2004 yılı HalfLife 2, Doom 3, Far Cry ve Unreal Tournament 2004 gibi FPS şaheserlerini iceren onemli bir yıldı Bu oyun bombardımanının sona ermesiyle 2005 yılında kapı sonuna kadar acıldı ve oyun piyasasına taze kan olarak Monilith'in FEAR'ı duştu
Oyun, gizli dosyalarla ilgilenen SWAT benzeri bir askeri boluk uzerine kurulu Bu garip grup cok kısa bir surede terorist takımını yok ederek bir uzay havacılığı hizmetini devralır Bu seneki senaryo sizi aksiyonun icine katarak, gecen sene E3'te gosterilen demonun bıraktığı yerden devam ediyor
Demo midesi hassas olanlar icin pek de uygun olmayan bazı tuyler urpertici sahnelerle başlıyor Birkac muhafızı oldurdukten sonra duşman grubun lideri zavallı kurbanının uzerinde bir ceşit ameliyat yapmaya girişir ve ardından kurbanın kanla kaplanmış yuzunu daha yakın bir gorunuş icin guvenlik kamerasına doğru cevirir Fear kan oğeleri icermesi bakımından oldukca comert, her seferinde bir insandan cıkması imkansiz olan tonlarca kan gorebilmemiz mumkun
Buradan sonra guvenlik kamerasıyla aksiyon ziyafetini seyrettiğimiz sinematikle takımımız bolunuyor Takıma bir hafta once transfer oluyoruz ve takım arkadaşlarımızın birinin hal ve hareketlerinden bizden kuşkulandığını anlıyoruz Bununla birlikte sinematik bitiyor ve demonun oynanabilir kısmı başlıyor
Oyunun ilk birkac dakikası diğer aksiyon oyunlarının başlangıclarında gorduklerinize oldukca benziyor Demonun başları da korkunc dakikalarla dolu , uzay fasilitesinden duştuğunuz yerde kısa bir senaryo dizisi var ve ardından size etrafı keşfederken nasıl comeleceğiniz, fenerinizi nasıl kullanacağınız gibi konularda size ipucları vermek uzere ufak notlar beliriyor Bazı yonlerden grafikler Doom 3 ile karşılaştırılabilir; Monolith'in oyun icin yarattığı dinamik aydınlatmalar ve golgeler, bir cok karanlık arazi sizi her zaman diken ustunde tutuyor
Demonun ilk dakikaları HUD'ınızın sebepsiz yere gidip gelmesinden tutun da etrafı keşfederken goreceğiniz ilginc goruntuler ve seslere kadar bir cok urkutucu sahnelerle dolu
Bir noktada, onunuzden gecen kucuk bir kız gorduğunuze emin olduğunuzu zannedebilirsiniz fakat onu onu yakalamaya calıştığınızda bir oluyle karşılaşıyorsunuz İki saniye sonra kacan birisi gozunuze carpıyor fakat bir kez daha baktığınızda orda oyle birini goremiyorsunuz Bunlar sadece olayların başlangıcı sayılır
Sonunda, makinali veya tam otomatik tufeğimiz ile ateş edebileceğimiz bazı canlı bedenler buluyoruz Monolith savaşla ilgili bazı dengeleyici unsurları da atlamamış; bir tuşa basarak atabileceğiniz el bombaları haricinde sadece uc silah taşıyabiliyorsunuz Makinalı tufekler istediğimiz gibi değilse de demodaki diğer silahlar oldukca etkili Shotgun'ı kullanarak onunuze cıkacak kadar şanssız herşeyi eritirken tatmin edici bir patlama yaratıyor Nailgun ile duşmanınızı duvara civilemeniz mumkun ve zoom fonksiyonuyla da siper alıp ateş etmek olası
Catışma suresince, Monlith yapay zeka ve yazılım karışımıyla her anı gerceğe yakın bir hale sokuyor Bazen duşman ilk hareketin sizden gelmesi icin devriye geziyor ve bekliyor, bazen ise daha onceden belirlenmiş bir noktaya vardığınızda aniden bağırıyor Bir bolgede duşman koşarak gelirken bir kitaplığı deviriyor ve kendine kalkan olarak kullanıyor Birkac saniye sonra ise duşman yuzukoyun uzanıp kitaplığın daha doğrusu az evvel oluşturduğu koruyucunun altına yatıyor ve boylece sadık shotgun'ımız icin kusursuz bir av haline geliyor Bu sahnede catışma iyice cığrından cıkarak duşman her yone doğru parcalanıyor, kan her yeri kaplıyor ve siz de etrafta kol, bacak parcaları gorebiliyorsunuz
Kan, FEAR'ın uzmanlık alanı gibi gozukuyor
Kahramanınız kendisini korumak icin silahlardan daha fazlasına sahip
Oyle ki; ihtiyac duyduğunda yavaşlatılmış cekim modunda vuruşlar yapabiliyor Pratikte bu Max Payne oyunlarındaki gibi bullet timeozelliğine benzer gibi gozukse de siz duşmanlar kadar yavaş değilsiniz Boylece nobetcilerin devriye gezdiği bir sahaya girdiğimizde saldırıya maruz kalsak bile alan boyunca sıcrayabiliyor, yavaş cekim modunda vuruşlar yapabiliyor, yakınımızdaki duşmana shotgunla ateş edebiliyor ve fazla zarar gormeden kurtulabiliyoruz Yavaş cekim modu kabiliyetiniz zamanla yenileniyor ve savunmanızın onemli parcalarından biri oluyor
FEAR'ın en iyi tarafı insanı korkunc bir şekilde titretebilmesi
