iltasyazilim
FD Üye
Beyzbol Oyunu Nasıl Oynanır
Beyzbol, Amerikan kökenli, Amerika ve Uzakdoğu ülkelerinde (bilhassa Kore ve Japonya'da) çok popüler bir spor türü
Beyzbol çoğunlukla dokuz devreli oynanır Her iki ekip da her devrede bir savunma ve bir saldırı hakkı kullanır Hücumdaki takımın oyuncularının parça başına bir vuruş hakkı verilir
Savunma
Savunmadaki takımın oyuncuları farklı noktalarda değişik görevler üstlenirler Fırlatıcı (veya atıcı), fırlatıcı tümseğine, yakalayıcı (veya bağnaz) sayı kalesinin arkasına, üç kale bekçisi kale noktalarına yerleşirler Sayı yapmaya çalışan hücum oyuncuları ise üç koşucu olarak adlandırılır Rakam turunu tamamlayamadan aradaki kalelerden birinde kalan koşucunun, ya kendinden sonraki vurucunun isabetli vuruşuyla ortaya çıkan koşma süresinde veya herhangi aniden, kale bekçilerini atlatarak bir sonraki kaleye koşması ve rakam turunu tamamlaması gerekir Fakat bir kalede aynı anda fakat bir koşucu bulunabilir Koşucu iki kale arasında koşarken, top kale bekçisine ulaştırılırsa veya topu içeren bir savunma oyuncusu koşucuyu yakalarsa, koşucu oyun dışı kalır Yakalayıcılar kalenin çevresinde olmalıdırlar Bir kısa top yakalayıcı iç alanın derhal dıştan ve üç dış alan oyuncusu dış alanda yer alır
Hamle
Hücumdaki takımın her oyuncusu sırayla sayı kalesine gelir ve fırlatıcı tümseğinden fırlatıcının sayı kalesinin ardındaki duran yakalayıcıya attığı topa sopayla vurmaya çalışırlar Fırlatıcının atışının, vuruş alanı içinden geçen, geçerli bir atış olup olmadığına sayı kalesinin arkasındaki hakem karar verir Fırlatıcı dört geçersiz atış yaparsa, vurucuya birinci kaleye yürüme hakkı vermiş olur Eğer bir vurucu, üç defa geçerli atışa vuramazsa, vurduğu topu karşı takımın yakalayıcısı havada yakalarsa ya da vurduğu topu canice alanına düşürürse oyun dışı kalır Üç oyuncusu oyun dışı kalan ekip hücum hakkını kaybeder ve savunma konumuna geçer İki takım da vuruş hakkını tamamlayınca devre tamamlanır
Vurucu, topa isabetli bir vuruş yaptığında birinci kaleye koşar Savunma konumundaki aleyhinde takımın oyuncularının topu alıp kale bekçilerine ulaştırmasına değin geçen sürede öbür kaleleri de dolaşarak sayı kalesine dönebilir Vurucu bu durumda sayı turunu tamamlamış olur İsabetli bir vuruştan daha sonra bir kaleye ulaşabilen vurucu o kalede durabilir ve bir sonraki vurucunun koşusu esnasında o da ilerideki kaleye koşabilir
Rakam turu
Eğer vurucu iyi bir vuruşla topu çitlerin dışına gönderirse, buna sayı turu vurmak denir Rakam turu vuran oyuncu, yakalanması laf konusu olmadan, kalelerden geçerek rakam turunu tamamlar Rakam turu vurulduğu süre eğer kalelerde koşucular varsa, onlar da rakam turunu tamamlarlar Bir vurucunun takımına sağlayabileceği en büyük fayda rakam turudur Çünkü olağan bir koşuda bir vurucu oysa bir sayı kazandırabilirken, rakam turunda sahada ne dek koşucu varsa bir o kadar daha sayı kazandırmış olur
*
Beyzbol, Amerikan kökenli, Amerika ve Uzakdoğu ülkelerinde (bilhassa Kore ve Japonya'da) çok popüler bir spor türü
Beyzbol çoğunlukla dokuz devreli oynanır Her iki ekip da her devrede bir savunma ve bir saldırı hakkı kullanır Hücumdaki takımın oyuncularının parça başına bir vuruş hakkı verilir
Savunma
Savunmadaki takımın oyuncuları farklı noktalarda değişik görevler üstlenirler Fırlatıcı (veya atıcı), fırlatıcı tümseğine, yakalayıcı (veya bağnaz) sayı kalesinin arkasına, üç kale bekçisi kale noktalarına yerleşirler Sayı yapmaya çalışan hücum oyuncuları ise üç koşucu olarak adlandırılır Rakam turunu tamamlayamadan aradaki kalelerden birinde kalan koşucunun, ya kendinden sonraki vurucunun isabetli vuruşuyla ortaya çıkan koşma süresinde veya herhangi aniden, kale bekçilerini atlatarak bir sonraki kaleye koşması ve rakam turunu tamamlaması gerekir Fakat bir kalede aynı anda fakat bir koşucu bulunabilir Koşucu iki kale arasında koşarken, top kale bekçisine ulaştırılırsa veya topu içeren bir savunma oyuncusu koşucuyu yakalarsa, koşucu oyun dışı kalır Yakalayıcılar kalenin çevresinde olmalıdırlar Bir kısa top yakalayıcı iç alanın derhal dıştan ve üç dış alan oyuncusu dış alanda yer alır
Hamle
Hücumdaki takımın her oyuncusu sırayla sayı kalesine gelir ve fırlatıcı tümseğinden fırlatıcının sayı kalesinin ardındaki duran yakalayıcıya attığı topa sopayla vurmaya çalışırlar Fırlatıcının atışının, vuruş alanı içinden geçen, geçerli bir atış olup olmadığına sayı kalesinin arkasındaki hakem karar verir Fırlatıcı dört geçersiz atış yaparsa, vurucuya birinci kaleye yürüme hakkı vermiş olur Eğer bir vurucu, üç defa geçerli atışa vuramazsa, vurduğu topu karşı takımın yakalayıcısı havada yakalarsa ya da vurduğu topu canice alanına düşürürse oyun dışı kalır Üç oyuncusu oyun dışı kalan ekip hücum hakkını kaybeder ve savunma konumuna geçer İki takım da vuruş hakkını tamamlayınca devre tamamlanır
Vurucu, topa isabetli bir vuruş yaptığında birinci kaleye koşar Savunma konumundaki aleyhinde takımın oyuncularının topu alıp kale bekçilerine ulaştırmasına değin geçen sürede öbür kaleleri de dolaşarak sayı kalesine dönebilir Vurucu bu durumda sayı turunu tamamlamış olur İsabetli bir vuruştan daha sonra bir kaleye ulaşabilen vurucu o kalede durabilir ve bir sonraki vurucunun koşusu esnasında o da ilerideki kaleye koşabilir
Rakam turu
Eğer vurucu iyi bir vuruşla topu çitlerin dışına gönderirse, buna sayı turu vurmak denir Rakam turu vuran oyuncu, yakalanması laf konusu olmadan, kalelerden geçerek rakam turunu tamamlar Rakam turu vurulduğu süre eğer kalelerde koşucular varsa, onlar da rakam turunu tamamlarlar Bir vurucunun takımına sağlayabileceği en büyük fayda rakam turudur Çünkü olağan bir koşuda bir vurucu oysa bir sayı kazandırabilirken, rakam turunda sahada ne dek koşucu varsa bir o kadar daha sayı kazandırmış olur
*