Cinlerde Yemek Yer Su İçerler mi?
Cinler de insanlar gibi yerler, içerler ve evlenirler.( İmam-ı Şibli, Cinlerin Esrarı, Takdim Bölümü : 94) Yine onlar da, aynen insanlar gibi cinsi ilişki kurabilmektedirler. (M. Abdülfettah Şahin, İnancın Gölgesinde: 1/146; İmam-ı Şibli, Cinlerin Esrarı, 107)
Cinler, Peygamber Efendimiz (s.a.s)'e yiyeceklerini sormuşlar. O da:
"Elinize geçen, üzerine Allah'ın ismi zikredilmiş her kemik, olabildiği kadar bol etli olarak sizindir. Her deve ve at mayısı da hayvanlarınızın yemidir."
buyurmuşlardır. Bundan dolayı Efendimiz (s.a.s):
"Sakın bu iki şeyle (kemik ve kuru hayvan mayısı) abdest bozduktan sonra istinca etmeyin, çünkü onlar (cinni olan) din kardeşlerinizin yiyecekleridir."
diye Sahabe Efendilerimize tenbihte bulunmuştur.[Müslim, Salat 150 (450); Tirmizi, Tefsir, Ahkaf (3254); Prof. İbrahim Canan, K. Sitte: 4/244; İmam-ı Şibli, Cinlerin Esrarı, 96]
Ancak buradaki Rasulullah (s.a.s)'ın "Üzerine besmele çekilmiş kemik" sözü farklı şekilde anlaşılmışsa da alimlerimiz, üzerine besmele çekilen kemiğin, mü'min cinlerin yiyeceğini, besmele çekilmeyen kemiklerin de kafir cinlerin yiyeceğini teşkil ettiğinde ittifak etmişlerdir. (Prof. İbrahim Canan, K. Sitte: 4/244)
Tezek / hayvanların tersinin cinlerin azığı değil, hayvanlarının azığı olduğu hususu Müslim’in sahihinde açıkça belirtilmiştir. İlgili rivayette, -cinlerle görüştüğü gecede- cinlerin azığı konusunda Hz. Peygamber (s.a.s) onlara:
“Allah’ın adının anıldığı, tastamam, oldukça etli kemiklerden elinize geçenler sizin azığınızdır. Hayvanların tersi / tezek de sizin hayvanlarınızın yemidir.” diye buyurdu, ardından da “Bu ikisiyle istinca etmeyin/taharet almayın, çünkü bunlar kardeşlerinizin (cinlerin) yiyeceğidir.” dedi.(Müslim, Salat,150).
Bu hadisten açıkça anlaşılıyor ki, Peygamberimiz (s.a.s)’in son cümle olarak kullandığı “bunlar kardeşlerinizin(cinlerin) yiyeceğidir” mealindeki ifadesinde yer alan “yiyecek” sözcüğü genel olarak kullanılmış ve cinler için kemik, onların hayvanları için de tezek olduğu kastedilmiştir.
Tirmizi’nin Süneninde -meal olarak-
“Ne tezek ne de kemikle istinca etmeyin, çünkü bu, cin kardeşlerinizin yiyeceğidir.” ifadesine yer verilmiştir.(Tirmizi, Taharet,14).
İbn Hacer gibi bazı alimlere göre, hadiste yer alan “İnnehu = bu” zamirine dikkat çekmişler, bunun yalnız “İzam=kelimesine” ait olduğunu, “Revs=tezek” kelimesi için bir şey denmemesi, onun cinler için değil, hayvanları için olduğuna işaret etmek içindir.(Tuhfetu’l-Ahvezi, ilgili hadisin şerhi).
