Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Diferansiyel Kilidi Nedir? Ne İşe Yarar?

Diferansiyel Kilidi Nedir? Ne İşe Yarar?
0
237

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
14
Birçoğumuz kullandığı aracın görünen kısımlarının dışındaki iç mekanizmalarından habersiz bir şekilde aracını kullanıyordur Arabanızdaki çoğu şeyin ne yaptığını, ne işe yaradığını bilmiyor olabilirsiniz Diferansiyel ve diferansiyel kilidi de bunlardan birisidir Bir aracın diferansiyeli, motor torkunu kaybettirmeksizin ve farklı hızlarda tekerleklere iletir Bir diferansiyel kilidi ise, ön ve veya arka diferansiyelin hareketini engellemek için kullanılan bir mekanizmadır Diferansiyel kilidi diferansiyel dişlilerini birbirine bağlar ve araç tekerleklerini aynı oranda döndürmeye zorlar
Bir araç viraj dönerken tekerleklerin her biri farklı hızlarda döndürülmelidir Virajın dönülebilmesi için dış taraftaki tekerleklerin iç taraftaki tekerleklere göre daha fazla yol kat etmelidir Viraj dönülürken diferansiyel en az dirençle karşılaşan tekerleğe daha fazla güç göndererek çalışır Bir diğer deyişle motor gücünün en kolay aktarılacağı tekeri seçer Bu şekilde çalışması düz yüzeylerde oldukça normaldir Ancak normal yol koşullarının dışına çıkıldığında, arazi koşullarında bu durum bazı problemler ortaya çıkarmaktadır
Ne İşe Yarar
Özellikle engebeli veya kaygan bir yolda gidiyorsanız, en azından bir tekerleğin havada kalması gibi bir durumla karşılaşabiliriz Tekerleğin havada kalması o tekerleğin en az direnç ile karşılaştığı anlamına gelmektedir Dolayısı ile diferansiyel gücün çoğunu havada kalan tekerleğe gönderecektir Bu nedenle, potansiyel olarak bizi dışarı çıkaracak olan çekişe sahip tekerlek güçsüz kalacaktır ve havada kalan tekerlek boşuna dönmeye devam edecektir
İşte bu tarz durumlarda diferansiyel kilidi devreye girecektir İster fabrika çıkışı olarak aracınızda bulunsun ya da sonradan taktırılmış olsun kilit devreye girer ve diferansiyelin bağlı olduğu tekerleklerin eşit miktarda dönmesini sağlar Böylece boşta kalan tekerleğin fazladan dönmesi engellenmiş ve bulunduğumuz engebeden çıkmamızı sağlayacak yere tam olarak oturmuş tekerleğe güç gitmesi sağlanmış olur Birçok gerçek arazi araçlarında diferansiyel kilidi bulunmaktadır
Diferansiyelin normal koşullarda virajları alırken yaptığı işi hatırlayalım Bu arazi yolları için de geçerlidir Dolayısı ile diferansiyel kilidini sadece aracımızın çekişi kaybetmesi durumunda, yani bir tekerleğinin havada kalması veya kaygan bir yolda kullanmamız gerekir Bunun haricinde diferansiyel kilidinin kullanımı diferansiyelin asıl işini yapmasına engel olur Asfalt ve benzeri düzgün yollarda diferansiyel kilidini aktifleştirmek diferansiyel ve aks için pahalı hasarlara sebep olabilir
Çoğu arazi sürüşlerinde diferansiyel kilidine ihtiyaç duymazsınız Çok derin olmayan engebelerde geri gelip tekrar denemek, farklı açılardan engebeye girmek veya birkaç taş koymak işinizi çözecektir Bununla birlikte, standart veya opsiyonel olarak sunulan diferansiyel kilidinin olduğu modern bir araç ile arazi deneyimi yaşamak paha biçilemez bir keyif ve ekstra güvenlik sağlar Aracınızdan inmeden engebeleri aşmanıza ve bulunduğunuz doğanın seyrine imkan sağlar Bu yüzden arazide eğlenin ve o diferansiyel kilidinden en iyi şekilde faydalanın Ancak yine de asfaltta olduğunuzda diferansiyel kilidini devre dışı bırakmayı unutmayın Keyifli sürüşler
Kaynakça:
http:wwwmotoramacomaublogbuyeradvicewhatisadifflock
:wwwprivatefleetcomauglossarywhatisadifferentiallock
:blogcaranddrivercomdiffdefinitionseachtypeofautomotivedifferentialexplained
 

Similar threads

Difransiyel her iki mil ile bununla birlikte çalışırken aksların ayrı hızda dönmelerini sağlayarak virajlarda stabilite sağlar Araba virajı alırken, dairesel yol izler ve bir yay çizer İşte bu yayı çizerken dışta kalan tekerlekler çapı daha geniş bir daire yayı çizeceğinden yani daha fazla...
Cevaplar
0
Görüntüleme
278
Bircoğumuz kullandığı aracın gorunen kısımlarının dışındaki ic mekanizmalarından habersiz bir şekilde aracını kullanıyordur Arabanızdaki coğu şeyin ne yaptığını, ne işe yaradığını bilmiyor olabilirsiniz Diferansiyel ve diferansiyel kilidi de bunlardan birisidir Bir
Cevaplar
0
Görüntüleme
133
Sizlere Alman marka Audi ’nin epeyce özel olan Quattro AWD sisteminden bahsedeceğiz 1900 ’lü savaş dönemlerinde Amerikan Willys Jeep ile başlayan 4×4 sistemi, ardından öteki markaların standartlarına girerek, dünyaya yayılmış oldu Bilhassa Japon temsilcilerden Toyota ve Nissan, İngiliz...
Cevaplar
0
Görüntüleme
134
http:bilgilihocamcominternaldatasidraryollarindayanmadizurinedir5c35a3c3dd78falt 340 283‘Quattro ’ adı Audi tarafından 1980 yılından beri kullanılmaktadır ve Alman markasının yol ve yarış otomobillerine takılan dört tekerlekten çekiş sistemi için geçerlidir Dört rakamının İtalyanca karşılığı...
Cevaplar
0
Görüntüleme
134
Motorlu araçlar, birçok parçanın bir araya gelmesiyle ortaya çıkan makinelerdir. Bunlar; elektronik, mekanik ve bilişim sistemleridir. Bir Arabada Bulunan Başlıca Parçalar Şunlardır: Motor Güç Aktarma Organları Kavrama (Debriyaj) Şanzıman (Vites Kutusu) Diferansiyel Şasi Aks Karoseri...
Cevaplar
0
Görüntüleme
330
858,500Konular
982,380Mesajlar
32,976Kullanıcılar
arktristSon üye
Üst Alt