iltasyazilim
FD Üye
Geleneksel Türk Tiyatrosu Tarih
Geleneksel Türk Tiyatrosu Tarihi Hakkında Bilgi
Türk Tiyatrosu, Türklerin Orta Asya'da yaşadıkları dönemlerin birtakım törenleri ve taklit gösterileriyle başlayan tiyatro etkinliklerini ifade eder Tiyatro sanatının gelişmesi Türkler'in Anadolu'ya gelmeleri, bilhassa de İstanbul'u fethetmeleri (1453) ve burayı başkent yapmaları ile daha da hızlanmıştır Bu dönemden sonraki Türk tiyatrosu geleneksel tiyatro ve batı etkisi aşağıda çoğalan tiyatro olarak ele alınabilir
II Meşrutiyet'in bildiri edilmesiyle (1908) gelen özgürlük ortamı İstanbul'da tiyatro yaşamına da büyük bir canlılık kazandırdı Anayasanın yurttaşlara tanıdığı yönetime katılma ve denetim haklarını göstermek isteyen birçok yazan ve ressam görüşlerini yansıtmak için tiyatroyu kullanışlı bir araç saydı
Cumhuriyet döneminde İstanbul Türkiye'deki tiyatro etkinliklerinin merkezi oldu Kurtuluş yıllarının coşkunluğu, çağdaşlaşma çabalarının üstyapı kurumlarında yoğunlaşan belirtileri tiyatroya da yansımaktaydı Kadın ve erkeklerin tiyatroya birlikte gitmeleri de bu değişimin örneklerindendir Ayrıca, daha cumhuriyetin birincil yıllarında kadın oyuncu sorunu çözümlenmiş, Darülbedayi'de oynanan Othello'da Desdemona rolünü Bedia Muvahhit, Emilia'yı ise Neyyire Neyir canlandırmıştır
1990'lı yılların sonlarından itibaren bakıldığında, uluslararası arenada da önde gelen yazarları aralarında başlıca ismi geçenler, Tuncer Cücenoğlu, Memet Baydur, Ferhan Şensoy, Uğur Uludağ'dır Tuncer Cücenoğlu, daha geleneksel tarzda yaklaştığı, yazını ile özellikle Balkan ülkelerinde büyük alaka ile karşılandı *
Geleneksel Türk Tiyatrosu Tarihi Hakkında Bilgi
Türk Tiyatrosu, Türklerin Orta Asya'da yaşadıkları dönemlerin birtakım törenleri ve taklit gösterileriyle başlayan tiyatro etkinliklerini ifade eder Tiyatro sanatının gelişmesi Türkler'in Anadolu'ya gelmeleri, bilhassa de İstanbul'u fethetmeleri (1453) ve burayı başkent yapmaları ile daha da hızlanmıştır Bu dönemden sonraki Türk tiyatrosu geleneksel tiyatro ve batı etkisi aşağıda çoğalan tiyatro olarak ele alınabilir
II Meşrutiyet'in bildiri edilmesiyle (1908) gelen özgürlük ortamı İstanbul'da tiyatro yaşamına da büyük bir canlılık kazandırdı Anayasanın yurttaşlara tanıdığı yönetime katılma ve denetim haklarını göstermek isteyen birçok yazan ve ressam görüşlerini yansıtmak için tiyatroyu kullanışlı bir araç saydı
Cumhuriyet döneminde İstanbul Türkiye'deki tiyatro etkinliklerinin merkezi oldu Kurtuluş yıllarının coşkunluğu, çağdaşlaşma çabalarının üstyapı kurumlarında yoğunlaşan belirtileri tiyatroya da yansımaktaydı Kadın ve erkeklerin tiyatroya birlikte gitmeleri de bu değişimin örneklerindendir Ayrıca, daha cumhuriyetin birincil yıllarında kadın oyuncu sorunu çözümlenmiş, Darülbedayi'de oynanan Othello'da Desdemona rolünü Bedia Muvahhit, Emilia'yı ise Neyyire Neyir canlandırmıştır
1990'lı yılların sonlarından itibaren bakıldığında, uluslararası arenada da önde gelen yazarları aralarında başlıca ismi geçenler, Tuncer Cücenoğlu, Memet Baydur, Ferhan Şensoy, Uğur Uludağ'dır Tuncer Cücenoğlu, daha geleneksel tarzda yaklaştığı, yazını ile özellikle Balkan ülkelerinde büyük alaka ile karşılandı *