nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 37
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 95
Ülkemizde eğitsel tanılama çalışmaları çocukların akıl seviyelerini saptama etmekten öteye geçmiyor Aileye yalnızca, çocuğun zihinsel skoruyla alakalı rehberlik veriliyor, öteki gelişim basamakları gözardı ediliyor Peki ne olacak bu çocukların hali?
Tüm Üstün Zekalılar Derneği (TÜZDER), çocukların zihinsel, fiziksel, hissi, sosyal ve ruhsal yönleriyle değerlendirildiği Bireyi Tamamen Tanınma (BBT) Programı geliştirdi TÜZDER, eğitsel değerleme çalışmalarını kişisel zeka testlerinden çıkarıp, keza zeka testlerinin hem de projektif değerleme araçlarının, anket ve envanterlerinin de dahil edildiği, bireyi bütüncül bir değerlendirme olanağı karşılayan BBT ’ye geçiş yaptı*
TÜZDER Genel Müdürü Tunahan Coşkun, BBT hakkında şu bilgileri verdi:
ENERJIK¨, ZAYIF VE DAR ÖZELLİKLER
“BBT, zihinsel değerlendirmelerin yapıldığı akıl testlerinden yola çıkarak bireylerin yetenek, beceri, işlev ve kişilik özellikleri gibi açıktan gözlenemeyen unsurlarını belirli koşullara dayanarak ölçme ve değerlendirmesini yaparak o birey hakkında derinlemesine bilgi almamızı sağlar Bireylerin enerjik ve sicacik kalmış özellikleri olduğu kadar kuvvetsiz yönlerini de değer biçmek için kullanılır BBT, uzmanlar göre yapılan bu değerlendirmeler ışığında uygulanan yönlendirme ve rehberlik faaliyetlerini taşıyan programdır
NEDEN ERKEN YAŞTA BBT YAPILMALIDIR?
Gelişim; bedende, zihinde, duygularda ve hareketlerde kendini gösterir Bir alandaki gelişme öteki alanı da ilgilendirir; gelişim alanları birbirinden bağımsız değildir Bu düşünceden yola çıkarak bugüne kadar çocukların gelişim süreçlerinin değerlendirilmesi için yapılan ve yapılan değerlendirmelerin birbirleri aralarında irtibatının kurulmadığı bir sistemden iki taraflı ve bütüncül bir değerlendirmenin yapıldığı BBT “Bireyi Bütünüyle Tanınma programına geçilmiştir*
ÇOCUKTA HERHANGİ BİR SORUN VARSA
BBT kapsamında uygulanan testler sayesinde çocukta herhangi bir sorun var ise erkenden tespit edilebilmekte ve kontrollü bir artış için zorunlu tedbirler alınabilmektedir Bambaşka alanları ölçen testlerin tek bir uzman kadar yapılarak gözlemleriyle desteklemesi daha ahenkli ve bereketli bir sonuç elde edilmesini sağlar
ÇOCUĞU NELER BEKLİYOR?
018 yaş arası, alışılagelmiş ve öbür gelişim bildiren çocukların zihinsel, bedensel, sosyal ve duyusal gelişiminin yaşıtlarına kadar durumu değerlendirilir Bu değerlendirilmeler raporlanarak aileye sunulur Bu gelişim süreçlerinde yaşanacak herhangi bir problem ya da takip durumunda kişisel eğitimgelişim programları uzmanlarımız tarafından hazırlanır
NİÇİN ZEKÂ TESTİ TEK BAŞINA TATMIN EDICI DEĞIL?
Akil testleri baştan sona tanılaması yapılan çocukların sonra toplum hayatında yaşayacağı çeşitli sorunlardan bahsedilir Bu konuda ailelerin izlemesi gereken yol hakkında rehberlik yapılır lakin karşılaşabileceği bu sorunlar yapılan zekâ testiyle somut olarak tespit edilemez Akil testleri sadece çocuğun zihinsel performansını ortaya koyan IQ skoru elde etmemizi sağlar
Bu skor vesilesiyle yapılan sınıflandırmalar sonucu çocuklardan beklenen bir performans vardır Ama kimi vakit çocuk kendisinde olan bu potansiyeli açığa çıkaramaz çünkü onu açığa çıkarmasına tesir edecek faktörler vardır Bu durumların tespiti için zekâ testleriyle beraber BBT uygulanması önerilmektedir Bu sayede var olan potansiyelin maksimum seviyede kullanılması hedeflenir
BBT ’NİN AMACI NEDİR?
