PepsiCo’nun önde gelen atıştırmalık markası Cheetos, sokak hayvanlarının ömür şartlarını uygunlaştırmak için çalışmalarını sürdürüyor. Hayvan Hakları Federasyonu HAYTAP iş birliği ile yepisyeni bir kampanya başlatan Cheetos, yaklaşık 500 hayvanın kalıcı yuvalarını bulmalarına dayanak oluyor. Proje kapsamında, Türkiye genelinde 37 kentten toplanan yaklaşık 500 sokak hayvanının bilgileri Cheetos’un resmi web sitesi olan cheetos adresine yüklendi.
Sokaklarda yaşayan dostlarımız için en güzel şartlarda bakıldıkları merkezler bile sıcak bir yuvanın yerini tutmaz. Lakin bu tablonun değişmesi tarafında değerli bir adım atıldı. Sokak hayvanlarının ömür şartlarını uygunlaştırmak için çalışmalar yürüten, PepsiCo’nun önde gelen atıştırmalık markalarından Cheetos, Hayvan Hakları Federasyonu HAYTAP iş birliğiyle yeni bir proje başlattı. Bu çalışma yaklaşık 500 sokak hayvanını yeni sahipleriyle buluşturmayı hedefliyor.
Sahiplenmeyi bekleyen yaklaşık 500 sokak hayvanı Pati Haritası’nda!
Hayvanseverler, cheetos sitesinde bulunan Pati Haritası’na tıklandığında hem bakımevlerinin adreslerini hem de Türkiye genelindeki farklı vilayetlerde sahiplenilmeyi bekleyen sokak hayvanları ile ilgili ayrıntılı bilgilere ulaşarak sahiplendirme sürecini başlatabiliyor. Sahiplendirme sürecinin birinci adımı ise irtibat bilgilerini içeren bir form doldurarak müracaatlarını tamamlamaktan geçiyor. Sahiplenme süreci Cheetos takviyesiyle HAYTAP vazifelileri tarafından koordine ediliyor ve Cheetos, sıcak bir yuva bulan tüm hayvanların mama ve aşı üzere birinci gereksinimlerine dayanak oluyor.
Proje kapsamında, HAYTAP işbirliğiyle, 37 kentteki merkezlerde bulunan 500 ‘’patili dost’’un bilgileri Cheetos web sitesine yüklendi. Sitede bulunan Pati Haritası’na tıklandığında o bölgedeki hayvanların fotoğrafları görülüyor ve hayvan severler patili dostlarını tanıyarak onlara sıcak bir yuva olma seyahatine başlayabiliyor. Web sitesindeki harita patili dostların; cinsi, yaşı ve cinsiyeti üzere bilgileri de içeriyor.
Cheetos sahiplendirme projesi konusunda farkındalık yaratabilmek için dört farklı kentte etkinlikler gerçekleşiyor. Birinci olarak Ağustos ayında İstanbul’da gerçekleşen aktiflikte, evcil hayvan sahiplenme seyahati Cheetos tarafından kurulan tecrübe koridorunda hayvan severlere gösterildi. Sahiplenme sürecinin duygusal boyutunu anlatmak ismine keyifli görsellerle interaktif bir alan yaratıldı. Kurulan sahiplendirme standında ise HAYTAP yetkilileri tarafından sahiplenme süreciyle ilgili ayrıntılı bilgiler hayvan severlere aktarıldı. Cheetos sahiplendirme standı önümüzdeki günlerde Bursa, Ankara ve İzmir’de olacak.
Sahiplendirme sürecinin denetimi HAYTAP tarafından gerçekleştiriliyor...
Proje dahilinde sahiplendirme çalışmalarının takibi Cheetos takviyesi ve HAYTAP aracılığı ile gerçekleştiriliyor. Yaklaşık bir yıllık bir takip prosedürü uygulanıyor. Sahiplenme müracaatıyla birlikte sahiplenmeyi yapacak şahısların tanınması, birtakım şart ve koşulların sağlanması, bilgilendirme üzere HAYTAP üzerinden sağlanacak bir yıllık takip kontratı düzenleniyor. Bir yıl boyunca HAYTAP tarafından görevlendirilmiş vazifeliler, sahiplenen hayvanseveri kimi vakit arayarak, kimi vakit ziyaret ederek, sahiplendirilmiş hayvanların sıhhatleri ve barınma ortamları hakkında bilgi alma, inceleme ve takip etme faaliyetlerini gerçekleştirecek.
