iltasyazilim
FD Üye
Yerine Geçmek için en iyi egzersiz yöntemi; sık sık ama kısa kısa çalışmaktır Sıkıldığınız vakit duraklamak ve kafanızı dinleyince derse geri dönmek en iyi ders egzersiz yöntemidir Çalışırken kısa notlar alın ara sıra bu notları gözden geçirin Dikkatiniz dağıldığı lahza, masa başından anında kalkın
BEYNİNİZİ DİNLENDİRİN
KAFA PATLATMAK, sonra gelmek için yeterli midir?
ÇOK ÇALIŞMAK yetmez, bilinçli çalışmanız gerekir Çok çalışan bir öğrenci, bilinçli çalışmadığında gereksiz yere enerji harcamış olur Daha kısa sürede, daha yerine geçmek için bazı önlemler alın Masanızda fazla eksik eşya olsun fakat dikkatiniz dağılmasın Bir çalışma programı hazırlayın Sıkılınca derse ara verin Ama unutmayın oysa; verdiğiniz ara alıştırma süresinden daha uzun ara olursa, tekrar çalışmaya başlamakta zorlanırsınız
KAFA PATLATMAK, iyi niyetlenmek anlamına mı kazanç?
ÇOK ÇALIŞMAK iyi amaçlamak değildir Kayda Değer olan kafanızı vererek ve anlayarak ders çalışmaktır Anlamadığınız sürece, dersin başında oturmanın hiçbir anlamı yoktur ara vermek ve kafanızdaki düşünceleri dağıttıktan daha sonra yeniden dersin başına oturmak egzersiz verimini arttırır Kafa dolgunluğunun atılabilmesi ve sağlam kafayla ders çalışabilmek için, çalışılan süreyi iyi koymak gerekir İyi ders çalışabildiğiniz zamanlarda yani aklınız dağılmadan dersin başında oturabildiğinizde, bu süreyi kullanın Okuduklarınızı anlamadığınızda ise, Fazla çalışacağımdiyerek dersin başında fazla pozitif oturmayın
Egzersiz isteğini yitirenler, nasıl motive olabilir?
Ders çalışmaya motive olmanın yolu; sınavı kazanma düşüncesini devamlı tekrarlamaktan geçer Sınavı kazanacağına inanmayan bir gencin ders çalışması muhtemel olmaz Egzersiz isteğini kaybettiren en manâlı şart; fazla bitkinlik ve moral bozukluğudur Sürekli ders çalışan ve hiç ara vermeyen gençler, bir vakit daha sonra yorulur ve egzersiz konusundaki isteklerini kaybederler Beyniniz fazla yorulduğunda; beyninizi dinlendirmek için sinemaya gidin, sevdiğiniz arkadaşlarınızla beraber vakit geçirin, spor yapın ve en az bir saat yürüyün Ilk Olarak vakit kaybı gibi görülen bu durum, gerçekte gençlerin zihinsel yorgunluklarını atmalarına muavin olur
Bir genç, çalıştığı konuları imtihan esnasında unutabilir mi?
Unutmaya engel olmak için yapılması gereken birincil şey; çalıştıklarınızı ezberlemekten kaçınmanızdır Anlayarak çalışan bir gencin, öğrendiklerini unutması güç, anlamadan ezberlemeye çalışan birinin öğrendiklerini unutması ise kolaydır Unutmayı alıkoymak için çalışılanları sık sık nüksetmek gerekir Gençlerin en fazla korktukları konu ise sınavda, çalıştıkları işlem baştan başa öğrendikleri her şeyi unutmaktır Gerçekte edinilen bilgiler sınavda unutulmaz Sadece genç, fazla kaygı sebebiyle, öğrendiklerini hatırlamakta zorluk çekebilir Bu endişe atıldığında, çalışılan bilgileri hatırlamamak için hiçbir niçin yoktur *
BEYNİNİZİ DİNLENDİRİN
KAFA PATLATMAK, sonra gelmek için yeterli midir?
ÇOK ÇALIŞMAK yetmez, bilinçli çalışmanız gerekir Çok çalışan bir öğrenci, bilinçli çalışmadığında gereksiz yere enerji harcamış olur Daha kısa sürede, daha yerine geçmek için bazı önlemler alın Masanızda fazla eksik eşya olsun fakat dikkatiniz dağılmasın Bir çalışma programı hazırlayın Sıkılınca derse ara verin Ama unutmayın oysa; verdiğiniz ara alıştırma süresinden daha uzun ara olursa, tekrar çalışmaya başlamakta zorlanırsınız
KAFA PATLATMAK, iyi niyetlenmek anlamına mı kazanç?
ÇOK ÇALIŞMAK iyi amaçlamak değildir Kayda Değer olan kafanızı vererek ve anlayarak ders çalışmaktır Anlamadığınız sürece, dersin başında oturmanın hiçbir anlamı yoktur ara vermek ve kafanızdaki düşünceleri dağıttıktan daha sonra yeniden dersin başına oturmak egzersiz verimini arttırır Kafa dolgunluğunun atılabilmesi ve sağlam kafayla ders çalışabilmek için, çalışılan süreyi iyi koymak gerekir İyi ders çalışabildiğiniz zamanlarda yani aklınız dağılmadan dersin başında oturabildiğinizde, bu süreyi kullanın Okuduklarınızı anlamadığınızda ise, Fazla çalışacağımdiyerek dersin başında fazla pozitif oturmayın
Egzersiz isteğini yitirenler, nasıl motive olabilir?
Ders çalışmaya motive olmanın yolu; sınavı kazanma düşüncesini devamlı tekrarlamaktan geçer Sınavı kazanacağına inanmayan bir gencin ders çalışması muhtemel olmaz Egzersiz isteğini kaybettiren en manâlı şart; fazla bitkinlik ve moral bozukluğudur Sürekli ders çalışan ve hiç ara vermeyen gençler, bir vakit daha sonra yorulur ve egzersiz konusundaki isteklerini kaybederler Beyniniz fazla yorulduğunda; beyninizi dinlendirmek için sinemaya gidin, sevdiğiniz arkadaşlarınızla beraber vakit geçirin, spor yapın ve en az bir saat yürüyün Ilk Olarak vakit kaybı gibi görülen bu durum, gerçekte gençlerin zihinsel yorgunluklarını atmalarına muavin olur
Bir genç, çalıştığı konuları imtihan esnasında unutabilir mi?
Unutmaya engel olmak için yapılması gereken birincil şey; çalıştıklarınızı ezberlemekten kaçınmanızdır Anlayarak çalışan bir gencin, öğrendiklerini unutması güç, anlamadan ezberlemeye çalışan birinin öğrendiklerini unutması ise kolaydır Unutmayı alıkoymak için çalışılanları sık sık nüksetmek gerekir Gençlerin en fazla korktukları konu ise sınavda, çalıştıkları işlem baştan başa öğrendikleri her şeyi unutmaktır Gerçekte edinilen bilgiler sınavda unutulmaz Sadece genç, fazla kaygı sebebiyle, öğrendiklerini hatırlamakta zorluk çekebilir Bu endişe atıldığında, çalışılan bilgileri hatırlamamak için hiçbir niçin yoktur *