iltasyazilim
FD Üye
Haydarpaşa garı tarihçesi
Haydarpaşa garı
Haydarpaşa Garı Tarihçesi
Haydarpaşa;İstanbulBağdat demiryolu hattının başlangıç noktası olması hedeflenerek yapımına 1906 yılında başlanan ve iki yılda tamamlanan bu yapı,III Selim'in hizmetindeki paşalardan birinin,Haydar Paşa'nın adını taşır
İki Alman mimar,Otto Ritter ve Helmuth Conu tarafından projelendirilen garın inşasında Alman ve İtalyan taş ustaları birlikte çalışırBirinci Dünya Savaşı'nın hüküm sürdüğü yıllarda tabanca deposu olarak da hizmet veren Haydarpaşa Garı,
bunun bedelini ağır bir şekilde öder1917'de düzenlenen sabotaj sebebiyle büyük hasarlar alırAncak bir zaman sonradan yaralar sarılırve bugünküne yakın bir görünüm alır
Günümüze gelene değin çeşitli restorasyonlardan geçen Haydarpaşa,bilhassa iki yaka aralarında deniz yolculuğu yapanların bakmadan geçemeyeceği değin güzel bir mimariye sahiptir1970'lerde,yanı başındaki denizde meydana gelen bir kaza,garı güzelliğine alımlılık katan vitraylarından mahrum bırakır
*
Haydarpaşa garı
Haydarpaşa Garı Tarihçesi
Haydarpaşa;İstanbulBağdat demiryolu hattının başlangıç noktası olması hedeflenerek yapımına 1906 yılında başlanan ve iki yılda tamamlanan bu yapı,III Selim'in hizmetindeki paşalardan birinin,Haydar Paşa'nın adını taşır
İki Alman mimar,Otto Ritter ve Helmuth Conu tarafından projelendirilen garın inşasında Alman ve İtalyan taş ustaları birlikte çalışırBirinci Dünya Savaşı'nın hüküm sürdüğü yıllarda tabanca deposu olarak da hizmet veren Haydarpaşa Garı,
bunun bedelini ağır bir şekilde öder1917'de düzenlenen sabotaj sebebiyle büyük hasarlar alırAncak bir zaman sonradan yaralar sarılırve bugünküne yakın bir görünüm alır
Günümüze gelene değin çeşitli restorasyonlardan geçen Haydarpaşa,bilhassa iki yaka aralarında deniz yolculuğu yapanların bakmadan geçemeyeceği değin güzel bir mimariye sahiptir1970'lerde,yanı başındaki denizde meydana gelen bir kaza,garı güzelliğine alımlılık katan vitraylarından mahrum bırakır
*