“Patili dostlarımızın refahı için çalışmalarımıza devam edeceğiz”
PepsiCo Türkiye Yiyecek Kategorisi Pazarlama Kıdemli Yöneticisi Seren Çankırı konuyla ilgili olarak şu açıklamada bulundu:“Hayvanların refahı ve ömür şartlarının uygunlaştırılması de bizim sürdürülebilirlik ideolojimizin temel şartlarından birini oluşturuyor. Bu kapsamda Cheetos olarak uzun periyottur kapsamlı projeler gerçekleştiriyoruz. Geçtiğimiz periyotta öncelikle Türkiye’de evcil hayvanlara bakış açısını ortaya koyan bir araştırmayı hayata geçirdik. Akabinde sokak hayvanlarının en büyük sorunlarından biri olan sıhhatlerini korumak için 7 farklı bölgede ameliyathanelerin kurulmasına dayanak olduk. Eş vakitli olarak Türkiye’nin birinci online sevgi haritasını da birlikte hayata geçirdik. Hayvanseverler kendi bulundukları bölgedeki barınaklara kişisel yardımlarını böylece gerçekleştirebildiler. Artık de HAYTAP işbirliği ile patili dostlarımızın sevgi dolu bir yuvaya kavuşmalarını sağlamayı hedefliyoruz. Maksadımız 500 dostumuzu yeni yuvalarıyla buluşturabilmek.”
“Amaç farkındalığı artırmak, sahiplenmeyi teşvik etmek”
HAYTAP Lideri Avukat Ahmet Şenpolat ise: “Cheetos iş birliği ile değerli ve manalı bir kampanya başlattık. Bu kapsamda 37 vilayetimizden yaklaşık 500 patili dostumuzun birer yuvaya kavuşmasını hedefliyoruz. Bugün HAYTAP olarak yürüttüğümüz bu çabada paydaşlarımızın dayanağı büyük kıymet taşıyor. Cheetos üzere hayvan dostu ve bu mevzuda bir şeyler yapmaya hazır olan markalar sayesinde hayvan haklarını korumak ve onların hayat kalitelerini yükseltmek için kıymetli aralar kat ediyoruz. Bu yıl da sokak hayvanlarının sahiplendirilmesi konusunda farkındalık uyandıran yeniden hoş bir kampanya başlattık. Yalnızca barınma, beslenme değil, sevgi de sokak hayvanları için kıymetli bir temel muhtaçlık, yanılgı en değerli etken diyebiliriz. Onları yaşama bağlayan, geliştiren ve memnun eden etken sevgidir. Münasebetiyle hayvan dostlarının bu hususa ilgisini çekmek, onların farkındalıklarını artırmak ve barınaklardaki hayvanlara sahip çıkmaya teşvik etmek istiyoruz. İş dünyasının takviyesi bizim üzere STK’lar ve elbette patili dostlarımız için çok çok kıymetli. Çheetos’a bu dayanak için teşekkür ediyor, Cheetos üzere örneklerin iş dünyamızda çoğalmasını diliyoruz” açıklamasında bulundu.
Cheetos geçen yıl sokak hayvanlarına ameliyathaneler yaptı
Cheetos geçen yıl da HAYTAP iş birliği ile "Patilere takviyenin Cheetos şekli" kampanyasını yürüttü. 7 bölgeden 7 vilayette hayvan bakımevlerine ameliyathaneler kurulmasını hedefleyen proje Ipsos tarafından gerçekleştirilen "Türkiye'de Sokak Hayvanları ve Evcil Hayvanlar Algısı" başlıklı araştırmanın sonuçlarına nazaran şekillendirildi.
Kampanyanın kıymetli bir ayağını da bakımevlerindeki sokak hayvanları için hayvan severler nezdinde farkındalık yaratmak ve onların sahiplendirilmesini kolaylaştırmak oluşturdu. Cheetos buradan hareketle "Cheetos Pati Haritası" ismiyle Türkiye'nin birinci hayvan sevgi haritasını oluşturdu. Daha sonra Getir'in iş birliğiyle projeye bir ameliyathane daha ekleyerek ameliyathane sayısını 8'e çıkardı.
Kaynak: (BYZHA) - Beyaz Haber Ajansı