nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 37
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 95
Gabriel Acosta Kimdir?
Gabriel Acosta
Portekizli düşünür Gabriel Acosta
Portekizli düşünürdür
Ruhun ölümsüzlüğü inancına karsı çıkmış, din sorunlarının mantıklı bir yöntemle eleştirilmesi geleneğini kurmuştur
Oporto'da doğdu, Amsterdam'da öldü Daha Sonra Katolik olan Yahudi bir ailenin oğludur Çocukluğunda sıkı bir Katolik eğitimi fark etti Coimbra'da öğrenimini bitirdikten sonra küçük bir manastıra kapandı Burada İncil üstünde yaptığı incelemeler sonucu, Yahudilik'e yönelince, ailesini de buna inandırmaya çalıştı Ailesi dinsel inançları nedeniyle kovuşturmaya uğramaktan korkarak Amsterdam'a sığındı Acosta Amsterdam'da Yahudi ayinlerinin ve değişik dinsel uygulamalarının İncıl'e uymadığı, geveze katılıklarla batmış olduğu kanısına vardı
Hahamlarla uzun tartışmalara girişti: ruhun ölümsüzlüğü ilkesinin belirsizliğini ve İncıl'in tutarsız oluşunu vurgulayan bir kitap yazdı 1624'te Examen dos Tradiçoens Phariseas Conferidas Con a Lay Escntaadıyla yayımladığı bu kitabı sebebiyle din düşmanı sayıldı Kitap bir diğer yapıtıyla birlikte toplattırılarak yakıldı, kendisi de aforoz edildi
1633'te baştan Yahudi topluluğuna dönmek istedi Bu açlık, görüşlerinin değişmesinden yok, bir toplumsal çevre gereksinîminden kaynaklanıyordu Bitmiş topluluğa kabul edilen Acosta, bir zaman daha sonra Musa'nın getirdiği ilkelerin tanrısallığından kuşkuya düşerek, tüm dinlerin insan düşüncesinden doğup doğmadığını sorguladı sonra tüm Yahudi kurallarını çiğnediği ve iki Hıristiyan'ı Yahudi olmaktan alıkoyduğu gerekçesiyle suçlanarak, Sinagog'dan kovuldu 1640'ta son bir kere daha Yahudi toplumuna kabul edilmesi için başvurdu Bunun gereği olarak ağır kefaret cezalarından geçmeye zorlandı Önce sinagogda pişmanlığını dile getirdi, sonra 39 kamçı yiyerek yere yatırıldı, üzerinden bütün Yahudi cemaati yürütüldü
Bu olaydan daha sonra eve gelerek öz hayat öyküsünü yazdı ve kendini vurarak intihar etti Öbür kitapları yakılıp yok edildiğinden, görüşleri hakkındaki bütün bilgi 1687'de yayımlanan bu öz hayat öyküsünden kazanç
Acosta, ruhun ölümsüzlüğü öğretisine aleyhinde çıkmış, bunu kuşkulu ve İncil'e tutarsız bulmuştur Ona kadar bütün dinler birer insan buluşu, fikir ürünü olabilir Acosta, gerek doğa verilen ve fikir ilkelerine dayanan tenkitçi düşünceleri, gerekse yürek parçalayıcı yaşamı nedeniyle, sonraki dönemlerde etkin olmuş, inanç sorunlarının tartışma ve tenkit konusu yapılmasına öncülük etmiştir Bilhassa YahudiHıristiyan inançlarını bir tamlık içinde ele alışı, bu inançlarla ilgili sorunlara, belli bir dine bağlanmadan, yansız bakışı tanrıbilime kayda değer bir icat getirir 18 yüzyıldan bu yanlamasına gelenekçi dinlere aleyhinde çıkan, düşünce ve inanç özgürlüğü görüşünü savunan, din anlayışının gelişmesinde katkısı büyüktür
ÖNEMLI YAPITLARI
Examen dos Tradiçoes Phariseas Conferidas Con a Lay Escrita, 1624, (Yazılmış Yasalarla Karşılastırarak Farsi Geleneklerin Incelenmesi);
