elektronikci
FD Üye
Sanayi Bakanı Varank “Sanırım bu oranda Türkiye’de desteklenen öbür proje görülmemiştir. Türkiye’nin Otomobili’nin bir dünya markası olabileceğine inanma oranı yüzde 90,3” dedi.
Türkiye’nin Arabası toplumdan büyük bir alkış topladı. İş yapılış modeli ve bu alanda uzman takımın bir ortaya gelmesi ‘işte budur’ dedirtti. Bundan sonraki yol haritasını paylaşan Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, vatandaşın gösterdiği ilgiden son derece memnuniyet duyduklarını vurguladı.
Varank, Türkiye’nin Otomobili’ne ilişkin yapılan araştırmanın sonuçlarını da paylaşarak şu bilgileri verdi: “Vatandaşımıza ‘Bu aracı kaç kişi gördü?’ diye sorulmuş. Vatandaşımızın yüzde 95,4’ü bu araçları görmüş ve Türkiye’nin Otomobili’nden haberdar olmuş.
Bu projeyi destekleme oranı yüzde 97,6. Sanırım bu oranda Türkiye’de desteklenen diğer proje görülmemiştir. Dizaynların beğenilme durumunu vatandaşlarımıza sormuşlar. Dizaynların beğenilme oranı yüzde 98,4. Bu aracı satın almak isteyenlerin oranı yüzde 89. Burada kıymetli bir nokta var, soru sorulan iştirakçilerin yalnızca yüzde 55’inin aracı var. Aracı olmayanların satın alma isteği ise yüzde 96,2. Türkiye’nin Otomobili’nin bir dünya markası olabileceğine inanma oranı yüzde 90,3. Nitekim bu oranlar fevkalade sayılar. Türkiye genelinde 1500’den fazla denekle yapılmış bir araştırma. Bunu TOGG’dan bağımsız olarak bir firma çalışmış, bizimle paylaştılar. Yakında kamuoyuyla da öbür sayıları paylaşacaklar. Vatandaşımızın bu kadar toplumsal kabulle bu işe sahip çıkması hem bizim açımızdan gurur verici hem de bizleri kıymetli bir sorumluluğun altına soktu. Sayın Cumhurbaşkanımız, bu projeyi an be an, gün gün takip ediyor. Bizler de Türkiye’nin Arabası Projesi’ni başarmak için elimizden gelen uğraşı gösteriyoruz.”
Türkiye’nin Otomobili’ne ait geçtiğimiz hafta yaptığımız tahlil sonucunda, iş yapış modelinin proje için kıymetli olduğunu lisana getirmiştik
Varank, bu projenin özel teşebbüs tarafından yürütüldüğünü, devlet olarak onların işlerini kolaylaştırma, gerekli mevzuat çalışmaları yapma, teşviklerle bu projenin başarılı olmasını sağlama konularında çalıştıklarını bildirdi. İkinci öncelikli bahsin da marka oluşturulması ve marka tanıtımı olduğunu belirten Varank, şunları kaydetti:
“TOGG, öncelikle geniş bir pazar araştırmasıyla çalışmaya başladı. Bundan sonra da markayla ilgili, dizaynlarla uyumlu, Türk karakteristiğini yansıtan, Türk milletinin sahiplenebileceği, memleketler arası arenada da muhalif kaçmayacak, kolay söylem edilebilen, tescil edilebilecek bir marka oluşturabilmek için çok ayrıntılı çalışma yapılıyor. Bu sene içinde marka belirlenecek.”