
Bugüne kadar pek çok periyotta dünya çapında kimlik avı teşebbüslerinin en büyük amacının Microsoft olduğunu görmüştük, lakin bu "liderlik koltuğu" bu kez hiç beklenmedik bir şirketle yer değiştirmiş: Alman lojistik devi DHL ile.
Check Point Research'ün yaptığı kimlik avı araştırmalarına nazaran DHL, Noel tatilini de kapsayan 2021'in son çeyreğinde dünya çapında kimlik avı teşebbüslerinin yüzde 23'üne amaç olmuş ve bununla en çok amaç olan şirket statüsüne yükselmiş.
Elbette bu yeterli bir sonuç değil, fakat Microsoft biraz da olsa rahatlamış olsa gerek. Çünkü Microsoft, uzun müddettir kimlik avı teşebbüslerine maksat olmakta başı çekerken, bilhassa 2021'in 3'üncü çeyreğinde yüzde 29 üzere rekor bir seviyeyi de görmüştü.
Şu an DHL'den sonra yüzde 20 ile 2'inci sırada olan Microsoft'u takip eden şirketler ise, yüzde 11 ile WhatsApp ve yüzde 10 ile Google.