Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Etkili Öğrenme İçin

Etkili Öğrenme İçin
0
84

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,753
Etkileşim
89
Puan
48
F-D Coin
0
Etkili Öğrenme İçin Galiba sınavdan kötü anekdot alacağım, ben niye başarısız oluyorum?Her gün binlerce çocuğun kafasını kurcalayan bu soru ola ki de etkin öğrenme yöntemleriyle çözülebilecek kolay bir sorundan öte olmayabiliyor Son yollarda uzmanların üstüne basa basa tekrarladıkları bir semptom var: Öğrenme tipleri bireyden bireye farklılaşıyor ve her öğrenme tipine ilişkin etkili öğretme biçimleri de buna paralel olarak başkalaşım gösteriyor Peki, öğrenme nedir? Geçmiş deneyimlerin etkisiyle kişinin verdiği yanıtlarda beliren daimi değişimlere öğrenme deniliyor Öğrenme kuramlarının çoğu davranışlarımızı şekillendirenin deneyimlerimiz olduğu konusunda müşterek bir paydada buluşuyor ve öğrenmeyi, çevresel koşullara uygunluk ahenk gösteren bir süreç olarak tanımlıyor Felder Modeli'nden Öğrenmeye Bakış: Farklı Öğrenme TipleriBu modele kadar her öğrenci, ayrı bir öğrenme tipi içerisinde değerlendiriliyor Bu ayrı öğrenme tiplerine bir göz atacak olursak: 1) ÖĞRENCİNİN BİLGİYİ İŞLEME TERCİHİNE KADAR; 2) ÖĞRENCİNİN BİLGİYİ ALGILAMA YÖNTEMİNE GÖRE; 3) ÖĞRENCİNİN BİLGİYİ KAPARKEN DAHA FAZLA HANGİ DATA KANALINI KULLANDIĞINA KADAR; 4) ÖĞRENCİNİN BİLGİYİ DÜZENLEME YOLLARINDAN HANGİSİNİ SEÇIM ETTİĞİNE GÖRE; Biliyor muydunuz ??? Yapılan bir araştırmaya kadar öğrenciler; Okuduklarının 10% unu; İşittiklerinin 26% sını; Gördüklerinin 30% unu; Görüp işittiklerinin %50 sini; Söylediklerinin 70% ini; Yaptıkları şey konusunda söylediklerinin 90% ını akıllarında tutuyor Felder Modeli Başarı İçin Öğrencilere Ne Öneriyor? Faal Öğrenciler: Eğer ama tartışma ve problem çözme aktivitelerinin az yapıldığı bir sınıfta öğretim görüyorsanız, kendi içinizde küçük gruplar oluşturarak ders konularını sırayla birbirinize anlatabileceğiniz öneriliyor Diğerleriyle çalışmalar yaparak hangi konulardan test edilebileceğinize dair düşünce sahibi olmanız ve bu sorulara aleyhinde yanıtlarınızı hazırlamanız da bahşedilen ipuçları aralarında Düşünsel Öğrenciler: Gelen yeni bilgiler üstüne düşünmeye zamanınızın olmadığı bir sınıfta öğretim görüyorsanız bilgileri yalnızca okuyup ezberlemeniz değil çeşitli süre aralıklarıyla tekrarlar yaparak mümkün soru ve uygulamalarına dair düşünmeniz öneriliyor Okuduklarınız hakkında alacağınız minik notların da yararının olacağı tüyolar arasında Duyumsal Öğrenciler: Duyumsal öğrenciler bilgiyi en iyi gerçek dünyayla bağdaştırdıklarında anlayabiliyorlar Eğer ancak böylece çok materyalin soyut ve teorik olduğu bir sınıftalarsa öğretmenden kavramlar hakkında örnekler vermesini rica etmeleri öneriliyorEğer ancak bundan da tatmin olamazlarsa arkadaşlarıyla konu hakkında beyin fırtınası yapmaları sunulan çözümler aralarında Sezgisel Öğrenciler: Özellikle de ezber ve formüller üzerinden dışarı giden bir dersteyseniz, konular arasındaki bağlantıları bulmanız veya öğretmene sormanız tavsiye ediliyor Ayrıca testte sabırsızlık dolayısıyla yanlışlar yapabileceğiniz de söylenenler arasında böylece de soruları sonuna kadar okuyup ve yanıtlarınızın üzerinden mutlaka bitmiş geçmeniz öneriliyor Görsel Öğrenciler: Eğer oysa görsel bir öğrencisiyseniz konuyla ilgili diyagramlar, şemalar, fotoğraflar ve daha pek fazla görsel materyaller bulmanız öneriliyor Bu konuda öğrencilerin hocalarından referans kaynak veya CD sürümleri isteyebilecekleri de tavsiyeler arasında Konuyla ilgili kavram haritaları oluşturarak kayda değer noktaları kare içerisine alabileceğiniz, altlarını çizebileceğiniz, örneğin bir konuyla ilgili tüm ayrıntıları aynı renkle renklendirebileceğiniz söyleniyor Sözel Öğrenciler: Konuyla ilgili kendi cümlelerinizle özetler ve konu planları çıkarmanız öneriliyor Grup halinde yapılan çalışmalardan büyük verim alabileceğiniz de söylenenler aralarında Arkadaşlarınıza yapacağınız konu anlatımlarının size büyük katkısının bulunacağı belirtiliyor Tümdengelimci Öğrenciler: Ayrıntılara girmeden önce genel devlete ait yakalayabilmeniz gerekiyor Eğer fakat hoca yeni konulara diğerleriyle herhangi bir bağlantı kurmadan yelken direği olarak başlarsa sizin için sorun yaratabiliyor Bir üniteye başlamadan önce ünitenin bütününe göz gezdirmeniz sizin için faydalı olabiliyor Yeni öğrendiğiniz bilgileri daha önceden bildiklerinizle ilişkilendirmeye çalışmanız da öneriler arasında Tümevarımcı Öğrenciler: Bütüne an be an yaklaşmayı tercih eden bu öğrencilerin doğrusal nedensellik barındıran mantıksal konu şemaları çıkarabilecekleri öneriliyor Bütünsel görünüm açılarını ise yeni öğrendiklerini eski bilgilerle bağdaştırarak geliştirebileceklerine uyarı çekiliyor TÜBİTAK  
 
858,505Konular
982,765Mesajlar
33,064Kullanıcılar
kazimdemirSon üye
Üst Alt