Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Grupla Çalışma Teknikleri

Grupla Çalışma Teknikleri
0
98

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,753
Etkileşim
89
Puan
48
F-D Coin
0
Grupla Çalışma Teknikleri çember kavga tekniği çember tekniği kollegyum nedir kollegyum nedir Öğretmenlerin çoğunlukla derslik içerisinde kullandığı teknikler olup, gruba dahil olan üyelerin(öğrencilerin) kendi ilgi ve istidatları doğrultusunda topluluk halinde emin maksat ya da amaçlara yönlendirilmeleridir Grup çalışmasının esası her ferdin üstüne düşeni yapmasıdır Amaca ulaşabilmek için bu şarttır Grup çalışmasının özünde öğrencilerin bir konu veya problemle ilgili olarak birlikte konuşmaları ve çözüm yollarını aramaları vardır Bunlaramaçlılık ve planlılıktır Öğrencilerin bir hedefe yönlendirilmediği ve planlamanın yapılmadığı durumlarda grup çalışmalarından faydalanmak muhtemel değildir Grup çalışmaları küçük gruplarla yapılması durumunda daha etkilidir Öğrenci sayısının 2530'u aşması durumunda grup çalışmasından verim almak zorlaşmaktadır Eğitim örgütü olsun, başka örgüt olsun grup çalışması yapılabilmesi için; grubu yapılandıracak ve onları harekete geçirecek lider şarttır Eğitim kurumlarında bu lider çoğunlukla öğretmendir Fakat ideal olan oluşturulan gruptaki öğrenciler arasından seçilecek liderdir Grup çalışmasına hem liderin hemde katılan öğrencilerin hazırlanmaları gerekir Grup tartışması, bireylerin öğretmeöğrenme sürecine etkili katılımı, etkin iletişim kurma becerisini, kubaşmasını&, olayları gözden geçirip, birlikte sonuca ulaşmalarını sağlayıcı bir yaklaşımdır Petersen grup çalışmasıyla ilgili araştırmalarını Jena Üniversitesi'nde uygulamış ve bu çalışmaya Jena Planı denmiştir Bu plana kadar; Her öğrenci üç yıllık bir çalışmadan daha sonra gruba katılıyordu Öğrenciler değişmez yerlerde oturmuyorlardı Öğrenci oturma yerini bağımsızlık olarak seçiyordu Pedagojik duruma kadar masalar ve sandalyeler oynatılabiliyordu Her türlü ders çalışmasının çıkış noktasını öğrencinin natürel öğrenmesi oluşturuyordu Okuldaki bu çalışmalar bu doğal öğrenmeye bağlanıyordu Araştırmalar kişisel olarak veya minik gruplar halinda yapılıyordu Gruplar da kurs grupları, düzey grupları ve tercih grupları halinde ayrılmışlardı Tartışma bireysel öğretim tekniklerinden çeşitlilik arzeder Çünkü hoca ve öğrencilerin rolü farklılaşmıştır Kavga yaklaşımlarında öğretmen ya edilgen dinleyici konumunda ya da koordinatör durumunda kalmaktadır Diğer tüm aktiviteler öğrenciler arasından seçilen temsilcilere yaptırılmaktadır Grup tartışmasının verimliliği, çalışmaların hoca merkezli olmasına bağlı olmayacak, grup üyeleri aralarında kurulan iletişimin yoğunluğu oranında artacaktır Planlı ve programlı birer faaliyet olarak yürütülen grup çalışmaları ve grup üyeleri arasındaki iletişimin dinç olması tekniğin etkililiğini artıran kayda değer faktörlerdendir Grup çalışmalarında mutlaka bir grup lideri, üyeler ve grup çalışmalarını belgelendirecek sekreter bulunmalıdır Eğitim öğretim kurumlarında grup liderinin grup üyeleri göre sıra ile yapılması yeğlenmelidir Lider, grubun lokomotifi olup, tartışmayı başlatmakla ve idarenin sevkiyle sorumludur Lider, üyelerin tartışmaya etkin