iltasyazilim
FD Üye
Fatih Sultan Mehmetin Annesinin adı
Fatih Sultan Mehmetin annesi nereli
Fâtih ’in üvey annesi Mara ile öz annesi Hiima Hâtûn bazılarınca yanlışlıkla ve bazılarınca da kasden birbirine karıştırılmaktadır Bunlardan birincisi, Fâtih ’in üvey annesidir ve Sırp Kralı George Bronkoviç ’in kızıdır Çocuksuzdur ve ömrünün sonuna kadar Ortodoks olarak yaşamıştır II Murad ölüm edince, başkasıyla evlenmeyi kabul etmeyip Sırbistan ’a dönmüştür Sonradan 1457 ’de İstanbul ’a kaçmış ve Fâtih de üvey annesine her türlü yardımı yapmıştır Nitekim temliknâmeleri vardır ve bu belgelerde edeb gereği validem de demiş olabilir Sonradan da Serez ’deki bir Manastır ’a çekilmiş ve 1487 yılında II Bâyezid devrinde vefat edince Kornea Manastırına gömülmüştür Selanik ’teki Manastır ’ın üvey annesine tahsisini açıklayan fermanı, Fâtih ’in Hıristiyan olduğuna delil kullanmak (bazıları da fetihden sonradan gayri müslimlere tanıdığı hakları sebep olarak zikretmektedir), tarihi çarpıtmaktan diğer bir şey değildir
Fâtih ’in öz annesi olan Hüma Hâtûn ise, Babinger gibi bir takım tanıdık olmayan araştırmacıların bambaşka yorumlarına rağmen, aslı nereden gelirse gelsin, Müslüman bir kadındır ve son yapılan incelemeler, belgelerin ışığında türbesinin Muradiye Camisinin doğusunda Hâtuniye Türbesi diye adıyla anılan yerde olduğunu ortaya koymaktadır Türbenin bulunduğu mahalle de, bugüne değin Hüma Hâtûn Mahallesi diye bilinmektedir Bir Takım tarihçiler, Hüma Hâtun ’un İsfendiyaroğlu İbrahim Bey ’in kızı Hatice Hâlime Hâtûn Olduğunu açıklama etmişlerdir Hatta Kantemir, 8321428 ’de II Murad İsfendiyar Bey ’in kızıyla evlenir Bu evlilikten 6 sene sonradan, Bizans Tarihi ve Hıristiyanlığın belası kesilen Büyük Mehmed dünyaya kazançdemektedir Fâtih göre İshak Paşa ile evlendirilen bu hanımın Fâtih ’in öz annesi yok, üvey annesi olması daha doğrudur Zira Fâtih ’in tuğrasını taşıyan ve kazaskerlerinin kaleme aldığı vakfiye, Bursa Şer ’iye Sicillerindeki arşiv ve evraklar kaynakları, Fâtih ’in annesinin Abdullah isminde birinin kızı olduğunu ifade etmektedir Peçevî ’nin açıklama ettiği gibi, bu bayan, Fransız asıllı bir mühtedi de olabilir Yani devşirmeden birinin kızı olması da muhtemeldir Mühim olan annesinin Mara değil, Müslüman olmuş olan Hüma Hâtûn olmasıdır
Netice olarak, Fâtih ’in annesinin Hıristiyan olduğu iddiası içten değildir ve üvey annesine validem demesi de onun annesi olduğunu göstermez *
Fatih Sultan Mehmetin annesi nereli
Fâtih ’in üvey annesi Mara ile öz annesi Hiima Hâtûn bazılarınca yanlışlıkla ve bazılarınca da kasden birbirine karıştırılmaktadır Bunlardan birincisi, Fâtih ’in üvey annesidir ve Sırp Kralı George Bronkoviç ’in kızıdır Çocuksuzdur ve ömrünün sonuna kadar Ortodoks olarak yaşamıştır II Murad ölüm edince, başkasıyla evlenmeyi kabul etmeyip Sırbistan ’a dönmüştür Sonradan 1457 ’de İstanbul ’a kaçmış ve Fâtih de üvey annesine her türlü yardımı yapmıştır Nitekim temliknâmeleri vardır ve bu belgelerde edeb gereği validem de demiş olabilir Sonradan da Serez ’deki bir Manastır ’a çekilmiş ve 1487 yılında II Bâyezid devrinde vefat edince Kornea Manastırına gömülmüştür Selanik ’teki Manastır ’ın üvey annesine tahsisini açıklayan fermanı, Fâtih ’in Hıristiyan olduğuna delil kullanmak (bazıları da fetihden sonradan gayri müslimlere tanıdığı hakları sebep olarak zikretmektedir), tarihi çarpıtmaktan diğer bir şey değildir
Fâtih ’in öz annesi olan Hüma Hâtûn ise, Babinger gibi bir takım tanıdık olmayan araştırmacıların bambaşka yorumlarına rağmen, aslı nereden gelirse gelsin, Müslüman bir kadındır ve son yapılan incelemeler, belgelerin ışığında türbesinin Muradiye Camisinin doğusunda Hâtuniye Türbesi diye adıyla anılan yerde olduğunu ortaya koymaktadır Türbenin bulunduğu mahalle de, bugüne değin Hüma Hâtûn Mahallesi diye bilinmektedir Bir Takım tarihçiler, Hüma Hâtun ’un İsfendiyaroğlu İbrahim Bey ’in kızı Hatice Hâlime Hâtûn Olduğunu açıklama etmişlerdir Hatta Kantemir, 8321428 ’de II Murad İsfendiyar Bey ’in kızıyla evlenir Bu evlilikten 6 sene sonradan, Bizans Tarihi ve Hıristiyanlığın belası kesilen Büyük Mehmed dünyaya kazançdemektedir Fâtih göre İshak Paşa ile evlendirilen bu hanımın Fâtih ’in öz annesi yok, üvey annesi olması daha doğrudur Zira Fâtih ’in tuğrasını taşıyan ve kazaskerlerinin kaleme aldığı vakfiye, Bursa Şer ’iye Sicillerindeki arşiv ve evraklar kaynakları, Fâtih ’in annesinin Abdullah isminde birinin kızı olduğunu ifade etmektedir Peçevî ’nin açıklama ettiği gibi, bu bayan, Fransız asıllı bir mühtedi de olabilir Yani devşirmeden birinin kızı olması da muhtemeldir Mühim olan annesinin Mara değil, Müslüman olmuş olan Hüma Hâtûn olmasıdır
Netice olarak, Fâtih ’in annesinin Hıristiyan olduğu iddiası içten değildir ve üvey annesine validem demesi de onun annesi olduğunu göstermez *