| 
 
 
 Çocukların/Bebeklerin Duyu Bütünleme Terapisi Muhtaçlığı Olduğu Nasıl Anlaşılır?
 
 
 
 
Kolay korkma (doğumdan 3 aylığa kadar)Zayıf kas tonuKendini denetimde mesele, olağan dışı telaşlıElleri bir araya getirmede yahut oyuncakları birbirine çarpmada sorunYavaş yuvarlanma, oturma yahut ayağa kalkmaBebek konuşmasında (agulama) zorlukKeşfetme meseleleriHareket ettirildiğinde ağlama yahut gerginlik6 aylıktan sonra sıklıkla elleri yumruk yapmaBaş aşağı durmayı tölera edememeBanyodan hoşlanmamaYaşına elverişli oyuncakları oynama da meseleKucağa alınınca, kucakta tutulunca rahatsız olmaEmme güçlüğüHaddinden fazla faal ve ölçüsüz hareket peşindeOturma yahut uyku sorunları 
 
 
 
 Mektep öncesi evlatların (3-5 yaş arası) Duyu Bütünleme Terapisi Gereksinimi Olduğu Nasıl Anlaşılır?
 
 
 
 
Yaşına mütenasip oyunlara yahut hareketlere “yapamıyorum”, “beceremiyorum” derZayıf kas tonu, çelimsiz, yumuşaklıkSakar, daima düşer/takılırKişilere yahut mobilyalara çarpar, uzayda vucudunun konumunu ve etrafındakileri algılayamazOyuncakları yahut boya kalemlerini kırarZıplamaktan, sallanmaktan yahut ayaklarının konumdan kesilmesinden hoşlanmazBoyama yapmaktan, yap-boz yapmaktan yahut makasla kesmekten hoşlanmazLisan öğrenmede zorluk yaşarHiperaktiftir, sakinleşemez, çok süratli hareket değiştirirDikkat dağınıklığı yahut yeni hizmete geçişi engelleyecek haddinden fazla dikkatBanyodan yahut saçının kesilmesinden hoşlanmazDokunmaya, tatmaya, seslere yahut kokulara haddinden fazla reaksiyon verir.Oyun bahçelerinde oynamak istemezOturma yahut uyku meseleleriYeni şeylere öğrenirken sair evlatlardan daha ziyade tekrar yapması gerekir 
 
 Mektep Çağındaki evlatların Duyu Bütünleme Terapisi Muhtaçlığı Olduğu Nasıl Anlaşılır?
 
 
 
 
Dikkat dağınıklığı yahut yeni hizmete geçişi engelleyecek haddinden fazla dikkatZayıf kas tonu, mütemadi uzanmak isteme yahut çalışma masasında dik oturamamakYeni şeylere öğrenirken sair evlatlardan daha çokça tekrar yapması gerekirHarfleri aksi yazma/okuma (örneğin “b” mekanına “d”), düzgün yazı yazma meselesiKalemleri çok kolay kırar yahut kaleme çok bastırarak muharrirZıplamaktan, sallanmaktan yahut ayaklarının noktadan kesilmesinden hoşlanmazEl yazısından hoşlanmaz, mesken ödevinden kolay sıkılır/yorulurDikkat dağınıklığı yahut direktifleri takip etmede zorlukHiperaktiftir, sakinleşemez, çok süratli hareket değiştirirKendine itimat eksikliğiYüzmeden, banyodan, sarılmadan yahut saç kısmından hoşlanmamaDokunmaya, tatmaya, seslere yahut kokulara şiddetli reaksiyon verir. .Fizikî aktivite yahut spor aktivetelerinden kaçınmaAkranları ile arkadaş olmada sorunlar, daha büyük yahut küçük evlatlarla oynama eğilimiMotor vazifeler içeren işlerde direktifleri takip edememe 
 
 Yetişkinler İçin Duyu Bütünleme Terapisi Ne Devir Yararlı Olur?
 
 
 
 
Istikrar dertleri, oryantasyon meseleleri ve/veya merdivenden/asansörden korkulduğu hengamÇok süratli ve kolay yorulma, daima uzanmak isteme yahut çalışma masasında dik oturamamakSakarlık, sık kaza yapmak ve/veya hantallıkKalabalık ortamlardan hoşlanmama, sıra da beklerken mütemadi yanlışlıkla kişilere çarpmaArttan yaklaşıldığında ve/veya habersiz temaslarda haddinden fazla reaksiyon vermeDuygusal münasebetleri sürdürememe, duygusal yakınlık kurmada sıkıntılar, sarılamamaKonut ve iş aktivitelerinde tertip bozukluğuMotor vazifeler içeren işlerde direktifleri takip edememeAraç kullanmada, park etmede, vites değiştirmede yahut otoyol giriş-çıkışlarında sorun yaşamaKendine itimat eksikliğiDikkat dağınıklığı yahut yeni vazifeye geçişi engelleyecek haddinden fazla dikkat |