
Alman kamera ve lens üreticisi Leica’yı biz umumi olarak telefonların ardında yazan isminden tanıyoruz. Firmanın yakın devranda yayınladığı 5 dakikalık bir medya, Çin tarafından hiç de güzel karşılanmadı.
Leica görüntüsünde foto muhabirlerin yaşadığı zorluklara odaklanıyordu. Kullanılan imgelerden bir tanesi ise 1989 yılında Çin’de gerçekleşen demokrasi yanlısı şovlara aitti. Tiananmen Meydanı’nda 5 Haziran 1989’da çekilen manzara, Çin hariç her tarafta çok tanınan. Çin’de uygulanan ağır sansür nedeniyle hikayeler hiç yokmuş üzere davranılıyor ve külliyen üstü örtülüyor. Bu geçmişi hatırlatan Leica’nın ismi de bu yüzden toplumsal medyada yasaklandı.

“The Hunt/Av” başlıklı medya, yerkürenin dört bir yanında kuvvetli nahiyelerde yaşananların kurgusal bir montajı olarak gözüküyor. En tartışmalı sahnede ise İngilizce konuşan bir muhabirin kamerasını bulmakta zorlandığı ve Çinli yetkililer tarafından sorgulandığı görülüyor. Görüntü, vakaların ismini vermese de 1989 yılında Pekin’de geçiyor. Mekteplilerin başlattığı hareket, en son olarak meşhur “Tank Man”in imgesinin fotoğraf makinesinin lensine yansımasıyla bitiyor.
Özgün fotoğraf, Jeff Widener tarafından çekilmişti ve 20. yüzyılın en meşhur fotoğraflarından biri olarak tarihe geçmişti.

Leica, medyanın kendi onaylarından geçmediğini belirterek rastgele bir yanlış anlaşılma için özür diledi. Alman firma Çin’de hem fotoğraf makinesi ve kamera satıyor hem de Huawei ile işbirliği yapıyor.
Çin’de Huawei, Çin Hükümeti’ne verdiği destek ve karşı zıdda kaldığı casusluk tezleri nedeniyle bütün halkın gerisinde durduğu bir firma olarak biliniyor. Öte yandan Çinli otoriteler, şovların 30. yılı yaklaşırken toplumsal medyada hikayeleri hatırlatacak her imgeyi kaldırmakta kararlı üzere görünüyor.