Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Drama, Dramatizasyon (öğretim yöntemi)

Drama, Dramatizasyon (öğretim yöntemi)
0
90

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,753
Etkileşim
89
Puan
48
F-D Coin
0
Drama, Dramatizasyon (öğretim yöntemi) dramatizasyon öğretim prensip ve yöntemleri drama dramatizasyon nedir tekniği öğretmenler günü drama Sosyal yaşam içinde ortaya çıkabilecek farklı alanlara yönlendirilmiş durumları, öğrencilerin oyuncu olarak katıldıkları değişik sahneler içinde ortaya belirlemek ve dersi bunun üzerine bina etmek demektir İnsan hayatında hayalgücünün en bağımsızlık ve yaşama başat olduğu dönemler, çocukluk dönemleridir Irk, hayatlarındaki en iyi tiyatro oyunculuğunu çocukluk dönemlerinde yaparlar Her çocuk bir tiyatro oyuncusudur Örneğini bir kere gördükten sonra oynayamayacağı rol yoktur İnsan büyüdükçe rol oynama alanlarını daraltmaya başlar Dolayısıyla eğitimöğretim sırasında da çocukların bu özelliğinden kullanmak gerekir Drama metodu, çocuk hayatında çok manâlı bir yer tutan oyun yeteneğinin kontrollü bir şekilde eğitim hayatına aktarılması demektir Bu metodu iyi uygulamak için öğrencilerin bilgisi dek yaratıcılıkları da fazla önemlidir Yararları: Öğrenciler rol oynama içinde kendi duygu ve düşüncelerini daha gizli ifade etme imkânı bulabilirler Başkaları ile daha dar ilişki kurma becerileri geliştirirler Öğrencilerin dinleme ve tavır becerileri gelişir Tutum ve kavram geliştirmede, sosyal durumları analiz etmede, toplumsal problemlerin dağıtılmış boyutlarını görüp çözüm geliştirmede, liderlik ve idare özelliklerini ortaya çıkarmada yararlıdır Öğrencileri belli konularda araştırma yapmaya ve işbirliği içinde çalışmaya sevkeder Drama metodu içinde farklı alanlara yönlendirilmiş teknikler kullanılmaktadır Bunlardan bazıları şunlardır: İnformal drama: Belirli karakterleri öğrencilerin hazırlık yapmadan derhal canlandırmaları demektir Burada bir sınırlandırma yapılmadığı için ayrıntılarıyla öğrenci yaratıcılığına dayanmaktadır Burada kostüm ve süsleme gereksizdir Meselâ, bir trafik kazası, bir rahatsızlık, işsizlik vs gibi konular anında canlandırılıp üstüne ders anlatılabilecek konulardır Rol oynama (role playing): Burada da, öğrencilerden kendilerine verilen bir rolü oynamaları istenir Oysa burada öğrenci (kitap, filim, ansiklopedi gibi kaynaklardan) belli bir hazırlık yaparak o rol hakkında kendi kendine bir süreklilik geliştirir, role daha sağlam bir şahsiyet kazandırır Meselâ, uyuşturucu kullanım üzerine bir eğlence yapılacaksa, burada bir dizi ön hazırlığın yapılması gerekmektedir Icabında uyuşturucu kullananlarla da mülâkat yapılabilir Formal drama: Burada öğrencinin oynayacağı rol en ince ayrıntısına kadar öğretmen kontrolünde ve bir yazılmış senaryoya bağlıdır Oyunda kostüm ve dekor kullanılabilir Okul temsilleri bu müşteri drama tekniğine girer Kukla: Tüm dünyada çocukların en sevdiği drama türlerinden biri de kuklalardır Burada kukla, fazla öbür teknikler kullanılarak öğrenciler tarafından geliştirilir ve birey kuklaların arkasına saklanarak anlatmak istediği birçok sözü, atamak istediği çoğu mesajı buradan verebilir Pandomim: Duygu, zihin ve olayları sözsüz olarak, yalnızca el, kol, yüz ve vücut hareketleriyle anlatma demektir Yemek yeme, yüz yıkama, trafik vs gibi birçok durumlar bu sözsüz tiyatroyolu ile de öğrenciye gösterilebilir Parmak oyunu: Bilhassa mektep öncesi ve ilkokul döneminde bazı şiir ve hikayelerin parmak hareketleri ile dramatizasyonudur Yarım bırakılmış hikâyeler (Devamı nedir?): Öğrencilere belli bir durum bir yere kadar anlatılır ve ondan sonrasının nasıl devam edebileceği veya etmesi gerektiği öğrencilere sorulu Öğrenciler de drama yolu ile o hikâyeyi tamamlamaya çalışırlar Çoğu davranış geliştirme ve problem çözme olguları bu teknik içinde rahatlıkla verilebilir Ali Özdaş Öğretim Prensip ve Yöntemleri, İstanbul 1997  
 
858,505Konular
982,672Mesajlar
33,048Kullanıcılar
Mega00Son üye
Üst Alt