SEO’da meydana gelen değişimler duşunulduğunde 2019 yılı olaylarla dolu bir yıl oldu Arama sahnesini değiştiren bircok onemli guncelleme meydana geldiEMD guncellemeleri her zamanki gibi spam sitelerin coğunu sildi Ancak bu Google’ın attığı tek adım değil Google duşuk kalitedeki siteleri ust sıralardan silmek icin algoritmalarını yılda yaklaşık 500 kez guncellemektedir Google arama sonuclarını daha iyi hale getirmek icin calışmalarını her zaman surdurecektir
Arama motoru optimizasyonu artık cocuk oyuncağı değil Google’da ust sıralara cıkabilmek artık cok daha zor Bunu başarabilmek icin yenilikci stratejiler uygulamak gerekiyor
Peki, 2019’te SEO’nun gorunumu nasıl? Bu sorunun cevabı henuz net değil Hic kimse 2019’te meydana gelecek guncellemelerle ilgili net bilgi sahibi değil Google’ın gercekleştireceği guncellemelere ilişkin şiddetli tartışmalar yapılıyor Bazıları icerik pazarlaması savunurken diğerleri sosyal medya varlığının geleceğinin olduğunu duşunuyor Bazıları ise Google’da ust sıralara cıkabilmek icin SEO yontemleri araştırıyor
Edindiğim tecrubelere ve kişiler arasında gecen konuşmalara dayanarak 2019’te SEO’da meydana gelebilecek onemli değişiklerin listesini sizlerle paylaşmak istiyorum
Author Rank (Yazar Sıralaması)
Google’ın Author Rank konusunu nasıl ele aldığı 2019’te en buyuk arama faktorlerinden biri olacak Bu konu tum internet pazarlama dunyasını alt ust edebilir
Google her bir blog yazarına niche otoritesi ve alan adı uzmanlığı gibi ceşitli parametrelere dayanan bir Author Rank atayacaktır Rank ne kadar yuksek olursa yazarın populerliği de o kadar yuksek olacağı icin bu Rank onemlidir Yazarın populerliğinin artmasıyla da iceriklerinin arama motorlarında yukselme şansı artacaktır Google tam olarak acıklamadığı icin kimse Author Rank’i etkileyen faktorleri tam olarak bilmemektedir
Google ESA
2019 yılında yapılması beklenen onemli diğer bir guncelleme Google ESA (Equivalency Score Algorithm) guncellemesidir ESA’nın her bir anahtar kelimeye birkac faktore dayanılarak puan verildiği Google Adwords Quality Score’la aynı şekilde calışması bekleniyor ESA faaliyete gecirilirse online işletmeler uzerinde buyuk bir etkisi olacak ESA ust sıralardaki bazı sitelerin etkisini etkili bir bicimde azaltacak ve tum işletmeler icin daha geniş alan yaratacak
Disavow Link Aracı (Reddedilen Bağlantı Aracı)Disavow Link Aracı sitelerin backlink yapısındaki verileri toplamak icin geliştirilmiştir 2019’te Google bu aracı sitelere zarar veren linkleri algoritmasından temizlemek icin kullanacağa benziyor Bu arac spam siteleri ve duşuk kalitedeki backlinkleri engellemek icin kullanılacak Sonuc olarak, forum gonderileri backlink oluşturmak icin kullanılamayacak
Sosyal Medyanın Varlığı2019 yılında SEO sayısız sosyal ağ, etkili bir sosyal medya varlığının kullanımı ve gelişiminden onemli olcude etkilenecek Site sahipleri ve teknisyenler sitelerinin arama sıralamasında ust seviyelerde olmasını istiyorlarsa kendileri icin bir niche uretmeleri gerekmektedir Facebook, Twitter, StumbleUpon, Pinterest, Delicious, Linkedln, MySpace ve Google+ gibi sosyal ağlar uzerinde icerik paylaşmanın onemi artacak Sosyal medyada populer olma bir sitenin kaderini belirleyecek
