Karayolları Taşıma Yönetmeliği ’nde yapılan değişiklikle birlikte, Türkiye ’de Uber ’in ipi bir anlamda çekilmiş oldu Derhal akabinde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, katıldığı bir iftarda “…Uber diye bir şey çıkmış O iş bitti Bundan Böyle böyle bir şey değil biçiminde bir izah etme yaptı Son beş ayda Trafik Yoklama Şube Müdürlüğü sivil trafik ekipleri, 6 bin 295 Uber sürücüsüne 18 milyon 922 bin TL suç oluşturan kesti Seyahat yapan kişilere kesilen suç oluşturan ise 2 milyon 165 bin TL… Bu rakamlar 2019 ’de kesilen toplam Uber cezalarının bile kat be kat üzerinde… Özellikle İstanbul ’daki 17,500 civarındaki taksi plaka sahipleri, kiralayanları ve çalışanlarının zaman zaman Uber sürücülerini dövmeye varan eylemleri unutulacak gibi yok… Fiilen Uber, yalnızca Türkiye ’de sorun yaşamıyor Avrupa kıtasında Bulgaristan, Danimarka, İtalya, Macaristan, Finlandiya, Fransa, İspanya ve Hollanda ’da değişik kanuni yaptırımlarla Uber sürücülerinin hayatı zorlaştırılıyor Amerika ’da Austin, Teksas ’da, Alaska ’da, Kanada ’da British Columbia ’da, Çin ’de, Tayvan ’da ve Avustralya ’nın kuzeyinde de Uber ’in başı dertte görünüyor Şart İngiltere ’de de öyle iç açıcı yok… Uber ’in hikayesi 2008 yılında Paris ’te Travis Kalanick ve Garrett Camp adındaki iki arkadaş kadar başladı Taksi kuyruğu fazla uzundu ve sıkılan iki arkadaşın aklına bir uygulamayla taksi hizmeti arzetmek fikri geldi 2010 ’da New York ’ta üç taksi ile denemelere başladılar Mayıs ’ta San Fransisco ’da devlete ait lansman gerçekleştikten hemen beş ay daha sonra, 1,25 milyar dolarlık takviye yatırımı aldılar Derhal o ay birincil sorunlarını da San Fransisco Belediye Nakliyecilik Kurumu ile yaşadılar ve isimlerindeki “Cab (Taksi) kelimesini uyandırmak zorunda kaldılar 2019 ’te ise Londra, Berlin, Paris ve Madrid ’deki taksi şoförleri ayaklanma bayrağını açtılar Yaşanan tüm bu sıkıntılara karşın Uber ’in piyasa değerinin yaklaşık olarak 70 milyar dolar civarında olduğu söyleniyor Sabah gazetesi yazarı “Uber ’e dur derken turizm kaybediyor başlıklı yazısında, 17 bin 500 sarı plaka oligarkını korurken altın yumurtlayan tavuğumuz turizmin sabote edildiğine dikkat çekiyor Londra ’da 1000 kişiye 3, Paris ’te 7, Brüksel ’de 4, Atina ’da 3 taksi düşerken, İstanbul ’da sadece 1,7 taksi düştüğünü yazan Oğuz, sorunun sadece nicelik yok, özellik anlamında da apaçık olduğunu yazmış Nitekim, taksi esnafının müşteriye olan yaklaşımı, hemencecik her gün haberlerde gördüğümüz vakalar Uber ’in yasaklanmasının bir çözüm olmadığını ortaya koyuyor Akıllara gelmeyen, veya göz ardı edilen soru şu: “Neden Uber seçim ediliyor? Daha ucuz olduğu için mi? Daha kaliteli hizmet sunulduğu için mi? Neden Uber? Sizce de Uber gitti, kavga bitti mi? Sevgiyle kalın… sizlere bilgilihocamcom farkıyla sunulmuştur
Türkiye'nin en güncel forumlardan olan forumdas.com.tr'de forumda aktif ve katkısı olabilecek kişilerden gönüllü katkıda sağlayabilecek kişiler aranmaktadır.