Ticaret Bakanlığı E-Ticaret şirketlerini sıkı markaja aldı. Bakanlık takımları ‘Dev, harikulade, şahane, efsane’ üzere tabirlerle indirim yapıldığı tez edilen eserler üzerinde fiyat araştırması yapacak.
Yılın son günlerinin yaklaşması ile birlikte e-ticaret şirketleri stoklarını eritmek ismine indirim yarışına girerken, Ticaret Bakanlığı da e-ticaretteki gerçek ve uydurma indirimleri birbirinden ayırt etmek için harekete geçti.
Bakanlık tarafından özel grup kuruldu
Sabah gazetesinin haberine nazaran bunun için bakanlık müfettişlerinden özel bir takım kurulurken, gruplar 'dev, harikulade, şahane, efsane' üzere sözlerle indirim yapıldığı argüman edilen eserler üzerinde fiyat araştırması yapacak. Eserin son bir aydaki fiyatını değerlendirmeye alacak olan takımlar, evvel bindir sonra indir üzere indirim oyunları ile karşılaştığında resen inceleme başlatarak, e-ticaret şirketine ceza kesecek.
Evvel bindir, sonra indir
Ticaret Bakanlığı, her yılın son devirlerinde e-ticaret devlerinin başlattığı indirim kampanyalarını bu yıl özel bir takımla takip edecek. Daha evvel Türkiye'nin dört bir yanında müfettişleri aracılığıyla fahiş fiyat ve geçersiz indirim kontrolleri yapan bakanlık, bu defa kontrolleri sanal ortama taşıyacak.
Bütün indirim kampanyaları ve e-ticaret şirketlerini yakın markaja alacak olan bakanlık grupları satıcı firmanın fiyat oyunu yaparak etiketi yükseltip, akabinde yüksek oranlı indirim yapmasına müsaade etmeyecek. Bu aldatmanın önüne geçebilmek için müfettişler indirim oranı belirlenirken, eserin son 30 gün içindeki en düşük fiyatını temel alarak, duyurulan indirim oranı ile eski fiyatlar ortasındaki oranı ortaya koyacak. Birtakım e-ticaret şirketlerinin de mazeret uydurarak siparişi iptal ettiği akabinde da fahiş fiyatla sattığı da tespit edildi.
Uydurma indirimlere yaptırım uygulanacak
Aldatıcı reklamlar ve haksız ticari uygulamalar vasıtasıyla tüketicinin ekonomik çıkarlarının ziyan görmemesi, can ve mal güvenliğinin tehlikeye girmemesi için tüm tedbirleri alan bakanlık, bu kapsamda bakanlık bünyesinde faaliyet gösteren Reklam Şurası'nı da bu süreçte aktif formda kullanacak.
Reklam Heyeti, kendisine yapılan indirim şikayetlerini inceleyerek, yaptığı kontroller sonucunda şirketlere reklam yasağı ve idari para cezası uygulayacak.
Çalışmanın ayrıntıları ile ilgili geçtiğimiz günlerde TBMM Plan ve Bütçe Komitesi'nde bilgi veren Ticaret Bakanı Mehmet Muş, bahisle ilgili, 'Son vakitlerde vatandaşlarımızın yoğunlukla maruz kaldığı indirimli satış reklamları da Bakanlığımız tarafından yakından takip edilmektedir. Elektronik ticaret siteleri başta olmak üzere indirimli satış kampanyası düzenleyen firmalar hakkında resen incelemeler yapılmakta ve gerçekçi olmayan indirimlere gerekli idari yaptırımlar uygulanmaktadır' sözlerini kullandı.
Türkiye'nin en güncel forumlardan olan forumdas.com.tr'de forumda aktif ve katkısı olabilecek kişilerden gönüllü katkıda sağlayabilecek kişiler aranmaktadır.