bilgilihocam
FD Üye
Devamlı İdrar Kaçıran Birisi Nasıl Namaz Kılabilir mi?
Sürekli devam eden abdest bozucu hallere özür denir. Mesela, idrarını tutamama, devamlı gaz çıkarma, sık sık burnu kanama, yarasından devamlı su akma gibi haller, birer özür halidir. Kendisinde bu gibi abdest bozucu bir özür bulunan kimseye ise, sahib-i özür (özür sahibi) veya ma'zur (özürlü) denir.
Kişinin özürlü sayılabilmesi için, abdest bozucu bir halin, tam bir namaz vakti boyunca devam etmesi, yani, abdest alıp namaz kılacak kadar kısa bir süre dahi olsun kesilmemesi şarttır. Bu, özrün başlamasının şartıdır. Bundan sonra da, her namaz vaktinde, en az bir kere aynı hal ortaya çıkmalıdır. Bu da özrün devamının şartıdır.
Özür sahipleri için, dinimiz büyük bir kolaylık göstermiştir. Bunların abdestleri, abdest bozucu özürleri devam ettiği halde bozulmaz. Bu halde iken namazlarını kılarlar. Abdest bozucu kan, irin, idrar gibi akıntıların kirlettiği yeri tekrar temizlemekle de mükellef tutulmazlar. Çünkü, bu kirler temizlendikten hemen sonra yeniden vaki olmaktadır.
Mesela, devamlı idrarı gelen bir kimsenin, abdestini idrar akıntısı bozmadığı gibi, gelen bu idrarın kirlettiği yeri yıkamak mecburiyeti de yoktur. İdrar kirletmesi mevcut olduğu halde namazını kılar.
Sürekli devam eden abdest bozucu hallere özür denir. Mesela, idrarını tutamama, devamlı gaz çıkarma, sık sık burnu kanama, yarasından devamlı su akma gibi haller, birer özür halidir. Kendisinde bu gibi abdest bozucu bir özür bulunan kimseye ise, sahib-i özür (özür sahibi) veya ma'zur (özürlü) denir.
Kişinin özürlü sayılabilmesi için, abdest bozucu bir halin, tam bir namaz vakti boyunca devam etmesi, yani, abdest alıp namaz kılacak kadar kısa bir süre dahi olsun kesilmemesi şarttır. Bu, özrün başlamasının şartıdır. Bundan sonra da, her namaz vaktinde, en az bir kere aynı hal ortaya çıkmalıdır. Bu da özrün devamının şartıdır.
Özür sahipleri için, dinimiz büyük bir kolaylık göstermiştir. Bunların abdestleri, abdest bozucu özürleri devam ettiği halde bozulmaz. Bu halde iken namazlarını kılarlar. Abdest bozucu kan, irin, idrar gibi akıntıların kirlettiği yeri tekrar temizlemekle de mükellef tutulmazlar. Çünkü, bu kirler temizlendikten hemen sonra yeniden vaki olmaktadır.
Mesela, devamlı idrarı gelen bir kimsenin, abdestini idrar akıntısı bozmadığı gibi, gelen bu idrarın kirlettiği yeri yıkamak mecburiyeti de yoktur. İdrar kirletmesi mevcut olduğu halde namazını kılar.