iltasyazilim
FD Üye
baharat yolunda ne nesil mallar taşınıyor,
Baharat Yolu Ne Cins Mallar Taşınır
Baharat Yolu, eski çağlarda, Uzakdoğu'yu batıya bağlayan ticaret yollarından biriydi Baharat günümüzden binlerce sene önce doğu ülkelerinde kullanılıyordu Orta Devir Avrupası'nda soyluların sofralarına da girince çok manâlı bir ticaret ürünü haline geldi, ama pahalı olması sebebiyle ama zengin kimseler satın alabiliyordu Doğrusu tarçın, kakule, zencefil ve zerdeçal satışına dayanan baharat ticaretini Çinliler Mîlat'tan önce başlatmıştı
Baharat, doğudan Avrupa'ya iki bambaşka yoldan gelirdi Bunlardan biri Orta Asya üzerinden geçen Ipekli Yolu'ydu Ama Ipekli Yolu başlıca olarak eski çağlarda Çin İpeği'nin Roma ’ya taşındığı yoldu Değişik yol ise, Hindistan ve Seylan'dan (Sri Lanka) Kızıldeniz'deki Akabe Körfezi'ne, Yemen kıyılarına ya da Basra Körfezi'ne gelen denizyoluydu Bu kıyılardaki limanlarda gemilerden boşaltılan baharat, karayoluyla Fenike ve Filistin kıyılarına, Mısır'da İskenderiye'ye ve Karadeniz'e ulaştırılırdı Sonra yine denizyoluyla Avrupa'ya taşınırdı
Baharat üreten ülkelere doğrudan ulaşmanın yolları arandı Sonunda Vasco da Gama 1498'de Ümit Burnu'nu dolaşarak Hindistan yolunu açtı Kristof KolombBatı Hint Adaları'na, Macellan Güney Amerika'yı dolaşarak Doğu Hint Adaları'na vardı Bu Nedenle baharat üreten ülkelere yeni yollar açıldı Bunun sonucunda baharat ticaretinde Venedik tekeli kırılırken, tarihsel Baharat Yolu da önemini yitirdi *
Baharat Yolu Ne Cins Mallar Taşınır
Baharat Yolu, eski çağlarda, Uzakdoğu'yu batıya bağlayan ticaret yollarından biriydi Baharat günümüzden binlerce sene önce doğu ülkelerinde kullanılıyordu Orta Devir Avrupası'nda soyluların sofralarına da girince çok manâlı bir ticaret ürünü haline geldi, ama pahalı olması sebebiyle ama zengin kimseler satın alabiliyordu Doğrusu tarçın, kakule, zencefil ve zerdeçal satışına dayanan baharat ticaretini Çinliler Mîlat'tan önce başlatmıştı
Baharat, doğudan Avrupa'ya iki bambaşka yoldan gelirdi Bunlardan biri Orta Asya üzerinden geçen Ipekli Yolu'ydu Ama Ipekli Yolu başlıca olarak eski çağlarda Çin İpeği'nin Roma ’ya taşındığı yoldu Değişik yol ise, Hindistan ve Seylan'dan (Sri Lanka) Kızıldeniz'deki Akabe Körfezi'ne, Yemen kıyılarına ya da Basra Körfezi'ne gelen denizyoluydu Bu kıyılardaki limanlarda gemilerden boşaltılan baharat, karayoluyla Fenike ve Filistin kıyılarına, Mısır'da İskenderiye'ye ve Karadeniz'e ulaştırılırdı Sonra yine denizyoluyla Avrupa'ya taşınırdı
Baharat üreten ülkelere doğrudan ulaşmanın yolları arandı Sonunda Vasco da Gama 1498'de Ümit Burnu'nu dolaşarak Hindistan yolunu açtı Kristof KolombBatı Hint Adaları'na, Macellan Güney Amerika'yı dolaşarak Doğu Hint Adaları'na vardı Bu Nedenle baharat üreten ülkelere yeni yollar açıldı Bunun sonucunda baharat ticaretinde Venedik tekeli kırılırken, tarihsel Baharat Yolu da önemini yitirdi *