Tratado de L'Immortalitat de L'Ama, 1626, (Ruhun Ölümsüzlüğü Ustüne), Examplar Humanac Vttae, 1687 (insan Yasamından Örnekler)
*
Gabriel Acosta
Portekizli düşünür Gabriel Acosta
Portekizli düşünürdür
Ruhun ölümsüzlüğü inancına karsı çıkmış, din sorunlarının mantıklı bir yöntemle eleştirilmesi geleneğini kurmuştur
Oporto'da doğdu, Amsterdam'da öldü Daha Sonra Katolik olan Yahudi bir ailenin oğludur Çocukluğunda sıkı bir Katolik eğitimi fark etti Coimbra'da öğrenimini bitirdikten sonra küçük bir manastıra kapandı Burada İncil üstünde yaptığı incelemeler sonucu, Yahudilik'e yönelince, ailesini de buna inandırmaya çalıştı Ailesi dinsel inançları nedeniyle kovuşturmaya uğramaktan korkarak Amsterdam'a sığındı Acosta Amsterdam'da Yahudi ayinlerinin ve değişik dinsel uygulamalarının İncıl'e uymadığı, geveze katılıklarla batmış olduğu kanısına vardı
Hahamlarla uzun tartışmalara girişti: ruhun ölümsüzlüğü ilkesinin belirsizliğini ve İncıl'in tutarsız oluşunu vurgulayan bir kitap yazdı 1624'te Examen dos Tradiçoens Phariseas Conferidas Con a Lay Escntaadıyla yayımladığı bu kitabı sebebiyle din düşmanı sayıldı Kitap bir diğer yapıtıyla birlikte toplattırılarak yakıldı, kendisi de aforoz edildi
1633'te baştan Yahudi topluluğuna dönmek istedi Bu açlık, görüşlerinin değişmesinden yok, bir toplumsal çevre gereksinîminden kaynaklanıyordu Bitmiş topluluğa kabul edilen Acosta, bir zaman daha sonra Musa'nın getirdiği ilkelerin tanrısallığından kuşkuya düşerek, tüm dinlerin insan düşüncesinden doğup doğmadığını sorguladı sonra tüm Yahudi kurallarını çiğnediği ve iki Hıristiyan'ı Yahudi olmaktan alıkoyduğu gerekçesiyle suçlanarak, Sinagog'dan kovuldu 1640'ta son bir kere daha Yahudi toplumuna kabul edilmesi için başvurdu Bunun gereği olarak ağır kefaret cezalarından geçmeye zorlandı Önce sinagogda pişmanlığını dile getirdi, sonra 39 kamçı yiyerek yere yatırıldı, üzerinden bütün Yahudi cemaati yürütüldü
Bu olaydan daha sonra eve gelerek öz hayat öyküsünü yazdı ve kendini vurarak intihar etti Öbür kitapları yakılıp yok edildiğinden, görüşleri hakkındaki bütün bilgi 1687'de yayımlanan bu öz hayat öyküsünden kazanç
Acosta, ruhun ölümsüzlüğü öğretisine aleyhinde çıkmış, bunu kuşkulu ve İncil'e tutarsız bulmuştur Ona kadar bütün dinler birer insan buluşu, fikir ürünü olabilir Acosta, gerek doğa verilen ve fikir ilkelerine dayanan tenkitçi düşünceleri, gerekse yürek parçalayıcı yaşamı nedeniyle, sonraki dönemlerde etkin olmuş, inanç sorunlarının tartışma ve tenkit konusu yapılmasına öncülük etmiştir Bilhassa YahudiHıristiyan inançlarını bir tamlık içinde ele alışı, bu inançlarla ilgili sorunlara, belli bir dine bağlanmadan, yansız bakışı tanrıbilime kayda değer bir icat getirir 18 yüzyıldan bu yanlamasına gelenekçi dinlere aleyhinde çıkan, düşünce ve inanç özgürlüğü görüşünü savunan, din anlayışının gelişmesinde katkısı büyüktür
ÖNEMLI YAPITLARI
Examen dos Tradiçoes Phariseas Conferidas Con a Lay Escrita, 1624, (Yazılmış Yasalarla Karşılastırarak Farsi Geleneklerin Incelenmesi);
Tratado de L'Immortalitat de L'Ama, 1626, (Ruhun Ölümsüzlüğü Ustüne), Examplar Humanac Vttae, 1687 (insan Yasamından Örnekler)
*