İbni Ruştculuk Nedir?
İslam duşunuru İbni Ruşt'un oğretisi Batılılar, İspanya Araplarından İbni Ruşt’e Averroes ve onun Aristotelesci oğretisine de Averroisme derler Batı, Yunan felsefesini ve ozellikle Aristoculuğu İbni Ruşt'ten oğrenmiştir Yapıtları Latinceye cevrildiği zaman hayranlık ve coşkuyla karşılanmıştı İbni Ruşt, Aristoteles oğelerini Farabi ve İbni Sina'dan almakla beraber, onlardan ayrılarak Aristoteles'in maddeci yanını işlemiştir Bu yuzdendir ki İbni Ruşt oğretisi, XII yuzyılda, Hıristiyanlığa aykırı bulunarak suclanmış ve yasaklanmıştır
Orneğin Hollandalı duşunur Herman van Riswik, İbni Ruştculuğunden oturu 1512'de yakılmıştır İbni Ruştculuğun Batıdaki en buyuk ve verimli urunu Roger Bacon'dur İbni Ruşt’e gore ruh olumludur, nedeni olan her şey zorunludur ve bundan oturu tanrı da bir zorunluluğa bağlıdır Bicimler ozdeğin icinde gizlidirler ve tanrılık etkiyi gerektirmeksizin birbirlerinin icinden cıkarak varolurlar Bundan oturu de yoktan yaratma soz konusu olamaz, soz konusu olabilen gizliden acığa ilksizsonsuz ve zorunlu bir evrimdir Devim, ilksiz ve sonsuz bir surectir Gorulduğu gibi butun bu varsayımlar, kokleri Aristoteles'te bulunan, tum maddeci varsayımlardır İbni Ruştculuk, bircok bakımlardan Hıristiyan kilisesiyle catışmaktadır
Evren ilksiz ve sonsuzdur (Hıristiyanlığa gore evrenin başı ve sonu vardır, yaratılmıştır ve yok olacaktır), yokluk diye bir şev yoktur (Hıristiyanlığa gore tanrı evreni yoktan varetmiştir), ruh bedenle birlikte gocup gider (Hıristiyanlığa gore ruh olumsuzdur), tanrının bağışı insanı olumsuz kılamaz Hıristiyanlığa gore insanı tanrının bağışı kurtarır ve olumsuz kılar) İnsan usu tanrıyla aynı şeydir (Hıristiyanlığa gore insan tanrının yaratığıdır, eksiktir ve sucludur, aşağılanmıştır ve duşmuştur, bu yuzden de usuyla kendini kurtaramaz ve ancak tanrının bağışını dileyebilir)
İslam duşunuru İbni Ruşt'un oğretisi Batılılar, İspanya Araplarından İbni Ruşt’e Averroes ve onun Aristotelesci oğretisine de Averroisme derler Batı, Yunan felsefesini ve ozellikle Aristoculuğu İbni Ruşt'ten oğrenmiştir Yapıtları Latinceye cevrildiği zaman hayranlık ve coşkuyla karşılanmıştı İbni Ruşt, Aristoteles oğelerini Farabi ve İbni Sina'dan almakla beraber, onlardan ayrılarak Aristoteles'in maddeci yanını işlemiştir Bu yuzdendir ki İbni Ruşt oğretisi, XII yuzyılda, Hıristiyanlığa aykırı bulunarak suclanmış ve yasaklanmıştır
Orneğin Hollandalı duşunur Herman van Riswik, İbni Ruştculuğunden oturu 1512'de yakılmıştır İbni Ruştculuğun Batıdaki en buyuk ve verimli urunu Roger Bacon'dur İbni Ruşt’e gore ruh olumludur, nedeni olan her şey zorunludur ve bundan oturu tanrı da bir zorunluluğa bağlıdır Bicimler ozdeğin icinde gizlidirler ve tanrılık etkiyi gerektirmeksizin birbirlerinin icinden cıkarak varolurlar Bundan oturu de yoktan yaratma soz konusu olamaz, soz konusu olabilen gizliden acığa ilksizsonsuz ve zorunlu bir evrimdir Devim, ilksiz ve sonsuz bir surectir Gorulduğu gibi butun bu varsayımlar, kokleri Aristoteles'te bulunan, tum maddeci varsayımlardır İbni Ruştculuk, bircok bakımlardan Hıristiyan kilisesiyle catışmaktadır
Evren ilksiz ve sonsuzdur (Hıristiyanlığa gore evrenin başı ve sonu vardır, yaratılmıştır ve yok olacaktır), yokluk diye bir şev yoktur (Hıristiyanlığa gore tanrı evreni yoktan varetmiştir), ruh bedenle birlikte gocup gider (Hıristiyanlığa gore ruh olumsuzdur), tanrının bağışı insanı olumsuz kılamaz Hıristiyanlığa gore insanı tanrının bağışı kurtarır ve olumsuz kılar) İnsan usu tanrıyla aynı şeydir (Hıristiyanlığa gore insan tanrının yaratığıdır, eksiktir ve sucludur, aşağılanmıştır ve duşmuştur, bu yuzden de usuyla kendini kurtaramaz ve ancak tanrının bağışını dileyebilir)