Google’ın bir sitenin sosyal medyada varlığına bu kadar onem vermesinin sebebi tam olarak bilinmemektedir Ancak buna ilişkin bircok teori vardır Sosyal medyanın varlığı sitenin iceriğinin faydalı olduğunun bir kanıtıdır Sitenizin iceriğinin faydalı olması demek Google’da ust sıralarda olmanız demektir
Dijital PazarlamaDijital pazarlama da 2019 yılında onemli bir rol oynayacak Dijital pazarlama, tıklama başına odeme stratejileri aracılığıyla piyasa amaclı icerik oluşumundan sosyal medya kullanımına kadar tum online pazarlama yelpazesini yavaş yavaş bunyesine katacak Beklenen bazı Google guncellemeleri sebebiyle her gecen gun daha fazla marka dijital pazarlama alanına yonelmeye başlayacak
SEO’da Koklu Değişiklikler YokSEO’nun 2019 yılında temelde nasıl değişeceğini acıklayarak yazımıza başladık Aslında SEO’nun temeli aynı kalacak Site sahiplerinin hoşuna gidecek mi gitmeyecek mi bilmiyorum ama icerik konusu her şeyden onemli olmaya devam edecek Yuksek kaliteli, iyi yazılmış, ustalıkla goruntulenen, işlevsel olarak faydalı icerikler ust sıraların kapılarını acan anahtarlar olacak Aslında her sitenin akıcılığı ve kullanıcıların faydalanabilecekleri eşsiz iceriğe ihtiyacı var Bir site bu kurallara uyarsa başarılı olma ihtimali artar
Otomatik link gonderme gibi şu anda kabul edilen uygulamalar artık işe yaramayacak Bu tur uygulamaların arama sonuclarını hileli bir şekilde etkilediği acıklandı Google backlinkleri detaylı bir şekilde incelemeye başladı ve bu 2019’te de devam edecek
Google ve diğer arama motorlarının 2019’te stratejilerini nasıl uygulayacaklarını gormek icin beklemekten başka şansımız yok Ancak arama sonuclarının durust bir bicimde şekil almasını sağlamak icin calışmalarını surdurecekler Ayrıca, sitelerin muşteriler icin faydalı ve zengin icerikler icerip icermediğini de yakından takip edecekler Butun bunları bekleyip goreceğiz
Peki siz? 2019 icin hazır mısınız? Gelecek yıl ya da sonraki yıllarda nelerin değişeceğini tahmin edebiliyor musunuz?
Arama motoru optimizasyonu artık cocuk oyuncağı değil Google’da ust sıralara cıkabilmek artık cok daha zor Bunu başarabilmek icin yenilikci stratejiler uygulamak gerekiyor
Peki, 2019’te SEO’nun gorunumu nasıl? Bu sorunun cevabı henuz net değil Hic kimse 2019’te meydana gelecek guncellemelerle ilgili net bilgi sahibi değil Google’ın gercekleştireceği guncellemelere ilişkin şiddetli tartışmalar yapılıyor Bazıları icerik pazarlaması savunurken diğerleri sosyal medya varlığının geleceğinin olduğunu duşunuyor Bazıları ise Google’da ust sıralara cıkabilmek icin SEO yontemleri araştırıyor
Edindiğim tecrubelere ve kişiler arasında gecen konuşmalara dayanarak 2019’te SEO’da meydana gelebilecek onemli değişiklerin listesini sizlerle paylaşmak istiyorum
Author Rank (Yazar Sıralaması)
Google’ın Author Rank konusunu nasıl ele aldığı 2019’te en buyuk arama faktorlerinden biri olacak Bu konu tum internet pazarlama dunyasını alt ust edebilir
Google her bir blog yazarına niche otoritesi ve alan adı uzmanlığı gibi ceşitli parametrelere dayanan bir Author Rank atayacaktır Rank ne kadar yuksek olursa yazarın populerliği de o kadar yuksek olacağı icin bu Rank onemlidir Yazarın populerliğinin artmasıyla da iceriklerinin arama motorlarında yukselme şansı artacaktır Google tam olarak acıklamadığı icin kimse Author Rank’i etkileyen faktorleri tam olarak bilmemektedir
Google ESA
