iltasyazilim
FD Üye
benzinli Motorların calışma prensibi nedir
Bu motorlarda piston silindir içinde ÜÖN'da iken birinci süre başlarBu anda silindir içerisinde sıkıştırılmış gazlar ateşlenmiştirYanma neticesinde bir ısı enerjisi açığa çıkarBu ısı ile sıcaklığı yükselen gazlar şipşak genişler ve pistonu AÖN'ya dürüst iterlerPiston, AÖN'ya içten giderken, silindirin bağlı yüzeylerine gevşemiş olan egzoz ve emme kanallarının önünden geçer ve bunları açarPiston önce egzoz kanalının üst noktası hizasına gelir Bu noktadan daha sonra, silindir içindeki yanmış gazlar egzoz kanalından dışarı çıkmaya başlar
sonradan emme kanalının üst noktası hizasına gelen piston, içeriye taze gazların girmesini sağlarTaze gazlar, silindir içine girerek,yanmış gazları süpürür ve açık olan egzoz kanalından dışarı atarlarBu arada piston AÖN'ya ulaşır ve birinci zaman sona ererİkinci zamanda piston , AÖN'dan geri gelmeye başlarÖnce emme kanalını kapatırSilindir içine taze gaz girişi dururFakat egzoz kanalı da Kapanıncaya dek geçen müddet dahilinde bir miktar taze gaz da dışarı atılmış olur Egzoz kanalı da kapandıktan sonradan sıkıştırma başlar Piston gazları sıkıştırarak ÜÖN'ya yaklaşırken bujiler vasıtasıyla ateşleme yapılır Yeniden birinci süre başlar
seçme parça *
Bu motorlarda piston silindir içinde ÜÖN'da iken birinci süre başlarBu anda silindir içerisinde sıkıştırılmış gazlar ateşlenmiştirYanma neticesinde bir ısı enerjisi açığa çıkarBu ısı ile sıcaklığı yükselen gazlar şipşak genişler ve pistonu AÖN'ya dürüst iterlerPiston, AÖN'ya içten giderken, silindirin bağlı yüzeylerine gevşemiş olan egzoz ve emme kanallarının önünden geçer ve bunları açarPiston önce egzoz kanalının üst noktası hizasına gelir Bu noktadan daha sonra, silindir içindeki yanmış gazlar egzoz kanalından dışarı çıkmaya başlar
sonradan emme kanalının üst noktası hizasına gelen piston, içeriye taze gazların girmesini sağlarTaze gazlar, silindir içine girerek,yanmış gazları süpürür ve açık olan egzoz kanalından dışarı atarlarBu arada piston AÖN'ya ulaşır ve birinci zaman sona ererİkinci zamanda piston , AÖN'dan geri gelmeye başlarÖnce emme kanalını kapatırSilindir içine taze gaz girişi dururFakat egzoz kanalı da Kapanıncaya dek geçen müddet dahilinde bir miktar taze gaz da dışarı atılmış olur Egzoz kanalı da kapandıktan sonradan sıkıştırma başlar Piston gazları sıkıştırarak ÜÖN'ya yaklaşırken bujiler vasıtasıyla ateşleme yapılır Yeniden birinci süre başlar
seçme parça *