BBT çocuğu zihinsel, duygusal, somut ve ruhsal olarak değerlendirmesinin yapılmasını karşılayan programın adıdır TÜZDER her çocuğun özel olduğuna inanır ve ölçülebilen her bir yönünün ölçülmesi gerektiğine inanır Bu sayede bireyin tembel kalan bir yönü varsa onu parlatmayı veya var olan üstün özelliklerin her birisinin farkındalığını arttırmayı hedef edinmiştir Her yönden taraması yapılan çocuğun gelişimsel süreci totaliter bir şekilde değerlendirilir Bu sayede varsa herhangibir sorunun erkenden tespit edilmesi ve çözüme ulaşılmasını amaçlar
Tüm Üstün Zekalılar Derneği (TÜZDER), çocukların zihinsel, fiziksel, hissi, sosyal ve ruhsal yönleriyle değerlendirildiği Bireyi Tamamen Tanınma (BBT) Programı geliştirdi TÜZDER, eğitsel değerleme çalışmalarını kişisel zeka testlerinden çıkarıp, keza zeka testlerinin hem de projektif değerleme araçlarının, anket ve envanterlerinin de dahil edildiği, bireyi bütüncül bir değerlendirme olanağı karşılayan BBT ’ye geçiş yaptı*
TÜZDER Genel Müdürü Tunahan Coşkun, BBT hakkında şu bilgileri verdi:
ENERJIK¨, ZAYIF VE DAR ÖZELLİKLER
“BBT, zihinsel değerlendirmelerin yapıldığı akıl testlerinden yola çıkarak bireylerin yetenek, beceri, işlev ve kişilik özellikleri gibi açıktan gözlenemeyen unsurlarını belirli koşullara dayanarak ölçme ve değerlendirmesini yaparak o birey hakkında derinlemesine bilgi almamızı sağlar Bireylerin enerjik ve sicacik kalmış özellikleri olduğu kadar kuvvetsiz yönlerini de değer biçmek için kullanılır BBT, uzmanlar göre yapılan bu değerlendirmeler ışığında uygulanan yönlendirme ve rehberlik faaliyetlerini taşıyan programdır
NEDEN ERKEN YAŞTA BBT YAPILMALIDIR?
Gelişim; bedende, zihinde, duygularda ve hareketlerde kendini gösterir Bir alandaki gelişme öteki alanı da ilgilendirir; gelişim alanları birbirinden bağımsız değildir Bu düşünceden yola çıkarak bugüne kadar çocukların gelişim süreçlerinin değerlendirilmesi için yapılan ve yapılan değerlendirmelerin birbirleri aralarında irtibatının kurulmadığı bir sistemden iki taraflı ve bütüncül bir değerlendirmenin yapıldığı BBT “Bireyi Bütünüyle Tanınma programına geçilmiştir*
ÇOCUKTA HERHANGİ BİR SORUN VARSA
BBT kapsamında uygulanan testler sayesinde çocukta herhangi bir sorun var ise erkenden tespit edilebilmekte ve kontrollü bir artış için zorunlu tedbirler alınabilmektedir Bambaşka alanları ölçen testlerin tek bir uzman kadar yapılarak gözlemleriyle desteklemesi daha ahenkli ve bereketli bir sonuç elde edilmesini sağlar
ÇOCUĞU NELER BEKLİYOR?
018 yaş arası, alışılagelmiş ve öbür gelişim bildiren çocukların zihinsel, bedensel, sosyal ve duyusal gelişiminin yaşıtlarına kadar durumu değerlendirilir Bu değerlendirilmeler raporlanarak aileye sunulur Bu gelişim süreçlerinde yaşanacak herhangi bir problem ya da takip durumunda kişisel eğitimgelişim programları uzmanlarımız tarafından hazırlanır
NİÇİN ZEKÂ TESTİ TEK BAŞINA TATMIN EDICI DEĞIL?
Akil testleri baştan sona tanılaması yapılan çocukların sonra toplum hayatında yaşayacağı çeşitli sorunlardan bahsedilir Bu konuda ailelerin izlemesi gereken yol hakkında rehberlik yapılır lakin karşılaşabileceği bu sorunlar yapılan zekâ testiyle somut olarak tespit edilemez Akil testleri sadece çocuğun zihinsel performansını ortaya koyan IQ skoru elde etmemizi sağlar
Bu skor vesilesiyle yapılan sınıflandırmalar sonucu çocuklardan beklenen bir performans vardır Ama kimi vakit çocuk kendisinde olan bu potansiyeli açığa çıkaramaz çünkü onu açığa çıkarmasına tesir edecek faktörler vardır Bu durumların tespiti için zekâ testleriyle beraber BBT uygulanması önerilmektedir Bu sayede var olan potansiyelin maksimum seviyede kullanılması hedeflenir
BBT ’NİN AMACI NEDİR?
BBT çocuğu zihinsel, duygusal, somut ve ruhsal olarak değerlendirmesinin yapılmasını karşılayan programın adıdır TÜZDER her çocuğun özel olduğuna inanır ve ölçülebilen her bir yönünün ölçülmesi gerektiğine inanır Bu sayede bireyin tembel kalan bir yönü varsa onu parlatmayı veya var olan üstün özelliklerin her birisinin farkındalığını arttırmayı hedef edinmiştir Her yönden taraması yapılan çocuğun gelişimsel süreci totaliter bir şekilde değerlendirilir Bu sayede varsa herhangibir sorunun erkenden tespit edilmesi ve çözüme ulaşılmasını amaçlar
Türkiye'nin en güncel forumlardan olan forumdas.com.tr'de forumda aktif ve katkısı olabilecek kişilerden gönüllü katkıda sağlayabilecek kişiler aranmaktadır.