katılılımını sağlamaya gayret eder Bir üyenin diğer üyelerin konuşma sürelerinden çalmalarına müdahale eder Tartışmayı özetler, nitelikli bir tartışma yürütülmesini sağlar Grup üyeleri hem güzel konuşma hem de iyi dinleme, dinlediğini anlayıp yorumlayabilme yeteneğine sahip olmalıdır Hatip olan üyenin kavranabilir bir dil ile konuşması müşterek iletişim sağlama açısından önemlidir Etkili bir anlatım oysa konuya evvelden hazırlanmakla mümkün olmaktadır Konuşmacı konusuyla ilgili oluşturacağı sunuyu evvelden çalışmalı, prova etmelidir Sekreter ise grup çalışmasında alınan kararları anekdot etmekle sorumludur Tartışmayı yazılmış olarak özetler ve öğretmenin de yardımıyla başlıca görevi olan tartışma raporunu(zabıt) hazırlar Grup tartışması, izleyenler arasından seçilen bazı öğrenciler göre gözlenir Gözlemci öğrenciler, tartışmanın gelişimini, olumlu ya da olumsuz yanlarını rapor ederler Kavga sonunda değerleme şarttır Amaca ulaşılıp ulaşılmadığının tespiti, yanlışların düzeltilmesi, eksiklerin tamamlanması; grup lideri, üyeleri veya sekreterya hizmetlerindeki aksaklıkların belirlenmesi nedeniyle değerleme şarttır Grup tartışmasının değerlendirme aşamasında ; tartışmaya dominant olan(diğer öğrencilerden daha fazla konuşan) öğrenci olupolmadığı, yetersiz durumların olupolmadığı, bütün grup üyelerinin tartışmaya katılıpkatılmadığı, tartımada yetkisiz görülen yerler var ise bu yetersizliklerin sebeplerinin neler olduğu gibi sorulara cevap aranmalıdır Özgürlük Grup Tartışması, Minik Küme Çalışması, Panel, Sempozyum, Görüşme, Dramatizasyon, Kurul Çalışması, Forum, Kollegyum, Çember Tartışması gibi çalışmalar grup çalışmaları olarak kabul edilmektedir Bu çalışmalarla ilgili detaylı bilgiler kitabın ilgili bölümünde uzun uzadıya verilmiştir Grup tartışmasına sınıftaki öğrencilerin tamamı katılabileceği gibi bir kısmı da katılabilir Grup tartışmasının esası, problemin çözümyollarını incelemek, problemle ilgili farklı alanlara yönlendirilmiş görüşler ortaya hazırlamak ve nihayetinde grup üyelerinin karşılıklı düşüncelerini açıklama etmektir Grup çalışmasında iyi verim alabilmek için; kavga konusu ya da araştırma yapılacak konunun öğrenciler tarafından daha önceden ön bilgilerinin olması gerekliliği vardır Öğrencilerin, tanıdığı ve ilgilerini çeken bir konuya aleyhinde daha büyük bir zevkle alıştırma yapacakları bilinmelidir Tartışılacak problemin çok uzun ağız dalaşı ya da olurolmazla geçeştiriliverecek dek kısa olmaması gereklidir Grupla tartışmanın çoğu yararı vardır Bu yararlar şunlardır: 1 Ağız Dalaşı, istenen nitelikte uygulandığı takdirde grup içinde ve gruplar arasında etkin bir irtibat kurulup sürdürülmesini sağlamakta; iletişim yeteneğinin gelişmesine muavin olmaktadır 2 Grubun sosyokültürel durumuna uygun şekilde veri ve fikirlerin anlaşılmasını sağlar Iki Taraflı ve kişisel sorunların çözümlenmesine tezgâhtar olur; hafıza birliğine ulaşmayı kolaylaştırır 3 Uzman ve danışmanların, problemi betimlemede, yeni problem çözme yolları önermede tezgâhtar olmalarını sağlayabilir 4 Liderlik becerisini geliştirir 5 Dinleyicilik özelliğini geliştirir 6 Çelişkileri uzlaştırır 7 Yorumlama becerisi geliştirir 8 Kişisel öğrenme gücü geliştirir 9 Analiz, birleşim ve