Evladımızın gelişimini sahih desteklemek istiyorsak temelde üç sahaya bakmalıyız. Bir numara alan ferdî özeliklerdir. Evladımın tabiatı neye yatkın ve neyi yaparken keyif almakta ona bakılması gerekir. Bu mevzu çok tartışıldığı için ben daha çok vesair iki ortama odaklanmak istiyorum.
2. alan ise etrafın evlada verdiği bildirilerdir. Aile, mektep, izlediği sinemalar, vakit geçirdiği oyunlarda nasıl iletiler alıyor ona bakmamızı gerekir. Etraf evlada artta olduğu, sıradan olduğu bildirilerini mı yoksa kendine mahsus keşfedilmeyi bekleyen taraflarının olduğunu mu vurguluyor. İzlediği kahramanlar harika güçleri olan asla ulaşamayacağı figürler mi yoksa sıradan kişilerin neleri değiştirebildiğinin hikayeleri ile mi büyüyor evladımı... Bu iletiler devirle onun zihinsel kalıplarını değiştirecektir. Evladımızın gözlük numarasının giderek bozulması ve gerçeği daha net görememesi üzere düşünebilirsiniz bu süreci. Evlat aldığı bildirilerde sen güçsüzsün, başarısızsın bildirilerini aldıkça yaşadığı zorlukları başa çıkılamaz formunda yorumlayacaktır.
Üçüncü alan ise bu çevreyide düzenleyen büyük sistemdir. Büyük sistem gücü kimlere veriyor, neyi pahalı, neyi kıymetsiz kılıyor, neye odaklanmayı gaye olarak bireylere sunuyor ve bu sistemin kural koyucuları size nasıl bir rol biçiyor bu meydana odaklanmak gerekir.
Bu üç temel yerinde farkında olarak evlat yetiştirmemiz gerektiğini düşünüyorum. Tüm süreci bir çiçeğin büyümesine benzetirsek, çiçeğin tohumu ferdi özellikleri, içinde bulunduğu saksı, toprak ve öbür çiçeklere nazaran konumu yakın çevreyi, içinde bulunduğu iklim, yağmur ve güneşin durumu ise büyük sisteme benzetilebilir. Tüm bu üç sahadaki ufak ancak yanlışsız yönlendirmeler evlatlarımızı kendi hikayelerinin kahramanlarına dönüşmelerini sağlayabilir. Kalın sağlıcakla...
2. alan ise etrafın evlada verdiği bildirilerdir. Aile, mektep, izlediği sinemalar, vakit geçirdiği oyunlarda nasıl iletiler alıyor ona bakmamızı gerekir. Etraf evlada artta olduğu, sıradan olduğu bildirilerini mı yoksa kendine mahsus keşfedilmeyi bekleyen taraflarının olduğunu mu vurguluyor. İzlediği kahramanlar harika güçleri olan asla ulaşamayacağı figürler mi yoksa sıradan kişilerin neleri değiştirebildiğinin hikayeleri ile mi büyüyor evladımı... Bu iletiler devirle onun zihinsel kalıplarını değiştirecektir. Evladımızın gözlük numarasının giderek bozulması ve gerçeği daha net görememesi üzere düşünebilirsiniz bu süreci. Evlat aldığı bildirilerde sen güçsüzsün, başarısızsın bildirilerini aldıkça yaşadığı zorlukları başa çıkılamaz formunda yorumlayacaktır.
Üçüncü alan ise bu çevreyide düzenleyen büyük sistemdir. Büyük sistem gücü kimlere veriyor, neyi pahalı, neyi kıymetsiz kılıyor, neye odaklanmayı gaye olarak bireylere sunuyor ve bu sistemin kural koyucuları size nasıl bir rol biçiyor bu meydana odaklanmak gerekir.
Bu üç temel yerinde farkında olarak evlat yetiştirmemiz gerektiğini düşünüyorum. Tüm süreci bir çiçeğin büyümesine benzetirsek, çiçeğin tohumu ferdi özellikleri, içinde bulunduğu saksı, toprak ve öbür çiçeklere nazaran konumu yakın çevreyi, içinde bulunduğu iklim, yağmur ve güneşin durumu ise büyük sisteme benzetilebilir. Tüm bu üç sahadaki ufak ancak yanlışsız yönlendirmeler evlatlarımızı kendi hikayelerinin kahramanlarına dönüşmelerini sağlayabilir. Kalın sağlıcakla...
Türkiye'nin en güncel forumlardan olan forumdas.com.tr'de forumda aktif ve katkısı olabilecek kişilerden gönüllü katkıda sağlayabilecek kişiler aranmaktadır.