Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Dünyanın Önemli Boğazları

Dünyanın Önemli Boğazları
0
107

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
14
Dünyanın Önemli Boğazları
Dünyanın Önemli

İSMİ

İstanbul Boğazı

Çanakkale Boğazı

Cebeli Tarık Boğazı

Babül mendep boğazı

Hürmüz boğazı

Messina boğazı

Bering boğazı

Macellan Boğazı

Malakka boğazı

Sonde Boğazı

Dover Boğazı

Kiel Kanalı

Panama Kanalı

Suveyş Kanalı

KONUMU

Karadeniz Marmara Denizi arası

Marmara Ege

Akdeniz – Atlas Okyanusu Aralarında

Kızıl denizi Umman denizine (hint oky ) bağlar

Basra Körf Umman D (hint oky) bağlar

Tren Denizi Yunan Denizi

Bering Denizi Kuzey Buz Denizi

Atlas Okyanusu Büyük Okyanus

Sumatra adası ile Malakka (EndonezyaMalezya)

Sumatra adası ile Cava Adası arası(Endonezya)

Manş Denizi İngiltereFransa arasındadır

Baltık Denizini kuzey denize bağlar

Atlas Okyanusu Büyük Okyanus

Akdenizkızıl deniz

İki kara aralarında kalan dar deniz Boğazlar çeşitli genişlikte olur İstanbul boğazı gibi dar olanları (550 3300 metre) olduğu gibi Bass Boğazı gibi (224 kilometre) öyle geniş olanlar, vardır Dünyanın birçok denizlerle buruşuk olduğundan türlü memleket arasındaki gidip gelmelerde su yolları manâlı bir yer tuttuğundan, boğazlar da değişik su yollarının birleştiği işlek yerler olmuş, ticaret ve siyaset bakımından önem kazanmışlardır Yer yüzünde çoğu boğazlar vardır

İSTANBUL BOĞAZI: İstanbul Boğazı, Karadeniz ile Marmara Denizi'ni birleştiren su yoluna verilen isim İstanbul'un Rumeli (Avrupa) ve Anadolu (Asya) yakalarını birbirinden ayırır Uzunluğu düz olarak 30 kilometredir Girintileri ve çıkıntıları hesaba katılınca kıyılarının uzunluğu ortaya çıkar

Rumeli yakasında Rumeli Feneri'nden Haliç kıyılarını dolaşarak Ağıl kapı Feneri'ne kadar olan uzunluğu 55 kilometre, Anadolu yakasında Anadolu Feneri ile Kız Kulesi arasındaki uzunluğu 35 kilometre, Selimiye önündeki Kayak Burnu'na dek olan uzunluğu 36 kilometredir İstanbul Boğazı'nın en geniş yeri Anadolu Feneri ile Rumeli Feneri arasında 3600 metre, en rahat yeri Anadolu Hisarı ile Rumeli Hisarı aralarında 760 metredir Boğazın en derin yeri Bebek ile Kandilli aralarında 120 metredir

İstanbul Boğazı'nda su yüzünde Karadeniz'den Marmara'ya, su altında Marmara'dan Karadeniz'e akıntılar vardır Su yüzeyinde yer yer zıt akıntılar da görülür

İstanbul Boğazı üstünde 1973 yılında hizmete açılan 1073 metre boyundaki Boğaziçi Köprüsü ve 1986 yılında hizmete giren 1090 metre boyundaki Fatih Sultan Mehmet Köprüsü iki yakayı birbirine bağlamaktadır Boğazı alttan geçecek Marmara ray projesinin 2019'te tamamlanması beklenmektedir

ÇANAKKALE BOĞAZI: Çanakkale Boğazı, 3 jeolojik zamanın sonunda meydana gelen bir buhran ile oluşmuştur Uzunluğu 65km'dir Boğazın en geniş yeri 5 800m,en dar yeri 1250m (kilit bahir kalesi çimenlik kalesi arası)ve en derin yeri 106m'dir Boğaz sularında ters bir akıntı vardır Ege denizinin binde 38 oranındaki tuz suyu dipten Marmara'ya akarken Karadeniz'in binde 26 oranındaki tuz suyu üstten ters akıntıyı oluşturmaktadır Boğazın çevresi dağ karakterinde yüksek ve kıvrımlı kütlelerle kaplıdır İşte Boğazın dar olması, Boğaz sularında ters bir akış olması ve Boğazın çevresinde yer yer kıvrımlı dağ kütlelerinin olması; Boğazın savunulmasını kolaylaştırmıştır ve geçilmesini zorlaştırmıştır


Cihad Hareketini etkisiz ayla getirerek İslam dünyasını devirmek,Almanların 1915 baharında yapacağını hesapladıkları Büyük Taarruz için bu devletin dikkatini Çanakkale'ye çekerek Avrupa Cephesinden buraya güç kaydırmalarını karşılamak ve Çanakkale ve İstanbul Boğazını geçerek mağdur durumda olan Rusya'ya yardım etmek amacını taşıyorlardı


Çanakkale savaşları 3 Kasım 1914'te İngiliz ve Fransız savaş gemilerinin Ertuğrul,Seddülbahir, Kumkale ve Orhaniye tabyalarını bombalamaları ile Osmanlı Devletine resmen savaş duyuru edilmeden başlamıştır İngiltere ve Fransa'nın resmi olarak savaş ilan etmeleri 5Kasım1914'te olmuştur Bu Nedenle 1 Dünya savaşının en önemli ve en kanlı savaş cephesi açılmıştır

Çanakkale cephesinin açılmasına sebep olan nedenler şunlar olmuştur:

Türkiye'nin Süveyş Kanalı ve dolayısıyla Hint denizi yolu üzerindeki baskılarına bitirmek,savaşa katılmakta bocalama eden Bulgaristan'ı Almanya'ya kaptırmadan İtilaf Devletleri yanında savaşa sokmak,İstanbul'u ele geçirerek Müslüman dünyasını tesir altına sokmak ve halifenin bildiri ettiği Cihad Hareketini etkisiz ışık halkası getirerek İslam dünyasını düşürmek,Almanların 1915 baharında yapacağını hesapladıkları Büyük Taarruz için bu devletin dikkatini Çanakkale'ye çekerek Avrupa Cephesinden buraya şiddet kaydırmalarını sağlamak ve Çanakkale ve İstanbul Boğazını geçerek mağdur durumda olan Rusya'ya yardım etmek amacını taşıyorlardı *
 
858,505Konular
982,705Mesajlar
33,053Kullanıcılar
gakgunSon üye
Üst Alt