iltasyazilim
FD Üye
Bazı kimseler, “Ya, dinimizin bütün emirlerini yapıp, bütün yasaklarından kaçınmak veya hiçbirini yapmamak lazım olduğunu söyliyerek, “Ya hep, ya hiç diyorlar Bu, çok yanlıştır İnsanın, birkaç günah işliyorum diye, diğer günahları da yapması lazım olmaz Hem oruç tutup, hem de günah işliyen kimse, oruç tutmakla hâsıl olan büyük sevaba kavuşamaz Fakat ahirette niçin oruç tutmadın diye hesaba çekilmez Oruç borcunu ödemiş olur Hatta orucun bereketiyle diğer günahlardan da kaçma imkânı olur
İmamı Rabbanî hazretleri buyuruyor ki:
(Bütün günahlara tevbe edip, hepsinden kaçmak büyük nimettir Bu yapılamazsa, bazı günahlara tevbe etmek de nimettir Bunların bereketiyle, belki bütün günahlara tevbe etmek nasip olur “Bir şeyin bütünü ele geçmezse, hepsini de kaçırmamalı buyuruldu) C2, m66
Namazın dînimizdeki yeri, oruca göre daha mühim ise de, bir kimseye namaz kılmadığı için, (oruç da tutma) denmez Aksine, (Namaz kılamıyorsan, orucu bâri terketme) denir Namaz kılmamakla büyük bir günâha giren kimse, oruç tutmazsa günâh miktarı daha da çok artar
Birkaç günâha müptelâ olan kimse, birinden vazgeçmek isterse, ona, (Diğerlerini bırakmadığına göre bu günâha da devam et) denmez Günâh miktarı ne kadar azaltılırsa o kadar iyi olur Allahtan korkup bir günâhtan vazgeçmek îmân alâmetidir Hadîsi şerîfte buyuruluyor ki: (Ömründe bir defa Allahı anan veya O'ndan korkan müslüman, Cehennemden çıkar) Tirmizî
Günâh işliyen, oruç tutuyor veya zekât veriyorsa, (Aman bunları bâri bırakma) demelidir! Bu ibâdetleri de yapmazsa, dinden tamamen uzaklaşabilir Korkutmaktan çok, müjdeleyici olmak lâzımdır Hadîsi şerîfte buyuruluyor ki: (Rahmeti İlâhîden ümit kestirip dinden nefret ettirenlere, la'net olsun! Kolaylaştırınız, güçleştirmeyiniz!) Şir'a
Bir genç, Peygamber efendimize, (Şu üç günâhı bırakamıyorum) dedi O üç günâh, yalan, zinâ ve içki idi Resûlullah efendimiz, (Bu üç günâhtan yalanı benim için bırak) buyurdu O genç, kabûl edip gitti Daha sonra, diğer iki günâhı işlemek isteyince, (Bu günâhları işleyip Resûlullahın karşısına çıkınca, Ben işlemedimdesem yalan söylemiş olurum Eğer işlediğimi söylersem, beni cezâlandırır) diye düşündü Diğer iki günâhtan da vazgeçip sâlih kimselerden oldu (Şir'a)
Kelimei şehâdeti dil ile söyleyip kalb ile de tasdik eden müslümandır Günâh işliyen, müslümanlıktan çıkmaz Hadîsi şerîfte buyuruldu ki: (Cebrâil aleyhisselâm, Ümmetine müjde ver ki, şirk üzere ölmiyen Cennete girerdedi Ben, Zinâ ve hırsızlık eden de mi Cennete girerdiye üç defa sordum Evet, zinâ ve hırsızlık eden de Cennete girerdedi Daha sonra, İçki içse de yine Cennete girerdedi) BuhârîBu günâhların cezâları çekildikten sonra ancak o zaman Cennete girilir
