Kısacık kestirdiği saçlarıyla uzun devrandır nispeten konuşulan ünlü oyuncu Tekçe Akalay, Dove Marka Yöneticisi Özge Acarbay ve reklam sinemasından aldığı ilhamla saçlarını değiştiren Aslı Kızmaz, Dove’un #ezberlerinötesinde kampanyası için bir araya geldi ve bayanlara “saçlarınızı içinizden geldiği üzere yapmakta özgür olun” davetinde bulundu.
Tüm yerkürede tek tip ve kusursuz hoşluk anlayışına meydan okuyan ve hoşluğun tanımsızlaştırılması gerektiğini savunan Dove, ülkü sıklık dayatmalarının başında gelen saçlara odaklanarak, tüm bayanları saçlarıyla ezber bozmaya davet etti.
2017 yılında yayınladığı Gerçek Hoşluk Yemini ile kampanyalarında modellerle çalışmadığını ve bundan sonra tüm reklam kampanyalarında mahal alacak “Fotoğraf Hilesi Yoktur Damgası” ile de hiçbir hatun imajında dijital fotoğraf hileleri kullanmadığını taahhüt eden marka, #ezberlerinötesinde reklam kampanyasında saçlarıyla ezber bozan gerçek hatunları kendi hikayeleriyle ekrana taşıdı.
Tüm hatunları saçları konusunda özgür olmaya ve etiketleri yok saymaya davet eden Dove, saçları ile dayatmalara meydan okuyan ünlü isimleri de yanına alarak bu davetini yineledi ve saçlarında değişim isteyen fakat toplumsal ağırlıklar ve etiketler yüzünden buna yürek edemeyen tüm hatunlar ismine benim saçım #ezberlerinötesinde dedi.
Hatunların yüzde 80’i eleştirilmeyeceğini bilse daha gözü pek bir saç modelini seçeceğini söylüyor!

“Türkiye’de Bayanların Saç Gerçekleri ile ilgili bir araştırma gerçekleştirdik ve gördük ki hatunların %84’ü saç konusunda ağırlığa maruz kaldıklarını düşünüyor. Tam da bu nedenle, pek çok hatun aslında saçlarında değişim yapmak isterken topluluk presinden çekinerek bu değişim isteğine handikap oluyor.
Araştırmada konum alan hatunların yüzde 80’i eleştirilmeyeceğini bilse daha mert bir saç modelini tercih edeceğini söylüyor.
Ağırlıktan neden mi bu kadar korkuyor zira çok saç konusunda bariz etiketler var. Mesela tekrar araştırmaya katılan bayanların, yüzde 85’i bir ananın çok uzun yahut dağınık saçlı olmaması gerektiğini düşünüyor ve yüzde 52’si de 65 yaşında saçlarını kısa ve rahat hayal ediyor. Yaş ve ana olmak başlı başına bir etiket! İşte biz de #ezberlerinötesinde kampanyamızla bayanlara etiketlere, oburlarının ne diyeceğine takılma, kendin ol, yiğit ol demek istedik. Daha evvel Dove olarak; yaş, vücut ölçüleri ve kilo üzere hatunlara dayatılan ülkü sıklık kalıplarına rakamlar üzerinden başkaldırmıştık, bu sefer de saçla ilgili etiket tabusunu yıkmak istedik!” dedi.
Ünlü oyuncu Tekçe Akalay ise Dove’un yeni kampanyasına verdiği destek ile ilgili olarak şunları söyledi: “Dove’un reklam sinemasını görür görmez aklıma saçlarımı kestirdiğim birinci vakitler geldi. İşte dedim, bu söylem yani #ezberlerinötesinde tam bana göreymiş. Kalıplaşmış hoşluk anlayışının dışında, kendimizi nasıl güzel hissediyorsak o denli hoşuz. İşte bu kadar!
Dove’un bu kampanya ile dikkat çekmek istediği etiketler ya da etraf baskısı üzere hususları, saçlarımı kestirdiğim vakit yaşadıklarımdan yola çıkarak kendime çok yakın buldum, o nedenle de burada olmayı, bu kampanyayı desteklemeyi ve bayanlara içinden geldiği üzere ol iletisini vermek istedim.”
Dove’un yeni reklam sinemasından ilham alarak saçlarını değiştirdiğini söyleyen Aslı Kızmaz ise
“Tüm hayatım boyunca saçlarım dahil pek çok hususta değişim yaratmaktan, yiğit davranmaktan, içimden geleni yapmaktan kaçınmadım.
Saçlarımı farklı periyotlarda ve çok farklı biçimlerde kullandım. Kısacık kestirdiğim de oldu, alt kısmını gök kuşağı üzere rengarenk kullandığım yahut kızıl ve upuzun sarı yaptığım da... Bu aralar yeniden bir değişim isteğindeydim, bu isteğimin böylesi yavuz bir kampanyayla bütünleşmesi çok şık oldu.
Bu sayede bayanların saçları konusunda daha yürekli olmalarını sağlayacak bir motivasyon yaratabilirsem ne mesut bana!”