Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Geleceğin Stratejisi

Geleceğin Stratejisi
0
54

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,753
Etkileşim
89
Puan
48
F-D Coin
0
Geleceğin Stratejisi Geleceğin Stratejisi Gelecek Markalar içerisinde bulundukları süre dilimlerinden başlayarak stratejilerini oluştururlar Çünkü pazarlama üretimin evvelinden başlayıp satıştan sonrada devam eden bir süreçtir Bu yaklaşımla bakıldığında markaların stratejilerini oluştururken dikkat edeceği hususlar olasılıkla şunlar olacaktır a) Sahip olduğu müteşebbis gücü b) Pazarlamayı düşündükleri ürün hizmet kalitesi c) Gerçekleştirilmesi planlanan yatırım ve imal miktarı d) Sahip bulundukları Markanın gücü a, b ve c şıklarında yer alan uyarı edilecek hususların işleyen bir mekanizma üzerine kurulu olduğunu ve her şeyin yolunda gidecekmiş gibi göründüğü varsayalım Fakat işyeri markasının gücünü ortaya koyacak stratejisini belirlememiş ise yakın bir gelecekte başına gelecekleri tahmin etmek hiç de kuvvet olmayacaktır Her marka maksat olarak daha fazla satmayı, daha ucuza satmayı, daha pahalıya satmayı, kendi istediği yerde ve istediği miktarda satmayı açlık edecektir Peki bu isteklerini nasıl gerçekleştirmelidir? Sorusunun cevabı nedir? Yanıt şüphesiz ki etkili bir marka yönetimi ile olacaktır Firmaların markalarını şahlandırabilmek nedeniyle seçim etmiş oldukları marka yöneticilerinin; yenilikçi, yaratıcı ruh sahibi, geleceği görebilen ve gördüğünü etkili bir pazarlama stratejisine dönüştürebilme kabiliyetine haiz olması aranan ve beklenen özellikler arasındadır Tüm bu özellikleri bir araya getirebilen bir marka yöneticisinin az kalsın her firmada mevcut bir marka yöneticiliği görevi alıyor olduğunu farz ediyorum Çünkü Pazar fiilen de marka savaşlarının yaşandığı bir hal almakta Peki bu savaşlarda kullanılan taktikler niçin birbirinden bambaşka Bir markanın becerikli ruhu diğerinden öbür ve uygulamaya koymuş olduğu taktik anlayışı bir diğerinden üstün konumdadır? Uydu konumunda yer alan firmaların sahip olduğu markalar, niçin her zaman merkez baskı olarak gücüne baskı katmasını sağlamış ürünler geliştiren, hizmet ve servis stratejileri ile müşterilerini hoşnut eden, geleceğe belli adımlarla ilerleyen firmaları peşine düşüp takip (taklit) ederler? Ancak sahip oldukları marka yöneticilerinde bulunan özelliklerin tamamının benzer olduğunu söylemiştik! Bu; görüntüyü gösteren televizyonların birçok süre benzer lakin kutunun içindekilerin dışarı çıkma kalitelerinin ayrı olduğu gibi bir teşebbüs olsa lüzum Peki bu farkı karşılayan nedir? İşte bu sorunun cevabı geleceğin toplumunu tanıyan yöneticilerin becerikli ve stratejistik ruhlarından geçmektedir Bu ruh yarattığını seyretmekle yetinmiyor, geliştiriyor, büyütüyor Büyüttüğü bu markaları gelecekte de yaşatabilmek için; Geçmiş zamanlarda marka inşasında kullanılan formüllerin yerine geleceğin formüllerini tercih eder, yeni ve alternatif mecralara yönelir, iletişimin lider gücü olan medya takibatını ve analizini iyi yapar, yalnız ve yalnız kendi işine değil, kendi işinin dışındaki gelişmelere de bakar, bir oyunun oynanmasını sağlayacak pat diye fazla mantıksal bağ oluşturur Bunlar gibi sayılabilecek daha çoğu özellikten en önemli olanı da kişisel mahsul geliştirir, ürünü kişiye özelleştirir Müşterisinin tek, bir yalnız ve yalnız kendisi ile ilgilenildiğinin hissettirileceği duygulara yaklaşır Yapılması gereken geleceğin yeni piyasalarını sektörlerini ve yeni stratejilerini keşfetmek ve bu keşfi güce dönüştürebilmektir Bir sonraki imlâ; yeniçağ piyasa ve stratejileri yani gelecek günler olacaktır ( y n s b r n ) Yunus Baran  
 
858,505Konular
982,685Mesajlar
33,049Kullanıcılar
arliekaneSon üye
Üst Alt