Socar Marine Deniz Satışları Yöneticisi Zeki Tarakçı, bu kararla dünya denizcilik ve yakıt piyasalarında yeni bir devir başladığını, gemiler tarafından kullanılan akaryakıtın kükürt içeriğinde değerli düşüş olacağını, böylelikle etrafa yayılan kükürt dioksit ölçüsünde da önemli oranda azalma meydana geleceğini söyledi.
Artış devam edecek
Etraf dostu bir şirket olarak bu uygulamayı desteklediklerini belirten Tarakçı, dünya genelinde yaşanan yetersiz üretim, bu süreçteki karmaşıklık ve hazır olmayan alt yapılar nedeniyle geçiş süreci ve formüllerinde global ölçekte sorunlar olduğunu da vurguladı. Bu durumun negatif tesirinin 2019 Aralık ve 2020 Ocak aylarında çok yüksek seyreden yüzde 0.5 fuel oil (VLSFO) fiyatları ile gözlendiğini söyledi. Tarakçı, yüksek maliyetlerin içinde bulunduğumuz yılın birinci 6-8 ayı boyunca tesirini göstereceğini söz etti.
Yüzde 75 artırım
Dünya genelinde deniz ticaretinde yaklaşık 50 bin gemi kullanılıyor. Bunların yıllık yakıt tüketimi tahminen 200 milyon ton fuel oil ve 50 milyon ton deniz motorini. 2020 sonrasında pazarın 50 milyon ton yüksek, 120 milyon ton çok düşük sülfürlü fuel oil ve 80 milyon ton deniz motorinden oluşması bekleniyor.
2018 yılında 780 bin, 2019’da 820 bin ton satış sayısına ulaştıklarını belirten Tarakçı, 2020’de yıllık satış gayelerinin 900 bin ton olduğunu söyledi. Denizcilik dalında global kükürt üst sonunun yüzde 0.5 olmasının 2020’nin birinci altı aylık devrinde (HSFO ve VLSFO) fuel oil fiyatlarında yüzde 75’e yakın artış getireceği varsayım ediliyor.