değer biçme gücü kazandırır 10 İstendik sosyal becerilerin kazanılmasına ve dengeli insan ilişkilerinin kurulmasına muavin olabilir 11 Demokratik yaşama alışkanlığının kazandırılmasına tezgâhtar olur ilk kez 1957 yılında ABD'de Dr Trump'un ortaya çıkardığı Ekiple öğretim yöntemi de grup çalışmalarının bir türüdür Trump, Okullar gelecekte büyük, minik gruplar ve kişisel öğretimle ilgilenen fazla geniş faaliyetler etrafında organize olacaklardır Etkin bir organizasyon için en önemli husus konunun öğretmen grupları ve teknik asistanlar tarafından düzenlenmesidirdiyor Bu tanınma tarafından, grup çalışmasında etkin yapabilmek için öğrencilerden daha fazla öğretmenlerin grup oluşturmaları vurgulanıyor Öğretmenler ve ekipte yer alacak öteki ilgililer iki taraflı bir çalışma ile öğretim faaliyetlerini planlayacaklar, işleyecekler ve değerlendireceklerdir Burada bir elin nesi var, iki elin sesi varatasözünden hareket edilmekte ve bir öğretmenin öğrencileri sevketmede düşebileceği yanılgıların önüne geçilmeye çalışılmaktadır Elbetteki 23 öğretmenin bir konuda anlaşmaya varılmış olmaları ve öğretim aşamasında bunu icra etmeleri öğrencilerin başarısını artıracaktır (Bu konuda detaylı veri için bkz Leyla Küçükahmet Öğretim Prensip ve Yöntemleri, Ankara: Gazi Üniversitesi BasınYayın Yüksek Okulu Matbası, Yayın no: 137, 1992, s7582) Öğrencileri grup halinde çalışmaya teşvik etme ve araştırmaya yön belirleme ilkokullarda uygulanagelmiştir Bu amaçla küme çalışmaları adı altında faaliyetler yapılmaktadır Öğretim programlarında yer alan üniteler işlenirken küme ve sınıf çalışmaları adı aşağıda öğrencilerin iki taraflı çalışmalarına imkân sağlanmaktadır Bu cins etkinlikler hoca tarafından öğrencilerin durumu, ünitenin özellikleri, okulun imkânları gözetilerek planlanmaktadır Özellikle ilkokulun birinci devresinde öğretmenin küme çalışmalarında uyarı etmesi gereken en önemli husus, öğrencilerin alaka ve seviyelerinin dikkate alınmasının zorunlu olduğudur Küme oluşturulurken öğrenci ilgileri, yaşları, seviyeleri mutlaka dikkate alınmalı; öğrenciler mutlaka bir kümede çalışması için zorlanmamalıdır Küme çalışmaları şu bakımlardan yararlıdır: a) Çocuk alaka ve ihtiyacına yerinde bir konuyu öğrenmek için can atarak bir kümede görev aldığından daha çok istekle çalışır; b) Bir kümenin üyesi bulunmaktan ve kümeye yardımsever olmaktan ötürü kendine güveni artar, kıvanç ve mutluluk duyar; c) Yükümlülük yüklenme, iş başarma, düşünme, karşılaştırma, tavır, kavga, inceleme, araştırma, dinleme, kusur bulma yetenekleri daha çok gelişir d) Hayat her tarafında baş vuracağı öğrenme yollarını kazanır e) İncelenen konuyla açıklama, beceri etkinlikleri aralarında tabii bağlar kurulur; f) Küme içinde daha olumlu ve toplumsal davranışlar kazanır, başkalarıyla birlikte çalışmaya alışır; g) Bu çalışmalarda en pasif çocuklara bile yapacakları iş bulunur; h) Çalışmalar sırasında çocuklar birbirlerinden daha kolay öğrenirler; i) Küme çalışmaları, bilgilerin ezberlenmesi yerine, sevilip sindirilmesini sağlayarak öğrencide olumlu tutum değişikliklerine imkân hazırlar Ali Özdaş Öğretim Ilke ve Yöntemleri, İstanbul 1997  
 
858,505Konular
982,762Mesajlar
33,063Kullanıcılar
netflixdunySon üye
Üst Alt