Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Baskı Balata Değişim Süresi Ve Fiyatı Ne Kadardır?

Baskı Balata Değişim Süresi Ve Fiyatı Ne Kadardır?
0
279

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,762
Etkileşim
88
Puan
48
F-D Coin
0
Araç, herkesin gerek rahatlığı, gerek çok uzun yolları çok kısa sürelerde aşması gerek de hoşnutluk verdiğinden dolayı pek çok kişi tarafından kullanılmaktadır. Pek çok kişinin kullanmış olduğu araçlar bazen sürüş esnasında hassasiyet gösterebilmektedir. Belki sürücüden kaynaklanan belki yoldan kaynaklanan belki de aracın yapımından kaynaklanan bazı sorunlar da araç kullanan kimseler için kaçınılmazdır. Sürüş esnasında sizden ya da araçtan kaynaklanan en ufak bir hata aracınızı güvenle kullanmanızı engelleyebilir. Bu sebeple aracınızda oluşan sorunu hemen tanımlayıp çözüme kavuşturmanız gerekmektedir.

Araçlarda sıklıkla karşılaşılan sorunlardan bir tanesi de hiç şüphesiz araçlarda bulunan baskı balatalarının değişim ihtiyacıdır. Araçlarda yer alan baskı balatalar motor ile araçta yer alan yürüyen aksamları birleştiren parçalardan bir tanesi olarak bilinmektedir. Bu parçalar genellikle halka şeklinde iki diskten oluşmaktadır. Bu iki disk arasında bir balata yer alır. Ve bu balata araç içindeki aktarmanın yumuşak bir şekilde sorunsuzca çalışmasını sağlar.

Halk arasında debriyaj baskı balata olarak da bilinen baskı balataların ömrü genellikle aracın kullanım şekli ile doğru orantılıdır. Baskı balatalar zaman geçtikçe işlevini yitiren, özelliğini yani işlevini yitiren araç parçalarından değildir. Fakat bilinmektedir ki standart fabrikasyon verilerine göre aracın 4 yılda, 60.000 km’ de bir baskı balataların değişimiönemli bir şekilde tavsiye edilmektedir.

Her şeyde olduğu gibi baskı balatalarında ömrünü kısaltan bazı faktörler bulunmaktadır. Peki, baskı balata ömrünü kısaltan bazı faktörler nelerdir? Öncelikle acemi şoförlerin bu konuda büyük bir etken olduğunu söylemek gerek. Örneğin kalkış esnasında yanlış vites kullanan ve yine kalkış esnasında aracı silkeleyerek kalkış yapan şoförler önemli derecede baskı balatalarının ömrünü etkilemektedir. Daha sonra ayağını sürekli debriyaja basanlar ya da sürekli yarım debriyajda bulunan sürücüler ile yokuş çıkar ya da inerken aracı el freni yerine yine yarım debriyaj ile dengede tutmaya çalışanlar aracın baskı balata ömrünü kısaltmaktadır. Bunların dışında araçta orijinal baskı balata kullanmayan, 60.000 km’ yi aşıp, 200.000 km’ lere dayananlar da baskı balataların ömrünü etkilemektedir.

Baskı balataların değişim fiyatı da merak edilen bir diğer etmendir. Tabi hangi aracın hangi parçasının değişimi ya da tamiri yapılırsa yapılsın belli bir maliyete sahip olmaktadır. Baskı balata değişimimin yapılmasında maliyeti arttıran en önemli unsurlar bu iş yapılırken orijinal parça kullanıp kullanılmaması ve uygulanan işçiliğin nasıl olduğudur. Genel bir rakam vermek gerekirse bu değişim işi sanayilerde çoğunlukla 200 ile 250 TL arasında bir fiyata olmaktadır. Tabi bu fiyat işçilik fiyatıdır ve iki katına kadar çıkabilmektedir. Değişecek parçaların fiyatı ise 200 TL’ den başlayarak 1000 TL’ ye kadar çıkabilmektedir. Bu fiyat orijinal parçalarda 2,5 kat artabilmektedir.

Unutulmamalı ki bu değişim konusunda sıkıntı yaşamamak adına mutlaka orijinal parça kullanmanızı (orijinal parçaların kullanılmaması durumunda diğer parçalara uygunluk araç için söz konusu genellikle olmamaktadır, bu sebeple uyum konusu sıkıntısı yaşamamak adına biraz daha maliyetli olsa da orijinal parça kullanılması önemle rica olunur) ve aracınızı işin ehli bir ustaya teslim etmeniz gerektiğini söylememiz gerekir.
 

Similar threads

Baskı balata nedir? Motor ve vites kutusu arasında bulunan, motorun üretmiş olduğu mekanik gücü şanzımana (vitese) ileten genel olarak yuvarlak halka şeklinde olan araç bileşenine debriyaj balatası denir. Diğer bir ismiyle baskı balata. Debriyaj balatası sayesinde motorun üretmiş olduğu güç...
Cevaplar
0
Görüntüleme
377
Debriyaj, kullandığımız araçlarımızın en önemli parçasıdır ve arabanın hareket etmesinde büyük görev yapmaktadır. Motordan gelen dönme hareketinin viteslere aktarılmasını ve hareketin kesilmesini sağlayan parçadır. Oto tamir sanayisinde, baskı balata ya da kavrama terimleri ile de...
Cevaplar
0
Görüntüleme
236
Debriyaj, kullandığımız araçlarımızın en önemli parçasıdır ve arabanın hareket etmesinde büyük görev yapmaktadır. Motordan gelen dönme hareketinin viteslere aktarılmasını ve hareketin kesilmesini sağlayan parçadır. Oto tamir sanayisinde, baskı balata ya da kavrama terimleri ile de...
Cevaplar
0
Görüntüleme
223
Frene basınca gelen sesler hepimizin canını sıkmış ve birçoğumuzun başına gelmiştir Bu yazımızda frenden gelen ses sorunlarından bahsedeceğiz Karşımıza gelen en büyük sorun frene basınca gelen ince tiz bir ses sorunudur Teşhisi koymak için; otomobilinizi servise götürüp lift yardımıyla kaldırıp...
Cevaplar
0
Görüntüleme
227
Araç çalışıyor Vitese Geçiyor ama Gitmiyor ise olası 2 arıza neden olabilir. Motor Çalışıyor araba gitmiyor sorunlarının başlıca sebeplerinden olan bu arızalar motor deviniminin şanzıman yada şanzıman deviniminin tekerlere aktarılmasını engelleyen arızalardır. Bu yazımızda Araba Vitese Geçiyor...
Cevaplar
0
Görüntüleme
253
858,519Konular
981,217Mesajlar
31,075Kullanıcılar
asderbenSon üye
Üst Alt