Cuma Namazı Kac Kişi İle Kılınabilir
Cuma Kac Kişi İle Kılınır
Cuma namazının sahih olması icin cemaatin şart olduğu konusunda butun bilginler ittifak etmekle birlikte, gerekli gorulen asgari sayının kac olduğu hususunda farklı goruşler belirtmişlerdir Cuma namazının kılınabilmesi icin, Ebu Hanife ve Muhammede gore, imamın dışında en az uc, EbU Yusufa gore ise, iki kişinin bulunması gerekir (İbn Humam, FethulKadir, II31) Şafii ve Hanbelilere gore, en az kırk (Nevevi, MecmU, IV353; İbn Kudame, Muğni, III204); Malikilere gore de on iki kişinin bulunması şarttır (Huraşi, Şerhu Muhtasari Halil, II7677)
Hz Peygamberin Medineye gelmesinden once burada kılınan Cuma namazında kırk kişinin hazır bulunması, bundan aşağı sayıda kişiyle Cuma namazı kılınamayacağını gostermez Nitekim, Hz Peygamberin emri ile Musab b Umeyrin Medinede 12 kişiye Cuma namazını kıldırdığı rivayet edilmektedir (Beyhaki, esSunenulKubra, III179, HNo: 5407) Ayrıca Rasulullah Cuma namazını kıldırırken, ticaret kervanının geldiğini haber alan cemaatin on iki kişi dışında hepsinin dışarı cıktığı rivayeti sahih hadis kaynaklarında yer almaktadır (Buhari, Cumua, 38) Ote yandan Hz Peygamber, bir yerleşim biriminde sadece dort kişi bulunsa bile, Cuma namazının farz olduğunu bildirmişlerdir (Beyhaki, Sunen, III179 HNo: 5406, 5407; Darakutni, Sunen, II89 HNo: 13)
Kuranı Kerimde Cuma namazı mutlak olarak butun muminlere farz kılınmıştır (Cumua 629) Hz Peygamber bunlardan kimlerin muaf tutulduğunu belirterek ayetin genel hukmunu tahsis etmiştir (EbU DavUd, Salat, 215; Beyhaki, Sunen, III183184, HNo: 5422, 5425, 5426; Darakutni, Sunen, II2, HNo: 2; İbn Ebi Şeybe, Musannef, I446, HNo: 5148; ) Hz Peygamber dışında kimsenin, ayetlerin hukmunu tahsis etme yetkisi yoktur Bu itibarla, bir yerleşim biriminde İmamla birlikte en az dort kişinin bulunması halinde Cuma namazı kılınması gerekir
kaynak:besiktasmuftulugugovtr
Cuma Kac Kişi İle Kılınır
Cuma namazının sahih olması icin cemaatin şart olduğu konusunda butun bilginler ittifak etmekle birlikte, gerekli gorulen asgari sayının kac olduğu hususunda farklı goruşler belirtmişlerdir Cuma namazının kılınabilmesi icin, Ebu Hanife ve Muhammede gore, imamın dışında en az uc, EbU Yusufa gore ise, iki kişinin bulunması gerekir (İbn Humam, FethulKadir, II31) Şafii ve Hanbelilere gore, en az kırk (Nevevi, MecmU, IV353; İbn Kudame, Muğni, III204); Malikilere gore de on iki kişinin bulunması şarttır (Huraşi, Şerhu Muhtasari Halil, II7677)
Hz Peygamberin Medineye gelmesinden once burada kılınan Cuma namazında kırk kişinin hazır bulunması, bundan aşağı sayıda kişiyle Cuma namazı kılınamayacağını gostermez Nitekim, Hz Peygamberin emri ile Musab b Umeyrin Medinede 12 kişiye Cuma namazını kıldırdığı rivayet edilmektedir (Beyhaki, esSunenulKubra, III179, HNo: 5407) Ayrıca Rasulullah Cuma namazını kıldırırken, ticaret kervanının geldiğini haber alan cemaatin on iki kişi dışında hepsinin dışarı cıktığı rivayeti sahih hadis kaynaklarında yer almaktadır (Buhari, Cumua, 38) Ote yandan Hz Peygamber, bir yerleşim biriminde sadece dort kişi bulunsa bile, Cuma namazının farz olduğunu bildirmişlerdir (Beyhaki, Sunen, III179 HNo: 5406, 5407; Darakutni, Sunen, II89 HNo: 13)
Kuranı Kerimde Cuma namazı mutlak olarak butun muminlere farz kılınmıştır (Cumua 629) Hz Peygamber bunlardan kimlerin muaf tutulduğunu belirterek ayetin genel hukmunu tahsis etmiştir (EbU DavUd, Salat, 215; Beyhaki, Sunen, III183184, HNo: 5422, 5425, 5426; Darakutni, Sunen, II2, HNo: 2; İbn Ebi Şeybe, Musannef, I446, HNo: 5148; ) Hz Peygamber dışında kimsenin, ayetlerin hukmunu tahsis etme yetkisi yoktur Bu itibarla, bir yerleşim biriminde İmamla birlikte en az dort kişinin bulunması halinde Cuma namazı kılınması gerekir
kaynak:besiktasmuftulugugovtr
Türkiye'nin en güncel forumlardan olan forumdas.com.tr'de forumda aktif ve katkısı olabilecek kişilerden gönüllü katkıda sağlayabilecek kişiler aranmaktadır.