Cisim Eğitimi Cisim eğitimin iki başlıca fonksiyonu olduğunu saptama edilebilir: 1Fiziksel gelişiminin pek iyileştirilmesi Maddesel gelişim, dinç bir organizma için düşünülen değerlerine olası olduğu kadarı ile yakın, düzenli morfolojik ve işlevsel indikatörler şeklinde ifade edilen netice ve bununla birlikte, organizmanın düzgün ve düzenli büyümesinin etkileyen faaliyettir 2Motorik kapasitesinin geliştirilmesi Motorik kapasite, gövde eğitimin gerektirdiği içerik ya da şartlara tarafından, bir kişinin sahip olduğu motorik beceriler ya da özelliklerinin kant itesi ya da kalitesi biçiminde ifade edilen, kişinin hareket ede birliliği anlamına kazanç Somut gelişim ve motorik kapasite aralarında fazla yakın bir ilişki vardır: Organizmanın kaliteli bir morfolojik ya da fonksiyonel gelişimi durumunda, motorik becerileri ve özelliklerini daha geniş bir temelden başlayarak geliştirilebilir bununla beraber, motorik becerileri ve özelliklerinin uygun bir şekilde uygulanması da morfolojik ve işlevsel indikatörlerin üstünde olumlu bir etki sağlar Bu iki fonksiyonunun yanında ceset eğitimi alanında aşağıdaki fonksiyonların da büyük bir önemi vardır: SAĞLIK FONKSİYONU: Cisim eğitiminin manâlı amaçları aralarında, insanların optimal bir sağlık durumu korunmasıdır EĞİTİM FONKSİYONU: İnsan kişiliğinin gelişmesi üzerindeki ceset eğitimin olumlu etkisi bilindiğinde, eğitim fonksiyonunun beden eğitimin en manâlı fonksiyonu olarak değerlendirilebilir Daha önce belirlendiği gibi, kişinin fiziksel yönünün dıştan, cisim eğitiminin zihinsel, ahlaki, estetik ve teknikprofesyonel yönlerinin üzerinde de olumlu etkilerinin şöyle özetleyebiliriz: Zihinsel yönden: Fiziki egzersizlerin tatbik esnasında, uyarı, bellek, yaratıcılık, gözleme kapasitesi, vs gibi çok manâlı zihinsel özellikler gelişmektedir Hem karoser eğitimi faaliyetinde katılanlara dolambaçlı olarak, efor fizyolojisi, motorik eylemlerin başvuru formu biyomekaniği veveya psikolojisi ile ilgili esas bilgiler verilir Bu bilgiler ise, fizik egzersizin uygulanmasının bilimsel olarak tanınması ve katılanların “bilinçlendirilmesi sağlamaktadır Ahlaki yönden: Fizik egzersizleri dilekçe seyrinde, keza günlük hayatında keza de vücut eğitimi başvuru formu esnasında akıcı bir tutum öğretilmesine büyük yük verilmektedir Ayrıca, disiplin, spor malzemeleritesisleri koruma, arkadaşlarla iyi ilişkiler içerisinde faaliyeti sürdürme konusunda, katılanlara gereken formasyon sağlanmaktadır Estetik yönden: Fizik egzersizlerin teknik ve taktik uygulamalarıyla, ceset eğitimi faaliyetine katılanlara alımlılık, estetik duygularını geliştirilmektedir Müzik eşliğinde yapılan fizik egzersizler, ritm, uyum, zerafet gibi estetik özelliklerinin geliştirilmesine asistan olmaktadır Teknikprofesyonel yönden: Fizik egzersizlerin başvuru formu sırasında geliştirilen motorik özellikler, bazı mesleklerin uygulaması için temeldir Egzersiz seyirinin getirebileceği yüksek morfoişlevsel indikatörler ve sağlam motorik becerilerin gelişimi için, gövde eğitimi manâlı bir rol oynamaktadır REKREASYON FONSİYONU: Ceset eğitiminin uygulaması katılanlara kazanmış olduğu motorik hüner, nitelik ve alışkanlıkların doğru, manâsız zamanları daha zevkli bir biçimde (spor yaparak, sportif yarışmaları izleyerek) devretmek için olanak sunmaktadır YARIŞMA FONKSİYONU: Yarışma ruhu insanoğlu’yu tanıtan bir unsurdur Dolayısıyla, gövde eğitimi başvuru sırasında, hareket oyunları, bayrak yarışmaları ve genel yarışmalar düzenlenmesi önemlidir Bu şekilde, katılanların yaratıcılığı, kazanma isteği, birincil sırada yer alma duyguları geliştirilmiş olmaktadır