Çok muhafazacı davranışlar, evladın hem beceri ve deneyim kazanmasını hem de özgüven geliştirmesini mahzurlar. Başkaca yalnız kaldığında huzurlu, mesut ve bağımsız bir birey olmasını handikaplar.
Ana ve pederlerin evlatlarına inançlı ortam sağlaması onları olumsuz ve travmatik hikayelerde müdafaası değerlidir. Lakin müdafaaya çalışırken öğreten ve hayatı anlamalarını engelleyen deneyimlerden mahrum etmemek gerekir.
Evladın gelişim seviyesine iyi yapabileceklerinde dur yapma tehlikeli, kıyamam sen yapma ben yaparım, sen yapamazsın.. üzere sözlerle bir meselesi onun konumuna çözmek ona talih bırakmadan noktasına getirmek evladın gelişimini olumsuz etkileyecektir.Öz bakım becerilerinde kendi fikirlerini söz etmeye kadar bir çok sahada kendilerini ehil hissedemeyebilirler. Oysaki bir şeyi başarma ve sonuçlandırma ile duyulan haz bir birey olarak daha değerli ekte bulundurur. Hayatı tatması ve geleceğe hazırlanması için deneme fırsatı vermek evlada yapılabilecek en büyük güzelliklerden biridir.
Bu temel yaklaşımdan sonra umumî olarak dikkat edilecek şeyler nelerdir?
Evladın kendisini bedelli ve kıymetli hissedeceği bir muhabere kurmak içinde bulunduğu gelişim seviyesine münasebetli sorumluluk vermek yeni deneyimler için ortam sağlamak, deneme yüreği vermek, hami olmaktan sakınarak oluşan durumla baş etmesine müsaade vermek oluşacak sonuçla ilgili sorumluluklarını farketmesini sağlamak
Evladın gelişimini bir birey olmasına hürmet duymak en kıymetli basamaktır.
Ana ve pederlerin evlatlarına inançlı ortam sağlaması onları olumsuz ve travmatik hikayelerde müdafaası değerlidir. Lakin müdafaaya çalışırken öğreten ve hayatı anlamalarını engelleyen deneyimlerden mahrum etmemek gerekir.
Evladın gelişim seviyesine iyi yapabileceklerinde dur yapma tehlikeli, kıyamam sen yapma ben yaparım, sen yapamazsın.. üzere sözlerle bir meselesi onun konumuna çözmek ona talih bırakmadan noktasına getirmek evladın gelişimini olumsuz etkileyecektir.Öz bakım becerilerinde kendi fikirlerini söz etmeye kadar bir çok sahada kendilerini ehil hissedemeyebilirler. Oysaki bir şeyi başarma ve sonuçlandırma ile duyulan haz bir birey olarak daha değerli ekte bulundurur. Hayatı tatması ve geleceğe hazırlanması için deneme fırsatı vermek evlada yapılabilecek en büyük güzelliklerden biridir.
Bu temel yaklaşımdan sonra umumî olarak dikkat edilecek şeyler nelerdir?
Evladın kendisini bedelli ve kıymetli hissedeceği bir muhabere kurmak içinde bulunduğu gelişim seviyesine münasebetli sorumluluk vermek yeni deneyimler için ortam sağlamak, deneme yüreği vermek, hami olmaktan sakınarak oluşan durumla baş etmesine müsaade vermek oluşacak sonuçla ilgili sorumluluklarını farketmesini sağlamak
Evladın gelişimini bir birey olmasına hürmet duymak en kıymetli basamaktır.