Bu müjdeler, insanı günâh işlemeye sevk etmemelidir! Her günâh, kalbi karartır, insanı küfre sürükler ve ebedî Cehennemde kalmaya sebep olabilir Allahın gazâbı günâhlar içinde saklıdır Onun için her günâhtan kaçınmalıdır Belâmı Bâûrâ, çok ibâdet eden büyük bir âlim iken, bir günâh yüzünden kâfir oldu Günâh işleyen hemen tevbe etmelidir! (KSaâdet)
İmamı Rabbanî hazretleri buyuruyor ki:
(Bütün günahlara tevbe edip, hepsinden kaçmak büyük nimettir Bu yapılamazsa, bazı günahlara tevbe etmek de nimettir Bunların bereketiyle, belki bütün günahlara tevbe etmek nasip olur “Bir şeyin bütünü ele geçmezse, hepsini de kaçırmamalı buyuruldu) C2, m66
Namazın dînimizdeki yeri, oruca göre daha mühim ise de, bir kimseye namaz kılmadığı için, (oruç da tutma) denmez Aksine, (Namaz kılamıyorsan, orucu bâri terketme) denir Namaz kılmamakla büyük bir günâha giren kimse, oruç tutmazsa günâh miktarı daha da çok artar
Birkaç günâha müptelâ olan kimse, birinden vazgeçmek isterse, ona, (Diğerlerini bırakmadığına göre bu günâha da devam et) denmez Günâh miktarı ne kadar azaltılırsa o kadar iyi olur Allahtan korkup bir günâhtan vazgeçmek îmân alâmetidir Hadîsi şerîfte buyuruluyor ki: (Ömründe bir defa Allahı anan veya O'ndan korkan müslüman, Cehennemden çıkar) Tirmizî
Günâh işliyen, oruç tutuyor veya zekât veriyorsa, (Aman bunları bâri bırakma) demelidir! Bu ibâdetleri de yapmazsa, dinden tamamen uzaklaşabilir Korkutmaktan çok, müjdeleyici olmak lâzımdır Hadîsi şerîfte buyuruluyor ki: (Rahmeti İlâhîden ümit kestirip dinden nefret ettirenlere, la'net olsun! Kolaylaştırınız, güçleştirmeyiniz!) Şir'a
Bir genç, Peygamber efendimize, (Şu üç günâhı bırakamıyorum) dedi O üç günâh, yalan, zinâ ve içki idi Resûlullah efendimiz, (Bu üç günâhtan yalanı benim için bırak) buyurdu O genç, kabûl edip gitti Daha sonra, diğer iki günâhı işlemek isteyince, (Bu günâhları işleyip Resûlullahın karşısına çıkınca, Ben işlemedimdesem yalan söylemiş olurum Eğer işlediğimi söylersem, beni cezâlandırır) diye düşündü Diğer iki günâhtan da vazgeçip sâlih kimselerden oldu (Şir'a)
Kelimei şehâdeti dil ile söyleyip kalb ile de tasdik eden müslümandır Günâh işliyen, müslümanlıktan çıkmaz Hadîsi şerîfte buyuruldu ki: (Cebrâil aleyhisselâm, Ümmetine müjde ver ki, şirk üzere ölmiyen Cennete girerdedi Ben, Zinâ ve hırsızlık eden de mi Cennete girerdiye üç defa sordum Evet, zinâ ve hırsızlık eden de Cennete girerdedi Daha sonra, İçki içse de yine Cennete girerdedi) BuhârîBu günâhların cezâları çekildikten sonra ancak o zaman Cennete girilir
Bu müjdeler, insanı günâh işlemeye sevk etmemelidir! Her günâh, kalbi karartır, insanı küfre sürükler ve ebedî Cehennemde kalmaya sebep olabilir Allahın gazâbı günâhlar içinde saklıdır Onun için her günâhtan kaçınmalıdır Belâmı Bâûrâ, çok ibâdet eden büyük bir âlim iken, bir günâh yüzünden kâfir oldu Günâh işleyen hemen tevbe etmelidir! (KSaâdet)