Bu açıklamalardan anlaşılıyor ki, hadislerde zikredilen “kemik” cinlerin azığı, “tezek” ise cinlere ait hayvanların yemidir
Cinler de insanlar gibi yerler, içerler ve evlenirler.( İmam-ı Şibli, Cinlerin Esrarı, Takdim Bölümü : 94) Yine onlar da, aynen insanlar gibi cinsi ilişki kurabilmektedirler. (M. Abdülfettah Şahin, İnancın Gölgesinde: 1/146; İmam-ı Şibli, Cinlerin Esrarı, 107)
Cinler, Peygamber Efendimiz (s.a.s)'e yiyeceklerini sormuşlar. O da:
"Elinize geçen, üzerine Allah'ın ismi zikredilmiş her kemik, olabildiği kadar bol etli olarak sizindir. Her deve ve at mayısı da hayvanlarınızın yemidir."
buyurmuşlardır. Bundan dolayı Efendimiz (s.a.s):
"Sakın bu iki şeyle (kemik ve kuru hayvan mayısı) abdest bozduktan sonra istinca etmeyin, çünkü onlar (cinni olan) din kardeşlerinizin yiyecekleridir."
diye Sahabe Efendilerimize tenbihte bulunmuştur.[Müslim, Salat 150 (450); Tirmizi, Tefsir, Ahkaf (3254); Prof. İbrahim Canan, K. Sitte: 4/244; İmam-ı Şibli, Cinlerin Esrarı, 96]
Ancak buradaki Rasulullah (s.a.s)'ın "Üzerine besmele çekilmiş kemik" sözü farklı şekilde anlaşılmışsa da alimlerimiz, üzerine besmele çekilen kemiğin, mü'min cinlerin yiyeceğini, besmele çekilmeyen kemiklerin de kafir cinlerin yiyeceğini teşkil ettiğinde ittifak etmişlerdir. (Prof. İbrahim Canan, K. Sitte: 4/244)
Tezek / hayvanların tersinin cinlerin azığı değil, hayvanlarının azığı olduğu hususu Müslim’in sahihinde açıkça belirtilmiştir. İlgili rivayette, -cinlerle görüştüğü gecede- cinlerin azığı konusunda Hz. Peygamber (s.a.s) onlara:
“Allah’ın adının anıldığı, tastamam, oldukça etli kemiklerden elinize geçenler sizin azığınızdır. Hayvanların tersi / tezek de sizin hayvanlarınızın yemidir.” diye buyurdu, ardından da “Bu ikisiyle istinca etmeyin/taharet almayın, çünkü bunlar kardeşlerinizin (cinlerin) yiyeceğidir.” dedi.(Müslim, Salat,150).
Bu hadisten açıkça anlaşılıyor ki, Peygamberimiz (s.a.s)’in son cümle olarak kullandığı “bunlar kardeşlerinizin(cinlerin) yiyeceğidir” mealindeki ifadesinde yer alan “yiyecek” sözcüğü genel olarak kullanılmış ve cinler için kemik, onların hayvanları için de tezek olduğu kastedilmiştir.
Tirmizi’nin Süneninde -meal olarak-
“Ne tezek ne de kemikle istinca etmeyin, çünkü bu, cin kardeşlerinizin yiyeceğidir.” ifadesine yer verilmiştir.(Tirmizi, Taharet,14).
İbn Hacer gibi bazı alimlere göre, hadiste yer alan “İnnehu = bu” zamirine dikkat çekmişler, bunun yalnız “İzam=kelimesine” ait olduğunu, “Revs=tezek” kelimesi için bir şey denmemesi, onun cinler için değil, hayvanları için olduğuna işaret etmek içindir.(Tuhfetu’l-Ahvezi, ilgili hadisin şerhi).
Bu açıklamalardan anlaşılıyor ki, hadislerde zikredilen “kemik” cinlerin azığı, “tezek” ise cinlere ait hayvanların yemidir
Türkiye'nin en güncel forumlardan olan forumdas.com.tr'de forumda aktif ve katkısı olabilecek kişilerden gönüllü katkıda sağlayabilecek kişiler aranmaktadır.