iltasyazilim
FD Üye
ibni sina ’nın yaratılış hakkındaki görüşleri
İbn Sina'ya göre metafiziğin esas konusu vücudu mutlakolan Allah ile yüce varlıklardır Karoser (var olan) üçe ayrılır:
Muhtemel varlık ya da ortaya meydana çıkan ve daha sonra değil olan varlık; muhtemel ve zorunlu varlık (tümeller ve yasalar evreni, kendiliğinden var olabilen ve bir dış neden sayesinde gerekli olan varlık); özü gereği gerekli olan varlık (Allah) İbni Sina Allah'ı Vahdeti Vücudyani 'varlığı gerekli olan' olarak belirtir ve bu fikir ona hastır
Ruhbilim
İbni Sina, ruhbilimin, metafizik ile fizik arasında temas kuran ve bu iki bilimden de yararlanan bir bilgi alanı olduğunu savunmuş, ruhbilimini üç asıl bölüme ayırmıştır: Hafıza ruhbilimi; deneysel ruhbilim; tasavvuf veya gizemci ruhbilim İnsanların ruhlarının müzikle çare edilebileceğini öne sürmüş ve bu yöntemi geliştirmiştir
Hafıza
Bu konudaki görüşleri Aristotales ve Farabi'den öbür olan İbni Sina'ya göre, zihin 5 çeşittir; bilmeleke (ya da 'mümkün düşünce' açıkseçik ve zorunlu olanları bilebilir); heyulâni hafıza (bilmeyi ve anlamayı sağlar); kutsi düşünce (aklın en yüksek aşamasıdır ve her insanda bulunmaz); mustefat fikir (kendisinde bulunanı, kendisine verilen makûllerin suret'lerini algılar); bilfiil us (makûlleri yani kazanılmış verileri kavrar) İbni Sina, us konusunda, Eflatun'un ideaylizmi ile Aristoteles'in deneycilaiğini uzlaştırmarya, birleşrtirici bir akıl görüşü ortaya koymaya çalışmıştır
*
İbn Sina'ya göre metafiziğin esas konusu vücudu mutlakolan Allah ile yüce varlıklardır Karoser (var olan) üçe ayrılır:
Muhtemel varlık ya da ortaya meydana çıkan ve daha sonra değil olan varlık; muhtemel ve zorunlu varlık (tümeller ve yasalar evreni, kendiliğinden var olabilen ve bir dış neden sayesinde gerekli olan varlık); özü gereği gerekli olan varlık (Allah) İbni Sina Allah'ı Vahdeti Vücudyani 'varlığı gerekli olan' olarak belirtir ve bu fikir ona hastır
Ruhbilim
İbni Sina, ruhbilimin, metafizik ile fizik arasında temas kuran ve bu iki bilimden de yararlanan bir bilgi alanı olduğunu savunmuş, ruhbilimini üç asıl bölüme ayırmıştır: Hafıza ruhbilimi; deneysel ruhbilim; tasavvuf veya gizemci ruhbilim İnsanların ruhlarının müzikle çare edilebileceğini öne sürmüş ve bu yöntemi geliştirmiştir
Hafıza
Bu konudaki görüşleri Aristotales ve Farabi'den öbür olan İbni Sina'ya göre, zihin 5 çeşittir; bilmeleke (ya da 'mümkün düşünce' açıkseçik ve zorunlu olanları bilebilir); heyulâni hafıza (bilmeyi ve anlamayı sağlar); kutsi düşünce (aklın en yüksek aşamasıdır ve her insanda bulunmaz); mustefat fikir (kendisinde bulunanı, kendisine verilen makûllerin suret'lerini algılar); bilfiil us (makûlleri yani kazanılmış verileri kavrar) İbni Sina, us konusunda, Eflatun'un ideaylizmi ile Aristoteles'in deneycilaiğini uzlaştırmarya, birleşrtirici bir akıl görüşü ortaya koymaya çalışmıştır
*