2019 yılında yapılması beklenen onemli diğer bir guncelleme Google ESA (Equivalency Score Algorithm) guncellemesidir ESA’nın her bir anahtar kelimeye birkac faktore dayanılarak puan verildiği Google Adwords Quality Score’la aynı şekilde calışması bekleniyor ESA faaliyete gecirilirse online işletmeler uzerinde buyuk bir etkisi olacak ESA ust sıralardaki bazı sitelerin etkisini etkili bir bicimde azaltacak ve tum işletmeler icin daha geniş alan yaratacak
Disavow Link Aracı (Reddedilen Bağlantı Aracı)Disavow Link Aracı sitelerin backlink yapısındaki verileri toplamak icin geliştirilmiştir 2019’te Google bu aracı sitelere zarar veren linkleri algoritmasından temizlemek icin kullanacağa benziyor Bu arac spam siteleri ve duşuk kalitedeki backlinkleri engellemek icin kullanılacak Sonuc olarak, forum gonderileri backlink oluşturmak icin kullanılamayacak
Sosyal Medyanın Varlığı2019 yılında SEO sayısız sosyal ağ, etkili bir sosyal medya varlığının kullanımı ve gelişiminden onemli olcude etkilenecek Site sahipleri ve teknisyenler sitelerinin arama sıralamasında ust seviyelerde olmasını istiyorlarsa kendileri icin bir niche uretmeleri gerekmektedir Facebook, Twitter, StumbleUpon, Pinterest, Delicious, Linkedln, MySpace ve Google+ gibi sosyal ağlar uzerinde icerik paylaşmanın onemi artacak Sosyal medyada populer olma bir sitenin kaderini belirleyecek
Google’ın bir sitenin sosyal medyada varlığına bu kadar onem vermesinin sebebi tam olarak bilinmemektedir Ancak buna ilişkin bircok teori vardır Sosyal medyanın varlığı sitenin iceriğinin faydalı olduğunun bir kanıtıdır Sitenizin iceriğinin faydalı olması demek Google’da ust sıralarda olmanız demektir
Dijital PazarlamaDijital pazarlama da 2019 yılında onemli bir rol oynayacak Dijital pazarlama, tıklama başına odeme stratejileri aracılığıyla piyasa amaclı icerik oluşumundan sosyal medya kullanımına kadar tum online pazarlama yelpazesini yavaş yavaş bunyesine katacak Beklenen bazı Google guncellemeleri sebebiyle her gecen gun daha fazla marka dijital pazarlama alanına yonelmeye başlayacak
SEO’da Koklu Değişiklikler YokSEO’nun 2019 yılında temelde nasıl değişeceğini acıklayarak yazımıza başladık Aslında SEO’nun temeli aynı kalacak Site sahiplerinin hoşuna gidecek mi gitmeyecek mi bilmiyorum ama icerik konusu her şeyden onemli olmaya devam edecek Yuksek kaliteli, iyi yazılmış, ustalıkla goruntulenen, işlevsel olarak faydalı icerikler ust sıraların kapılarını acan anahtarlar olacak Aslında her sitenin akıcılığı ve kullanıcıların faydalanabilecekleri eşsiz iceriğe ihtiyacı var Bir site bu kurallara uyarsa başarılı olma ihtimali artar
Otomatik link gonderme gibi şu anda kabul edilen uygulamalar artık işe yaramayacak Bu tur uygulamaların arama sonuclarını hileli bir şekilde etkilediği acıklandı Google backlinkleri detaylı bir şekilde incelemeye başladı ve bu 2019’te de devam edecek
Google ve diğer arama motorlarının 2019’te stratejilerini nasıl uygulayacaklarını gormek icin beklemekten başka şansımız yok Ancak arama sonuclarının durust bir bicimde şekil almasını sağlamak icin calışmalarını surdurecekler Ayrıca, sitelerin muşteriler icin faydalı ve zengin icerikler icerip icermediğini de yakından takip edecekler Butun bunları bekleyip goreceğiz
Peki siz? 2019 icin hazır mısınız? Gelecek yıl ya da sonraki yıllarda nelerin değişeceğini tahmin edebiliyor musunuz?