iltasyazilim
FD Üye
Değerli kardeşimiz;
“Her doğan çocuk İslam fıtratı üzerinde doğar hadisinden maksat, İslam dinini kabul edebilecek yaratılışta, kabiliyet ve istidatta doğar demektir
Tirmizi’de geçen “Bazıları mümin olarak doğar… hadisi ise, çocuğun bağlı bulunduğu ailenin düşüncesini yansıtmaktadır Yani, bazı kimseler annebabası mümin olup kendisi de böyle imanlı bir çevrede olduğu halde kâfir olabilir Bazıları da bunun tersine kâfir bir ailenin çocuğu olarak doğduğu halde, sonradan iman edip mümin olarak yaşayıp mümin olarak ölebilir Bu sebeple iki hadis arasında bir çelişki yoktur (bk Tuhfetu’lAvezî, 6357)
Hadiste geçen “Adem oğulları farklı tabakalarda yaratılmışlardır ifadesinden maksat, insanların hayır veya şeriman veya küfür konusunda tercihini yapabilecek bir konumda yaratılmış, demektir (bk Tuhfe, ay)
Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilirForumTR üyesi olmak için tıklayınız
“Her doğan çocuk İslam fıtratı üzerinde doğar hadisinden maksat, İslam dinini kabul edebilecek yaratılışta, kabiliyet ve istidatta doğar demektir
Tirmizi’de geçen “Bazıları mümin olarak doğar… hadisi ise, çocuğun bağlı bulunduğu ailenin düşüncesini yansıtmaktadır Yani, bazı kimseler annebabası mümin olup kendisi de böyle imanlı bir çevrede olduğu halde kâfir olabilir Bazıları da bunun tersine kâfir bir ailenin çocuğu olarak doğduğu halde, sonradan iman edip mümin olarak yaşayıp mümin olarak ölebilir Bu sebeple iki hadis arasında bir çelişki yoktur (bk Tuhfetu’lAvezî, 6357)
Hadiste geçen “Adem oğulları farklı tabakalarda yaratılmışlardır ifadesinden maksat, insanların hayır veya şeriman veya küfür konusunda tercihini yapabilecek bir konumda yaratılmış, demektir (bk Tuhfe, ay)
Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilirForumTR üyesi olmak için tıklayınız