Ceza makbuzları toplumsal medyada paylaşıldı. Tutanaklarda işlenen hatanın 'Karayolunda elektrikli scooter kullanmak' olduğu görülüyor. Martı daha birinci piyasaya çıktığında yaşanacak sıkıntılardan bahsetmiştim. Ne yazık ki, ölümlü bir kaza bile yaşandı!
Temel sorun güvenlik. Elektrikli scooter'ların karayolunda ve kaldırımda kullanılması yasak. Yalnızca bisiklet yolunda kullanılmasına müsaade var lakin ülkede bisiklet yolu az olduğu için genelde kaldırımlarda ve karayollarında kullanılıyorlar.
Martı'nın yöneticileri bu yasağı bilmiyorlar mı? Kaldırımda yürürken birden yanınızdan süratlice elektrikli scooter geçiyor! Kullananın başında kask yok, yaş hududu kuralına uyulmuyor. Kent merkezlerinde kaldırımlara esasen araba ve motosiklet park ediliyordu, artık elektrikli scooter'lar da eklendi!
Pekala, neden başta bu araçların kullanılmasına müsaade verildi? Bir Türk teşebbüsü olan Martı, geçtiğimiz günlerde 25 milyon dolar yatırım bularak dünyaya açılmayı planlandığını açıkladı lakin artık elektrikli scooter'lara ceza kesiliyor.
Yetkililer, elektrikli scooter'ların kullanımının sorun yarattığını ve tedbir alınacağını açıklamıştı. Lakin bu tedbir yalnızca ceza kesmek olmamalı! Daha fazla bisiklet yoluna gereksinim var!
Kimileri elektrikli scooter'lar yüzünden taksilerin müşterilerinin azaldığını ve taksi lobisinin devreye girdiğini söylüyor. UBER'e benzeri bir krizin yaşanacağı konuşuluyor. Bu araçları kullanmak taksiden kıymetli aslında, ticari plakaları da yok! Elektrikli scooter sahiplerinin de sayısı artıyor. Bu etraf dostu araçlar için acil yeni yönetmeliklere ve bisiklet yollarına muhtaçlık var.
Mevlüt Tezel/Sabah