nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
Cemaatle Kılınması Farz Olan Namazlar
Cemaatle Kılınması Farz Olan Namazlar Hangileridir
Namazlar yalnız olarak kılınabileceği gibi cemaatle de kılınabilir Erkekler için beş vakit farz namazları cemaatla kılmak vâcib kadar kaslı bir sünnettir (sünneti müekkede) Bunun farz olduğunu söyleyen fakîhler de vardır Cuma namazını cemaatle kılmak ise, farzdır
İki birey de olsa cemaatle namaz kılınabilir Onun için iki birey bir araya gelince biri imam diğeri cemaat olarak namazı cemaatle kılmalıdırlar İmamla birlikte zeki bir çocuk ya da bayan da olsa, cemaat yapılır
Hanefiler dediler ama: Cuma ve bayram namazlarını cemaatle kılmak, bu namazlar için afiyet şartıdır Teravih ve cenaze namazları içinse cemaat, sünneti kifâyedir Nafilelerle Ramazan ayı dıştan kılınan vitir namazı için cemaate gelince, mutlak surette mekruh olur İmama uyanlar üç kişiden fazla olurlarsa, bunu cemaatle kılmak mekruh olur Ramazanda vitrin cemaatle kılınmasına gelince, bununla ilgili olarak içten görülen iki gösterme mevcûddur Bu görüşlerden birine göre müstehab, diğerine kadar de müstehab değil, ama caizdir Adaleli olan gösterme de budur
Şafiiler dediler ki: Cemaatle kılmak, Cuma namazının birinci rekati için farzı ayn, ikinci rekati içinse sünnettir Meselâ bir kimse, Cuma namazının birinci rekatinde imama yetiştiği halde, ikinci rekatte ondan ayrılmaya amaç ederek tek başına egemen olarak namazını tamamlarsa, kıldığı Cuma namazı sahîh olur
Malikiler dediler fakat: Cemaatle kılmak, Cuma namazının sağlık durumu şartıdır Bu namaz cemaatsiz kılındığı takdirde sahîh olmaz Küsûf, istiskâ ve bayram namazlarında cemaat, bunların sünnet oluşlarının tahakkuku için şarttır Cemaatle kılınmadıkları takdirde sünnet sevabı elde edilemez Teravih namazını cemaatle kılmak müstehabtır Öteki nafilelere gelince, bunları cemaatle kılmak bazen mekruh, bazen caiz olur
Mescidde kılındıkları veya büyük bir cemaatle kılındıkları, ya da insanların fazlaca gelip geçtikleri bir yerde kılındıkları takdirde mekruh olur Az bir cemaatle kılındıkları, evde, yahut insanların uğramadıkları yerde kılındıkları takdirde caiz olur *
Cemaatle Kılınması Farz Olan Namazlar Hangileridir
Namazlar yalnız olarak kılınabileceği gibi cemaatle de kılınabilir Erkekler için beş vakit farz namazları cemaatla kılmak vâcib kadar kaslı bir sünnettir (sünneti müekkede) Bunun farz olduğunu söyleyen fakîhler de vardır Cuma namazını cemaatle kılmak ise, farzdır
İki birey de olsa cemaatle namaz kılınabilir Onun için iki birey bir araya gelince biri imam diğeri cemaat olarak namazı cemaatle kılmalıdırlar İmamla birlikte zeki bir çocuk ya da bayan da olsa, cemaat yapılır
Hanefiler dediler ama: Cuma ve bayram namazlarını cemaatle kılmak, bu namazlar için afiyet şartıdır Teravih ve cenaze namazları içinse cemaat, sünneti kifâyedir Nafilelerle Ramazan ayı dıştan kılınan vitir namazı için cemaate gelince, mutlak surette mekruh olur İmama uyanlar üç kişiden fazla olurlarsa, bunu cemaatle kılmak mekruh olur Ramazanda vitrin cemaatle kılınmasına gelince, bununla ilgili olarak içten görülen iki gösterme mevcûddur Bu görüşlerden birine göre müstehab, diğerine kadar de müstehab değil, ama caizdir Adaleli olan gösterme de budur
Şafiiler dediler ki: Cemaatle kılmak, Cuma namazının birinci rekati için farzı ayn, ikinci rekati içinse sünnettir Meselâ bir kimse, Cuma namazının birinci rekatinde imama yetiştiği halde, ikinci rekatte ondan ayrılmaya amaç ederek tek başına egemen olarak namazını tamamlarsa, kıldığı Cuma namazı sahîh olur
Malikiler dediler fakat: Cemaatle kılmak, Cuma namazının sağlık durumu şartıdır Bu namaz cemaatsiz kılındığı takdirde sahîh olmaz Küsûf, istiskâ ve bayram namazlarında cemaat, bunların sünnet oluşlarının tahakkuku için şarttır Cemaatle kılınmadıkları takdirde sünnet sevabı elde edilemez Teravih namazını cemaatle kılmak müstehabtır Öteki nafilelere gelince, bunları cemaatle kılmak bazen mekruh, bazen caiz olur
Mescidde kılındıkları veya büyük bir cemaatle kılındıkları, ya da insanların fazlaca gelip geçtikleri bir yerde kılındıkları takdirde mekruh olur Az bir cemaatle kılındıkları, evde, yahut insanların uğramadıkları yerde kılındıkları takdirde caiz olur *