Oğrencinin ders calışma konusunda zihnindeki duşunceler olumsuz ise bu duşuncenin davranışa yansıması da olumsuz olacaktır Yani cocuk ders calışmayacaktır Bu durumun sebebi ise daha cok yakın cevresi tarafından oğrenciye aktarılan olumsuz telkinlerdir
Zihin bunları doğru olarak kabul ettiğinde de oğrenci bunları davranışlarına yansıtıyor yani ders calışmıyor ya da duzenli ders calışabileceğine inanmıyor Bu durumun giderilmesi icin, oğrencilerin zihinlerindeki olumsuz duşunceleri onlara fark ettirip onları yerine olumlu duşunceler yerleştirmeye calışılmalı
imagescocugumnedenderscalismiyorneyapmaliyim5adfa96e1498f
Cocuklar bireysel olarak farklıdır Bazı cocuklar, okuldan sonra doğrudan derslerini yapmaya başlar ve durdurulamazlar Hemen bu konuyu kafalarından atmak isterler Bazıları, bir dinlenme molasına ihtiyac duyar Her cocuğun en verimli calışma zamanı değişebilir ve biz bunu gozlemle anlayabiliriz
Calışma icin ihtiyacı olan her şey muntazam toplanmış olmalı ve kullanıma hazır durmalı, fakat calışma sahasını daraltmamalıdır Defter ve kitaplarını renkli kağıtlarla kaplarsak, cocuk daha zevkle calışır Ayrıca, gereksiz eşyaların erişim mesafesinde bulunmaması gerekir
Cocuklarımız ders calışırken, yanlarında oturup onların her yaptığını dikkatle gozlediğimiz zaman, hata yapmalarını onlemeye yardımcı oluruz Kendi başlarına hata yapma ihtimali artar Ancak hata yapmak da oğrenmek icin bir fırsattır Arada bir de yalnız bırakarak, kendi başlarına caba gostermek konusunda guvenlerinin pekişmesine fırsat tanımalısınızBiz yakınlarındaysak guven icinde gayret gosterirler Ancak yanlarından ayrıldığımız zaman, endişeler başlar ve yaptıkları işi bırakabilirler Derse nasıl başlayacaklarını, once ne yapacaklarını sorarsak, yanlarındayken de bağımsız davranmalarını sağlayabiliriz Boylece, gercekten yardım etmemiz gerekip gerekmediğini de anlamış oluruz
Zihin bunları doğru olarak kabul ettiğinde de oğrenci bunları davranışlarına yansıtıyor yani ders calışmıyor ya da duzenli ders calışabileceğine inanmıyor Bu durumun giderilmesi icin, oğrencilerin zihinlerindeki olumsuz duşunceleri onlara fark ettirip onları yerine olumlu duşunceler yerleştirmeye calışılmalı
imagescocugumnedenderscalismiyorneyapmaliyim5adfa96e1498f
Cocuklar bireysel olarak farklıdır Bazı cocuklar, okuldan sonra doğrudan derslerini yapmaya başlar ve durdurulamazlar Hemen bu konuyu kafalarından atmak isterler Bazıları, bir dinlenme molasına ihtiyac duyar Her cocuğun en verimli calışma zamanı değişebilir ve biz bunu gozlemle anlayabiliriz
Calışma icin ihtiyacı olan her şey muntazam toplanmış olmalı ve kullanıma hazır durmalı, fakat calışma sahasını daraltmamalıdır Defter ve kitaplarını renkli kağıtlarla kaplarsak, cocuk daha zevkle calışır Ayrıca, gereksiz eşyaların erişim mesafesinde bulunmaması gerekir
Cocuklarımız ders calışırken, yanlarında oturup onların her yaptığını dikkatle gozlediğimiz zaman, hata yapmalarını onlemeye yardımcı oluruz Kendi başlarına hata yapma ihtimali artar Ancak hata yapmak da oğrenmek icin bir fırsattır Arada bir de yalnız bırakarak, kendi başlarına caba gostermek konusunda guvenlerinin pekişmesine fırsat tanımalısınızBiz yakınlarındaysak guven icinde gayret gosterirler Ancak yanlarından ayrıldığımız zaman, endişeler başlar ve yaptıkları işi bırakabilirler Derse nasıl başlayacaklarını, once ne yapacaklarını sorarsak, yanlarındayken de bağımsız davranmalarını sağlayabiliriz Boylece, gercekten yardım etmemiz gerekip gerekmediğini de anlamış oluruz