15 dakikalık demo boyunca siz merenden cıkarken aniden ortaya cıkan kucuk kız ya da garip bir adamın hepsi olmeye geldilerdiye defalarca bağırması gibi urkutucu sahneler oynayanın odunu patlatabilecek cinsten
Oyun, gizli dosyalarla ilgilenen SWAT benzeri bir askeri boluk uzerine kurulu Bu garip grup cok kısa bir surede terorist takımını yok ederek bir uzay havacılığı hizmetini devralır Bu seneki senaryo sizi aksiyonun icine katarak, gecen sene E3'te gosterilen demonun bıraktığı yerden devam ediyor
Demo midesi hassas olanlar icin pek de uygun olmayan bazı tuyler urpertici sahnelerle başlıyor Birkac muhafızı oldurdukten sonra duşman grubun lideri zavallı kurbanının uzerinde bir ceşit ameliyat yapmaya girişir ve ardından kurbanın kanla kaplanmış yuzunu daha yakın bir gorunuş icin guvenlik kamerasına doğru cevirir Fear kan oğeleri icermesi bakımından oldukca comert, her seferinde bir insandan cıkması imkansiz olan tonlarca kan gorebilmemiz mumkun
Buradan sonra guvenlik kamerasıyla aksiyon ziyafetini seyrettiğimiz sinematikle takımımız bolunuyor Takıma bir hafta once transfer oluyoruz ve takım arkadaşlarımızın birinin hal ve hareketlerinden bizden kuşkulandığını anlıyoruz Bununla birlikte sinematik bitiyor ve demonun oynanabilir kısmı başlıyor
Oyunun ilk birkac dakikası diğer aksiyon oyunlarının başlangıclarında gorduklerinize oldukca benziyor Demonun başları da korkunc dakikalarla dolu , uzay fasilitesinden duştuğunuz yerde kısa bir senaryo dizisi var ve ardından size etrafı keşfederken nasıl comeleceğiniz, fenerinizi nasıl kullanacağınız gibi konularda size ipucları vermek uzere ufak notlar beliriyor Bazı yonlerden grafikler Doom 3 ile karşılaştırılabilir; Monolith'in oyun icin yarattığı dinamik aydınlatmalar ve golgeler, bir cok karanlık arazi sizi her zaman diken ustunde tutuyor
Demonun ilk dakikaları HUD'ınızın sebepsiz yere gidip gelmesinden tutun da etrafı keşfederken goreceğiniz ilginc goruntuler ve seslere kadar bir cok urkutucu sahnelerle dolu
Bir noktada, onunuzden gecen kucuk bir kız gorduğunuze emin olduğunuzu zannedebilirsiniz fakat onu onu yakalamaya calıştığınızda bir oluyle karşılaşıyorsunuz İki saniye sonra kacan birisi gozunuze carpıyor fakat bir kez daha baktığınızda orda oyle birini goremiyorsunuz Bunlar sadece olayların başlangıcı sayılır
Sonunda, makinali veya tam otomatik tufeğimiz ile ateş edebileceğimiz bazı canlı bedenler buluyoruz Monolith savaşla ilgili bazı dengeleyici unsurları da atlamamış; bir tuşa basarak atabileceğiniz el bombaları haricinde sadece uc silah taşıyabiliyorsunuz Makinalı tufekler istediğimiz gibi değilse de demodaki diğer silahlar oldukca etkili Shotgun'ı kullanarak onunuze cıkacak kadar şanssız herşeyi eritirken tatmin edici bir patlama yaratıyor Nailgun ile duşmanınızı duvara civilemeniz mumkun ve zoom fonksiyonuyla da siper alıp ateş etmek olası
Catışma suresince, Monlith yapay zeka ve yazılım karışımıyla her anı gerceğe yakın bir hale sokuyor Bazen duşman ilk hareketin sizden gelmesi icin devriye geziyor ve bekliyor, bazen ise daha onceden belirlenmiş bir noktaya vardığınızda aniden bağırıyor Bir bolgede duşman koşarak gelirken bir kitaplığı deviriyor ve kendine kalkan olarak kullanıyor Birkac saniye sonra ise duşman yuzukoyun uzanıp kitaplığın daha doğrusu az evvel oluşturduğu koruyucunun altına yatıyor ve boylece sadık shotgun'ımız icin kusursuz bir av haline geliyor Bu sahnede catışma iyice cığrından cıkarak duşman her yone doğru parcalanıyor, kan her yeri kaplıyor ve siz de etrafta kol, bacak parcaları gorebiliyorsunuz
Kan, FEAR'ın uzmanlık alanı gibi gozukuyor
Kahramanınız kendisini korumak icin silahlardan daha fazlasına sahip
Oyle ki; ihtiyac duyduğunda yavaşlatılmış cekim modunda vuruşlar yapabiliyor Pratikte bu Max Payne oyunlarındaki gibi bullet timeozelliğine benzer gibi gozukse de siz duşmanlar kadar yavaş değilsiniz Boylece nobetcilerin devriye gezdiği bir sahaya girdiğimizde saldırıya maruz kalsak bile alan boyunca sıcrayabiliyor, yavaş cekim modunda vuruşlar yapabiliyor, yakınımızdaki duşmana shotgunla ateş edebiliyor ve fazla zarar gormeden kurtulabiliyoruz Yavaş cekim modu kabiliyetiniz zamanla yenileniyor ve savunmanızın onemli parcalarından biri oluyor
FEAR'ın en iyi tarafı insanı korkunc bir şekilde titretebilmesi
15 dakikalık demo boyunca siz merenden cıkarken aniden ortaya cıkan kucuk kız ya da garip bir adamın hepsi olmeye geldilerdiye defalarca bağırması gibi urkutucu sahneler oynayanın odunu patlatabilecek cinsten