sahibi olmalıdır
İdeal öğretmen bir muhabbet fedaisidir
Öğrencilerin Bu dersi neden görüyoruz?,Bize ne faydası var?sorularına yanıt verilmeli ve jurnal hayattan örnekler verilerek somutlaştırılmalı
Dersi anlatırken kısa ve öz konuşulmalı,öğrencilerin anlamadığı yerleri ayrı kelimeler kullanarak sabırla her tarafta etmeli
İdeal öğretmen alıngan bir terazi gibidir
Öğrencilerin sıkıldıklarını ya da dikkatlerinin dağıldığını gözlerinden anlayabilmeli, böyle anlarda fıkralar veya kısa anekdotlarla derse ara vererek dersin ağır havasını dağıtmalı
İdeal hoca öğrencilerini özendirme eder,onların cesaretini kırmaz
Öğrenciler sorulan bir soruya hatalı yanıt verdiğinde şüphesiz sınıf içersinde onu minik düşürecek tavırlar sergilememeli
İdeal öğretmen anlatan değil rehberlik edendir
Öğretmen sınıfta her öğrenciye eşit davranmalıdır(Herkesi eşdeğer sevin demiyorum,mutlaka diğerlerinden daha fazla sevdiğiniz öğrenciler olacaktır ama bunu kesin etmeyin)
Dersinizi öğrenciyi merkeze alarak yürütün
Öğrenciler Hangi Öğretmenleri Sever
Kendilerini zorlayan
Başarısız olduklarında onları cesaretlendiren
Sürpriz sınavlar yapan
Kendilerine uyumlu tahsis veren
Kendilerinden yüksek başarı bekleyen
Bu konuyla ilgili kontrollü deney yapılmıştırAynı düzeyde ve aynı düzeyde ve benzer yaş grubunda öğrencilerden meydana gelen iki sınıf oluşturulmuşturBu sınıflardan A sınıfına giren öğretmenler öğrencilerden yüksek beklentiler içine girmişler ve bu şekilde davranmışlardırB sınıfına giren öğretmenler isesiz adam olamazsınız havası içersinde derse girmişlerdirSonuçta,aynı düzeyde olmalarına rağmen A sınıfı öğrencilerinin sınavlarda B sınıfı öğrencilerinden daha başarılı olmuşlardır
Zil çaldıktan sonradan derhal okuldan ayrılmayıp öğrencileriyle vakit geçiren öğretmenleri daha çok sever ve onlara daha çok hürmet duyarlar *
iyi öğretmen nasıl olmalı
İdeal hoca branşında bir numaradır
Her şeyden önce hoca mesleğini sevmeli ve kendi sahasında laf sahibi olmalıdır
İdeal öğretmen bir muhabbet fedaisidir
Öğrencilerin Bu dersi neden görüyoruz?,Bize ne faydası var?sorularına yanıt verilmeli ve jurnal hayattan örnekler verilerek somutlaştırılmalı
Dersi anlatırken kısa ve öz konuşulmalı,öğrencilerin anlamadığı yerleri ayrı kelimeler kullanarak sabırla her tarafta etmeli
İdeal öğretmen alıngan bir terazi gibidir
Öğrencilerin sıkıldıklarını ya da dikkatlerinin dağıldığını gözlerinden anlayabilmeli, böyle anlarda fıkralar veya kısa anekdotlarla derse ara vererek dersin ağır havasını dağıtmalı
İdeal hoca öğrencilerini özendirme eder,onların cesaretini kırmaz
Öğrenciler sorulan bir soruya hatalı yanıt verdiğinde şüphesiz sınıf içersinde onu minik düşürecek tavırlar sergilememeli
İdeal öğretmen anlatan değil rehberlik edendir
Öğretmen sınıfta her öğrenciye eşit davranmalıdır(Herkesi eşdeğer sevin demiyorum,mutlaka diğerlerinden daha fazla sevdiğiniz öğrenciler olacaktır ama bunu kesin etmeyin)
Dersinizi öğrenciyi merkeze alarak yürütün
Öğrenciler Hangi Öğretmenleri Sever
Kendilerini zorlayan
Başarısız olduklarında onları cesaretlendiren
Sürpriz sınavlar yapan
Kendilerine uyumlu tahsis veren
Kendilerinden yüksek başarı bekleyen
Bu konuyla ilgili kontrollü deney yapılmıştırAynı düzeyde ve aynı düzeyde ve benzer yaş grubunda öğrencilerden meydana gelen iki sınıf oluşturulmuşturBu sınıflardan A sınıfına giren öğretmenler öğrencilerden yüksek beklentiler içine girmişler ve bu şekilde davranmışlardırB sınıfına giren öğretmenler isesiz adam olamazsınız havası içersinde derse girmişlerdirSonuçta,aynı düzeyde olmalarına rağmen A sınıfı öğrencilerinin sınavlarda B sınıfı öğrencilerinden daha başarılı olmuşlardır
Zil çaldıktan sonradan derhal okuldan ayrılmayıp öğrencileriyle vakit geçiren öğretmenleri daha çok sever ve onlara daha çok hürmet duyarlar *